اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۱۳۳۵۱۸۷
۱۷۳۶۸۱
۱۷۳۶۸۱
پ

سیاه مار راهی پایتخت شد

دو حلقه سیاه مار توسط محققان برای انجام تحقیقات و ساخت پادزهردر شهرستان سرباز سیستان وبلوچستان، زنده گیری و راهی آزمایشگاههای پایتخت شدند .

ایسنا: دو حلقه سیاه مار توسط محققان برای انجام تحقیقات و ساخت پادزهردر شهرستان سرباز سیستان وبلوچستان، زنده گیری و راهی آزمایشگاههای پایتخت شدند .

سیاه مار راهی پایتخت شد

مهدی زارع خورمیزی متخصص حیات وحش در رابطه با مارگزیدگی‌های اخیر در شهرستان سرباز گفت: ماری به نام "کرایت فارسی" یا "کرایت ایرانی" با نام علمی Bungarus persicus یک مار کبرای زهرآگین است که در جنوب شرق ایران پراکنش دارد.

وی با بیان اینکه این مار به تازگی کشف شده و یک گونه جدید محسوب می‌شود، گفت: "کرایت فارسی" برای نخستین‌بار در سال ۲۰۱۴ توسط یک تیم تحقیقاتی به سرپرستی خانم آبتین شناسایی شد،این مار سیاه رنگ که بعضاً لکه‌های سفیدی نیز رو یا زیر بدن خود دارد، طولی بین ۹۰ تا ۱۳۰ سانتی‌متر دارد و در جنوب شرق ایران به سیه‌مار ، شومار و مار تک‌زن معروف است.

این متخصص حیات وحش ادامه داد: ما پیشتر این مار را نداشتیم و حتی پادزهر آن را نیز در کشور نداریم. پیش از این مار، افعی جعفری را به عنوان کشنده‌ترین مار ایران می‌دانستیم که  Ld۵۰ آن نزدیک به عدد ۵ است.

وی افزود: این رقم برای نشان دادن میزان کشنده و سمی بودن مارهاست که هرچه پایین‌تر باشد، کشنده‌تر است و این عدد برای سیه مار عدد ۰.۵ که بسیار  خطرناک و ۱۰ برابر کشنده‌تر از افعی جعفری است.

زارع خورمیزی تصریح کرد: این مار در ماه‌های اخیر در شهرستان سرباز تعارض شدیدی با جوامع محلی داشته و باید این بحران مدیریت شود.

زارع خورمیزی با بیان اینکه تاکنون ۳۸ عدد از این نوع مار توسط مردم کشته شده‌اند، گفت: همچنین لازم است تیمی نیز جهت آموزش مردم محلی و یک تیم متخصص نیز برای زنده‌گیری مارها و خارج کردن آن‌ها از منطقه به استان بیاید.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج