۱۳۳۲۶۱۳
۱۵۸۶۹
۱۵۸۶۹
پ

دست پهلوان پنبه آمریکایی در اوکراین رو شد

یک کهنه‌سرباز آمریکایی که مدعی دلاوری‌های زیادی برای ارتش اوکراین شده و در فضای مجازی و رسانه‌ها صدها هزار دنبال‌کننده به دست آورده؛ حالا مشخص شده که دروغ می‌گفته تا پول به جیب بزند!

ایسنا: یک کهنه‌سرباز آمریکایی که مدعی دلاوری‌های زیادی برای ارتش اوکراین شده و در فضای مجازی و رسانه‌ها صدها هزار دنبال‌کننده به دست آورده؛ حالا مشخص شده که دروغ می‌گفته تا پول به جیب بزند!

 به نقل از پایگاه خبری بیزنس اینسایدر، جیمز واسکز، کهنه‌سرباز آمریکایی در توییتر بیش از ۴۰۰ هزار دنبال‌کننده به دست آورد و سخنانش چندین بار در رسانه‌های مطرحی مانند سی‌ان‌ان و نیویورک‌تایمز پوشش داده شد. او که به شکل داوطلبانه برای ارتش اوکراین می‌جنگید، به دروغ دستاوردهای نیروهای مسلح اوکراین را به نام خود ثبت می‌کرد.

دست پهلوان پنبه آمریکایی در اوکراین رو شد

این پایگاه خبری همچنین از طریق پنتاگون مطلع شد که جیمز واسکز درباره نحوه همکاری خود با ارتش آمریکا هم دروغ گفته است. واسکز مدعی شده بود که به عنوان گروهبان ارتش آمریکا به میدان‌های نبرد از جمله عراق و کویت اعزام شده، اما اطلاعات تازه نشان می‌دهد که او تعمیرکار سامانه‌های برقی در نیروهای ذخیره آمریکا بوده و نه با درجه گروهبان، بلکه با درجه «سرباز یکم» به خدمت کوتاه‌مدت خود پایان داده است.

واسکز در پست‌هایش در شبکه‌های اجتماعی از تجربیاتش در خطوط مقدم جنگ می‌نوشت. او به دروغ می‌گفت که سربازان روس را اسیر کرده یا تانک‌هایشان را نابود کرده است. او اغلب زمانی مدعی رفتن به مناطق نبرد می‌شد، که جنگ در آن محدوده به پایان رسیده بود. او یک بار در توییتر نوشت که در حال حرکت به سمت منطقه «سولدار» است که درگیر نبردی شدید بود. اما بعد مشخص شد که چند روز پیش از انتشار این پست، سربازان اوکراینی مواضع خود را در سولدار ترک کرده بودند.

اتهامات علیه جیمز واسکز در اوایل سال میلادی جاری شروع شد. «سارا اشتون کریلو» یک داوطلب آمریکایی که در بخش رسانه نیروهای دفاع سرزمینی اوکراین فعالیت می‌کند در ماه مارس در توییتر نوشت که واسکز از نظر قانونی نمی‌تواند در عملیات‌های نظامی اوکراین شرکت کند، زیرا با نیروهای مسلح این کشور قراردادی ندارد!

او به بیزنس اینسایدر گفت: من جیمز واسکز را سه بار و مجموعا در حدود چهار ساعت دیدم. او در آخرین دیدارمان و در حضور دیگران، خودش را لو داد و تایید کرد که هرگز عضو نیروهای مسلح اوکراین نبوده است.

دیگر سربازان خارجی داوطلب هم کذب بودن ادعاهای واسکز را تایید کردند و یکی از آن‌ها به اینسایدر گفت: جیمز می‌گفت که وقتی جنگ تمام شود دیگر مشهور شده و نیاز نیست کار فنی کند. او می‌گفت که میلیونر خواهد شد.

واسکز پیشتر در ماه مارس در مصاحبه با نیویورک‌تایمز اعتراف کرده بود که درباره سوابق فعالیت خود در ارتش آمریکا دروغ گفته و از این نهاد اخراج شده است. او گفت: مجبور بودم دائم دروغ بگویم تا جلو بیفتم!

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج