adexo3
۱۳۳۱۴۳۷
۱۵۳۱
۱۵۳۱
پ

فاجعه‌ای به نام اجاره کالای دیجیتال در ایران

افزایش افسارگسیخته قیمت کالاهای دیجیتال باعث شده بود بسیاری از کاربران به جای خرید گجت‌های نو، سراغ بازار کالاهای دست دو بروند.

گجت نیوز: افزایش افسارگسیخته قیمت کالاهای دیجیتال باعث شده بود بسیاری از کاربران به جای خرید گجت‌های نو، سراغ بازار کالاهای دست دو بروند. اما حالا در کنار رونق خرید کالای دست دو، برخی از کاربران ترجیح می‌دهند گجت‌های مورد نیازشان مثل لپ تاپ و گوشی را روزانه اجاره کنند

دوران پس از برجام برای بازار کالاهای دیجیتال در ایران اصلا خوب نبود. قیمت دلار در چند سال به‌اندازه چندین دهه بالا رفت و قدرت خرید کالاهای دیجیتالی در میان عموم مردم به‌شدت کم شد. گوشی‌های آیفون اپل که مدت‌ها محبوب کاربران ایرانی بودند، جای خود را به برند سامسونگ دادند و با گذشت زمان، گوشی‌های چینی با قیمت پایین‌ترشان به انتخاب اول کاربران تبدیل شدند.

بازار لپ تاپ ایران هم پس از شدت گرفتن تحریم‌ها و بالا رفتن قیمت دلار تعریفی نداشت و دیگر بیشتر کاربران به‌دنبال خرید لپ تاپ‌هایی ضعیف با پردازنده‌هایی مانند سلرون رفتند. کاربرانی که نیازهای سنگین‌تری داشتند هم ترجیح دادند به‌جای خرید لپ‌تاپ بالارده نو، سراغ گزینه‌های کارکرده و استوک بروند. با این وضعیت بازار، حالا نوبت به اجاره کالای دیجیتال رسیده است! طبق گزارش برخی از خبرگزاری‌های داخلی، فروشندگان کالای دیجیتال حالا در حال اضافه کردن اجاره این کالاها به خدماتشان هستند. گزارش‌ها نشان می‌دهند لپ‌تاپ یکی از پرطرفدارترین کالاهای دیجیتالی اجاره‌ای است. در کنار لپ تاپ، کاربران سراغ اجاره گوشی و حتی پرینتر نیز رفته‌اند!

اجاره کالای دیجیتالی راه‌حل بسیاری از افراد است

فاجعه‌ای به نام اجاره کالای دیجیتال در ایران

بیشتر مشتریان لپتاپ‌های اجاره‌ای، دانشجویانی هستند که برای ارائه یا انجام پروژه‌های دانشگاهی به لپ تاپ احتیاج دارند.

همان‌طور که گفتیم، افزایش قیمت کالای دیجیتالی باعث شده بسیاری از افراد حتی از پس خرید گجت‌های دست دوم هم برنیایند و مجبور به اجاره کالاهای مورد نیازشان شوند. برای مثال بسیاری از دانشجویان فقط در روزهای ارائه، سراغ اجاره لپ تاپ می‌روند. گزارش‌های منتشر شده نشان می‌دهند اجاره روزانه یک لپ تاپ با برند ایسوس و مدل ویوو بوک کا ۵۴۰، روزانه تا ۶۰۰ هزار تومان هزینه دارد. البته امکان اجاره لپ تاپ‌های ارزان‌تر نیز وجود دارد و کاربران با توجه به نیازشان سراغ اجاره این کالا می‌روند.

اگر باور این موضوع برایتان سخت است، کافی است عبارت «اجاره لپ تاپ» را جستجو کنید و نتایج مربوط به این عبارت را ببینید. در وبسایت‌های اجاره‌دهنده کالاهای تکنولوژی، امکان اجاره لپ‌تاپ از قیمت ۱۵۰ هزار تومان نیز ممکن است. البته این لپ تاپ‌ها از نظر مشخصات فنی و ویژگی‌ها، گزینه‌های خوبی محسوب نمی‌شوند.

فاجعه‌ای به نام اجاره کالای دیجیتال در ایران

با این که بازار لپ تاپ فعلا دوره رکودش را طی می‌کند، همچنان بسیاری از کاربران قدرت خرید این کالای دیجیتال را ندارند.

بازار اجاره گوشی های هوشمند هنوز خیلی پررونق نیست؛ اما برخی از کاربران گوشی‌های برندهایی مانند لنوو را با قیمت حدود ۲۰۰ هزارتومان اجاره می‌کنند. البته بازار اجاره گوشی های هوشمند، یک روی ترسناک‌تر هم دارد. بسیاری از کاربران برای مهمانی‌ها و دورهمی‌هایشان، به گوشی‌های بالارده آیفون و سامسونگ نیاز دارند و برخی از سایت‌ها و فروشگاه‌ها، این گوشی‌ها را به‌همراه ایرپاد با قیمت حدودی روزانه دو تا سه میلیون تومان اجاره می‌دهند.

اجاره پرینتر، دستگاه کپی یا دستگاه فکس هم بازار خوبی دارد. این دستگاه‌ها با قیمت ۲۵۰ تا ۵۰۰ هزار تومان به‌صورت روزانه اجاره داده می‌شوند. این پایان کالاهای دیجیتالی اجاره‌ای نیست و دستگاه‌های مختلفی مانند پروژکتور، کنسول‌های بازی و… هم توسط فروشگاه‌های مختلف اجاره داده می‌شوند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج