۱۳۳۵۶۵۴
۱۲۹۴
۱۲۹۴
پ

فوران عظیم سیاه‌چاله‌ای به سمت زمین می‌آید!

ماموریت ناسا یک سیاهچاله بسیار پرجرم را مشاهده کرده‌است که جریانی بسیار پرانرژی را مستقیماً به سمت زمین می‌فرستد. با این حال، هنوز وحشت نکنید. هر چقدر هم که این رویداد کیهانی وحشتناک است، در فاصله بسیار امنی در فاصله حدود ۴۰۰ میلیون سال نوری از ما قرار دارد.

خبرآنلاین: ماموریت ناسا یک سیاهچاله بسیار پرجرم را مشاهده کرده‌است که جریانی بسیار پرانرژی را مستقیماً به سمت زمین می‌فرستد. با این حال، هنوز وحشت نکنید. هر چقدر هم که این رویداد کیهانی وحشتناک است، در فاصله بسیار امنی در فاصله حدود ۴۰۰ میلیون سال نوری از ما قرار دارد.

 سیاهچاله‌های پرجرم که فعالانه تغذیه می‌کنند، از جمله سیاهچاله‌ای که در دست است، توسط ماده‌ای به نام دیسک‌های برافزایشی احاطه شده‌اند که در طول زمان به تدریج آنها را تغذیه می‌کنند. برخی از موادی که آنها نمی بلعند سپس به سمت قطب‌های خود هدایت می‌شود، جایی که متعاقباً با سرعت نزدیک به نور یا نسبیتی به بیرون منفجر می‌شود. این تابش الکترومغناطیسی بسیار پرانرژی و بسیار درخشان خواهد بود. این رویدادها به عنوان بلازار شناخته می‌شوند.

فوران عظیم سیاه‌چاله‌ای به سمت زمین می‌آید!

این بلازار که Markarian ۴۲۱ نامگذاری شده و در صورت فلکی دب اکبر قرار دارد، با کاوشگر قطب سنجی پرتو ایکس ناسا (IXPE) که در دسامبر ۲۰۲۱ پرتاب شد، مشاهده شد. قطبی شدن این جریان یک شگفتی را برای اخترشناسان آشکار کرد و نشان داد که بخشی از جت که در آن ذرات در آن شتاب می‌گیرند، محل میدان مغناطیسی با ساختار مارپیچ نیز است.

جریان‌های بلازار می‌توانند میلیون‌ها سال نوری در فضا امتداد داشته باشند، اما مکانیسم‌هایی که آنها را پرتاب می‌کنند هنوز به خوبی شناخته نشده‌اند. با این حال، این اکتشافات جدید پیرامون فوران مارکاریان ۴۲۱ می تواند تا حدودی این پدیده کیهانی شدید را روشن کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج