اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۱۳۳۵۲۳۷
۳۰۸۶۲
۳۰۸۶۲
پ

تصاویر اشیاء عجیب در سطح مریخ که ساخت انسان نیست

کارشناسان تخمین می‌زنند که سیاره سرخ، حاوی ۷۱۱۹ کیلوگرم زباله‌ با منشأ انسانی در سطح خود است

برترین‌ها: اخبار عجیب مربوط به مریخ، این بار به شکلی خاص متمایز از اخبار پیشین در خصوص سیاره قرمز است، چرا که منبع آن، دانشمندانی از «ناسا»، دانشگاه‌های اروپایی و انستیتوهای علمی آمریکایی هستند.

خلاصه این اخبار از این قرار است که مریخ‌نورد «کیوریاسیتی» که از اواسط سال ۲۰۱۲ بر روی سطح سیاره سرخ، فرود آمده، آوریل گذشته عکس‌هایی را مخابره کرد که به نظر می‌رسد ردیفی از میخ‌ها، صفحات و کوه‌های برجسته در سطح دهانه «گاله» به قطر ۱۵۴ کیلومتر در مریخ باشند.

تصاویر اشیاء عجیب در سطح مریخ که ساخت انسان نیست

آنچه در این تصاویر دیده می‌شود، توسط دکتر ناتالی کابرول، اخترزیست شناس فعال در مرکز تحقیقات «ایمز» وابسته به «ناسا» و همچنین در انستیتو«ستی» ویژه جستجوی موجودات فرازمینی هوشمند، به عنوان عجیب‌ترین سنگ‌هایی که او در طول 20 سال مطالعه سیاره سرخ، دیده بود، در نظر گرفته شده است.

یک مقاله تحقیقاتی جدید که در ژورنال «آستروبیولوژی» منتشر شده است، نتیجه می‌گیرد که این اشکال، ممکن است «خارهای شنی» شبیه به آنهایی باشند که در ماسه‌های پر از آب در جریان زمین‌لرزه‌های به بزرگی 7 ریشتر یا بیشتر روی زمین تشکیل می‌شوند.

با این حال، محققان با تذکر این که « این احتمال که این اشیاء تکه‌ای از یک فضاپیمایی فرازمینی باشند را نمی‌توان با قطعیت مطلق رد کرد»، خاطرنشان کردند که آنچه در این تصاویر به‌عنوان چرخ، محور و حوزه ویرانه‌های سفینه، دیده می‌شود در قسمت دیگری از این دهانه، تصویربرداری شده است.

زمین‌لرزه شدید در مریخ

ریجارد ارمسترانگ استاد دانشگاه «آستون» بر این باور است که این نشانه‌ها دال بر فعالیت‌های ناشی از زمین لرزه در مریخ است و اشکال چرخ‌مانند، پدیده‌ای جداگانه است.

در تصاویر گرفته شده توسط «کیوریاسیتی»، دست کم 6 سنگ با برجستگی‌های عجیب از جمله یک سنگ با 11 برجستگی با فواصل مساوی دیده می‌شوند،. اشیای گوه‌ای شکل شبیه دندان عاج کوسه نیز دیده می‌شود.

علاوه بر صفحات، که به نظر می‌رسد حاوی میخ‌های تعبیه‌شده هستند«که بعید است ساخته دست بشر باشند» بلکه گمان می‌رود این اشیاء عجیب، استخوان‌های فسیلی ماهی، استخوان‌های دایناسور یا نتیجه بادهای مریخی هستند.

بسیاری نیز پیشنهاد کردند که این اشیاء می‌تواند بقایای یک سفینه تخریب‌شده یا تجهیزات دورریخته شده باشد، به ویژه از آنجایی که حداقل 10 فضاپیما به روی مریخ سقوط کرده یا تماس خود را با این سیاره از دست داده‌اند.

نباید فراموش کرد که بخش‌های کوچکی از «کیوریاسیتی» نیز بر روی سیاره سقوط کرده است، بنابراین کارشناسان تخمین می‌زنند که سیاره سرخ، حاوی 7119کیلوگرم زباله‌ با منشأ انسانی در سطح خود است.

البته در این گزارش آمده است که به گفته کارشناسان اشیاء مشاهده شده در سطح مریخ، شباهت چندانی با فضاپیماهای ساخت بشر ندارند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج