۱۳۳۴۹۸۴
۹۷۷۷
۹۷۷۷
پ

محتوای حمایت‌شده

مشاوره و وکیل امور تامین اجتماعی و قانون کار

در ابتدای مطلب درباره حدود وظایف و مسئولیت های مشاور روابط کار و تامین اجتماعی پرداخته و همچنین شما را با روال قانونی طرح دعوی و شکایت آشنا می نماییم.

مشاور/وکیل حوزه روابط کار و تامین اجتماعی و منابع انسانی به عنوان بازوی قوی برای کارگران و کارفرمایان تلقی می گردد بدین علت که با اشراف به مجموعه قوانین و مقررات و بخشنامه ها در حوزه روابط کار و تامین اجتماعی و منابع انسانی از نادیده گرفتن حقوق این دوقشر (کارفرما – کارگر) جلوگیری می نمایند و این امر باعث پیشگیری از هرگونه زیان ،خسارت و خسران برای گروههای هدف مرتبط به حوزه های روابط کار و تامین اجتماعی و منابع انسانی می گردد.

درخصوص حقوق کارگر با توجه به مشکلات و قانون شکنی های رایج می توان به پرداخت حقوق کمتر از مصوبه وزارت کار ،عدم افزایش دستمزد طبق قانون مصوب اعلامی و مواردی از این قبیل اشاره نمود. در این موارد مشاور/وکیل حوزه روابط کار می توانند همراه شما باشند در جهت اخذ حق و حقوقی قانونی اتان ،زیرا با توجه به اشراف به مقررات و قوانین می تواند از طریق راه قانونی شما را به شرایط مطلوبی که قانون برایتان معین کرده است برساند.در مورد وکیل تامین اجتماعی می توان به موارد بدهی ابلاغی به کارفرما ،اخذ مفاصا حساب و... و برای کارگر می توان به حصول نتیجه درخصوص احراز رابطه کاری ،بازنشستگی و ... اشاره نمود.

وظایف کارشناس متخصص و مجرب حوزه منابع انسانی می تواند شامل تنظیم و تدوین آیین نامه انضباطی ،طرح طبقه بندی مشاغل ،تنظیم قرارداد و تسویه حساب ،تنظیم پرسشنامه استخدامی و .... باشد. 

مشاوره و وکیل امور تامین اجتماعی و قانون کار

همین حالا تماس بگیرید.

۰۲۱-۶۶۰۸۹۱۷۲

۰۲۱-۶۶۰۸۹۱۷۳

۰۹۰۱۰۹۴۵۱۶۰

مشاور/وکیل حوزه روابط کار ،تامین اجتماعی و منابع انسانی چه کسی است؟

 در قانون کار جهت روشن نمودن وظایف کارگر و کارفرما شرایط معینی تعیین گردیده است. مثل تمامی ارتباطها بین کارگر و کارفرما نیز وظایف و تعهداتی حاکم می باشد که توسط قانون کار مشخص گردیده است. طبق روال طبیعی هر ارتباطی ،بین کارفرما و کارگر ممکن است مشکلاتی مطرح گردد که درخصوص حل آن بایستی نفر سومی حکم گردد که این شخص سوم اداره کار می باشد. به همین جهت در قانون دیده شده است که اگر کارگر در محیط کار به مشکلی بربخورد که نتوانند با کارفرما آن را با تشریک مساعی حل نمایند می تواند به اداره کار مراجعه و طرح دعوی نماید. در اینجا با توجه به این که اغلب مواقع کارگر به قانون اشراف ندارد نقش وکیل حوزه روابط کار پررنگ می شود. شخصی که به قوانین و بخشنامه و ... اشراف دارد و با تجربه و تخصصی که دارد می تواند در هیاتهای اداره کار از حقوق کارگر یا کارفرما دفاع نماید. درخصوص وکیل تامین اجتماعی بایستی تعریفی به همین دست ارائه نمود یعنی شخصی که به قوانین و مقررات و بخشنامه ها و .... تامین اجتماعی اشراف دارد با توجه به تخصص و تجربه لازمی که دارا می باشد می تواند مشکلات کارفرما و کارگر را در شعب تامین اجتماعی به نتیجه مطلوب برساند که می تواند شامل اصلاح سابقه ،صدور بازنشستگی ،منظور نمودن سابقه مشاغل سخت و زیان آور ،اخذ مفاصا حساب ،اعمال مواد 37 و 38 تامین اجتماعی ،پیش حسابرسی بیمه و ... باشد. در خصوص حوزه منابع انسانی جهت تنظیم و تدوین آیین نامه انضباطی ،طرح طبقه بندی مشاغل ،تنظیم قرارداد و تسویه حساب ،تنظیم پرسشنامه استخدامی و .... می توان از تخصص و تجربه کارشناسان این حوزه بهره جست.

در چه موردی به مشاور/وکیل روابط کار ،تامین اجتماعی و منابع انسانی نیاز داریم؟ 

به طور کلی مشکلات و شکایات مربوط به حوزه روابط کار و تامین اجتماعی می‌توانند در ابعاد گسترده و وسیعی مورد بررسی قرار بگیرند  که در ابتدای مطلب به برخی از آنها اشاره می نماییم. 

مشاوره و وکیل امور تامین اجتماعی و قانون کار

یکی از مشکلات و شکایات رایج در سازمان تامین اجتماعی مربوط به ارسال و پرداخت لیست بیمه ماهیانه توسط کارفرما  است. در طی فعالیت کاری کارکنان ،کارفرما موظف است تا کارگران و کارمندان خود را از بیمه بهره ‌مند نموده و مبلغ بیمه آنها را به صورت ماهیانه در مدت کارکرد ایشان پرداخت نماید تا در نهایت فرد بتواند بعد از تکمیل سابقه کاری خود بازنشسته گردد که در نتیجه فرد بعد از بازنشستگی  می‌تواند از سازمان تامین اجتماعی به صورت ماهیانه مقرری بازنشستگی خود را دریافت نماید. در حالی که دراین مورد بعضاً کارفرمایان به صورت مرتب و یا گاهی در کل سابقه کاری فرد بیمه ایشان را منظور ننموده و فرد بعد از سالها کارکرد از خدمات سازمان تامین اجتماعی نمی تواند بهره مند گردد. در این مرحله با اخذ وکیلی که بتوانند در حوزه روابط کار و تامین اجتماعی تواماً توانمندی لازم را دارا باشد امری ضروری است چرا که با طرح دعوی در اداره کار و دفاع قابل قبول    می توانند رای احراز رابطه دوره کاری فرد را از اداره کار اخذ و سپس با گرفتن اجراییه و پیگیری و ممارست لازم سابقه فرد را در تامین اجتماعی ثبت نمایند.

در شرایطی که کارفرما به قرارداد منعقده بین خود و کارمندان و کارگران متعهد نبوده و آن را زیر پا می‌گذارند کمک گرفتن از وکیل حوزه روابط کار در این شرایط کارساز می باشد. تخطی از مفاد قرارداد منعقده بین کارفرما و کارمندان ایشان می تواند مربوط به پرداخت حقوق مقرر گردیده ،محل کار ،شرایط و عنوان شغل و ... باشد. در نتیجه اگر کارکنان و کارفرمایان نتوانند اختلافات و مشکلاتشان را بین خود حل نمایند، نیاز است تا طرح دعوی در شعب ادارات کار صورت پذیرد. که در چنین شرایط ، حضور یک کارشناس  خبره و مجرب می تواند نقش مهمی در رسیدن و اخذ مطالبات و شرایط قانونی داشته باشد.

با تنظیم و تدوین آیین نامه انضباطی ،تنظیم و صدور قرارداد کار ،تسویه حساب ،فیش حقوقی ،طبقه بندی مشاغل و ... کارفرمایان می توانند با آرامش خیال به کار خود پرداخته و آسوده خاطر باشند که موازین کاریشان منطبق با قانون است و مشکلی از این جهت نخواهند داشت.

از دیگر مواردی که حضور یک مشاور/وکیل حوزه روابط کار ،تامین اجتماعی و منابع انسانی می تواند نقش کارگشایی داشته باشد می توان به:

  • سهل انگاری در اجرای برخی از قوانین اداری 
  • وجود ابهام در بخشنامه‌های ارائه شده توسط سازمان تامین اجتماعی 
  • تخطی در اجرای قوانین کار 
  • پیش حسابرسی تامین اجتماعی جهت کاهش و یا حذف بدهی از سوی سازمان تامین اجتماعی
  • پیگیری اعمال ماده ۳۷ و ۳۸ قانون تامین اجتماعی
  • قطع حقوق افراد تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی بدون ارائه دلیل موجه و تبصره‌های قانونی و .... اشاره نمود.

مشاوره و وکیل امور تامین اجتماعی و قانون کار

هزینه مشاور/ وکیل حوزه روابط کار ،تامین اجتماعی و منابع انسانی چقدر است؟ 

به صورت کلی عوامل مختلفی می توانند بر روی تعیین هزینه مشاور/ وکیل حوزه روابط کار ،تامین اجتماعی و منابع انسانی تاثیرگذار باشد و نمی‌توانیم هزینه ثابت و مشخصی را برای دریافت خدمات در این زمینه تعیین نمود. نوع پرونده و پیچیدگی آن بر روی زمان رسیدگی تاثیرگذار می باشد و به نسبت آن ،هزینه‌های دریافتی  مشاور/وکیل هم به طبع آن متغیر می باشد. برای کسب اطلاع دقیق از میزان هزینه می‌توانید با مجموعه صبا مشاور تماس بگیرید تا کارشناس‌ مربوطه به طور کامل شما را در این زمینه راهنمایی نمایند. 

اخد مشاور/وکیل حوزه روابط کار ،تامین اجتماعی و منابع انسانی

پیش از اقدام به گرفتن مشاوره/وکیل حوزه روابط کار ،تامین اجتماعی و منابع انسانی ابتدا بایستی از شرایط این فرآیند اطلاع کافی داشته باشید.

به طور کلی مراجعان ادارات کار و تامین اجتماعی  را  می توان به دو گروه تقسیم نمود:

  1. بیمه پردازان
  2. کارفرمایان

هر یک از گروه های ذکر شده به جهت مشکلاتی که ممکن است در خصوص روابط کار ، تامین اجتماعی و یا منابع انسانی داشته باشند می توانند با اخذ مشاور/وکیل در حوزه مشکل خود ،از نظر وقت و هزینه صرفه جویی نموده و همزمان به خواسته به حق خود نیز برسند. 

همانطور که در بخش‌های قبل نیز ذکر گردید یک مشاور/وکیل حوزه روابط کار ،تامین اجتماعی و منابع انسانی باید به طور کامل با مفاد و تبصره‌های قانونی مربوطه آشنایی کافی داشته باشد و دارای تجربه لازم در خصوص حوزه کاری خود باشند تا بتوانند در حل مشکلات موکلین خود موفق باشند. در صورتی که وکیل تخصص و دانش و تجربه کافی در این زمینه داشته باشد، می‌تواند به بهترین شکل از حقوق شما دفاع نموده و پرونده را با موفقیت به ثمر برساند. 

دریافت خدمات مشاور/ وکیل حوزه روابط کار ،تامین اجتماعی و منابع انسانی

در حال حاضر می‌توانید با مجموعه صبا مشاور تماس بگیرید و از مشاوره رایگان در زمینه روابط کار ،تامین اجتماعی و منابع انسانی بهره‌مند شوید. ما تلاش می‌کنیم تا به طور کامل پرونده شما را از جوانب مختلف مورد بررسی قرار داده و پس از اعلام شرایط پذیرش و هزینه‌های پرداختی، پرونده شما به یکی از وکلای مجرب و خبره این مجموعه واگذار می گردد و شما با مشاور/وکیل خود می توانید به صورت مستقیم ارتباط داشته باشید تا از روال کاری پرونده در هر مرحله مطلع گردید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص هزینه‌ها، دریافت مشاوره رایگان و دریافت خدمات حوزه روابط کار ،تامین اجتماعی و منابع انسانی از این مجموعه از طریق راه‌های ارتباطی ذکر شده با ما تماس بگیرید تا کارشناسان ما به طور کامل شما را در این زمینه راهنمایی نمایند و پاسخگوی ابهامات و سوالات شما باشند.

خدمات صبا مشاور

مجموعه صبامشاور برای  گروه های کارفرمایان، کارکنان و کارگران در زمینه روابط کار و بیمه تامین اجتماعی و منابع انسانی ارائه خدمت می نمایند. این مجموعه در ابتدا به راهنمایی و ارشاد مراجعین مبادرت نموده تا با ایجاد آگاهی در زمینه مشکلات پیش آمده‌ بتوانند به تنهایی به رفع آن اقدام نمایند. در صورت درخواست مراجعه کننده پس از اخذ مشاوره ،اقدام به عقد قرارداد و انجام امور توسط کارشناسان خبره مجموعه صورت خواهد پذیرفت. کلیه مشاوران این مجموعه از کارشناسان ارشد و بازنشسته گان ادارات کار و تامین اجتماعی و از نمایندگان هیات های تشخیص و حل اختلاف با بیش از حداقل ۲۵ سال سابقه فعالیت می باشند و کلیه امور محوله توسط کارشناسان حاضر در صبا مشاور انجام می پزیرد وبرون سپاری در خصوص امور ارجاعی صورت نمی گیرد.

 بدین علت این مجموعه جزو معدود مراکزی است که به تنهایی عهده دار و پاسخگوی تعهدات خود می باشد.

مشاوره و وکیل امور تامین اجتماعی و قانون کار

همین حالا تماس بگیرید.

۰۲۱-۶۶۰۸۹۱۷۲

۰۲۱-۶۶۰۸۹۱۷۳

۰۹۰۱۰۹۴۵۱۶۰

مشاوره و وکیل امور تامین اجتماعی و قانون کار

saba.moshaver@

مشاوره و وکیل امور تامین اجتماعی و قانون کار

sabamoshaver.com

مشاوره و وکیل امور تامین اجتماعی و قانون کار

خیابان حافظ خیابان سرهنگ سخایی پلاک ۱۰۸ (مجتمع تجاری لباف ) طبقه ۲ واحد ۲

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

محتوای حمایت شده

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج