اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۱۳۳۷۷۷۰
۳۶۰۱
۳۶۰۱
پ

مواد غذایی که نباید عمده خریداری شوند

وقتی وارد فروشگاهی می‌شوید که مواد موردنیاز شما را به صورت کیلویی، بسته‌های بزرگ و عمده دارند، معمولا منطق از پنجره همان فروشگاه فرار می‌کند و شما بین موجودی‌های زیاد مواد و قیمت‌های تخفیف‌خورده کاملا وسوسه خواهیدشد.

 راهنماتو: وقتی وارد فروشگاهی می‌شوید که مواد موردنیاز شما را به صورت کیلویی، بسته‌های بزرگ و عمده دارند، معمولا منطق از پنجره همان فروشگاه فرار می‌کند و شما بین موجودی‌های زیاد مواد و قیمت‌های تخفیف‌خورده کاملا وسوسه خواهیدشد.

مواد غذایی که نباید عمده خریداری شوند

اما باید قبل از اینکه سبد خریدتان را پر کنید، مطمئن شوید آنچه خریده‌اید با عقل و منطق است. هرچند خرید عمده به نفع خریدار است اما اگر نتوانید قبل از سررسیدن تاریخ انقضا، همه آن مواد را مصرف کنید، هم آن مواد غذایی و هم پول خود را دور ریخته‌اید.

شش مواد غذایی که نباید عمده خرید

۱- نان و محصولات پخته‌شده

مگر اینکه مهمانی پیش رو داشته‌باشید وگرنه نیازی به خرید بیش از حد نان باگت یا کلوچه نیست حتی اگر خیلی ارزان شده‌باشند! درست است که می‌توانید نان و محصولات پخته‌شده را منجمد کنید اما حقیقت این است که طعم آن‌ها هرگز به خوبی زمانی که تازه پخت شده‌اند نخواهد بود. از آنجایی که نان فقط برای چند روز تازه می‌ماند، بهتر است آنچه را که می‌دانید ظرف یک هفته استفاده می‌شود را بخرید.

مواد غذایی که نباید عمده خریداری شوند

۲- گیاهان خشک و ادویه جات

 

بیشتر ادویه‌ها ماندگاری محدودی دارند. آخرین باری که کابینت ادویه خود را تمیز کردید کی بود؟ اگر پاسخ بیش از شش ماه پیش است، باید حتما به ادویه‌هایتان سر بزنید و ببینید چه چیزی ممکن است خراب شده باشد یا تاریخ انقضای آن گذشته‌باشد. مگر از ادویه خاصی زیاد استفاده کنید وگرنه نیازی به خرید ادویه در حجم زیاد ندارید.

مواد غذایی که نباید عمده خریداری شوند

۳- روغن‌های پخت و پز فراوری شده

استفاده از روغن‌های پخت و پز با کیفیت ممکن است در دراز مدت باعث صرفه جویی در هزینه شما شود چون نسبت به روغن‌های فراوری شده ماندگاری بهتری دارند. اگر مطمئن نیستید که روغن شما خراب شده یا نه، یک قاشق از آن بردارید و بو کنید، اگر بوی مدادرنگی یا فلز می‌داد یعنی خراب شده و از آن استفاده نکنید.

مواد غذایی که نباید عمده خریداری شوند

۴- لبنیات

اگر تا به حال به طور تصادفی طعم شیر فاسد شده را چشیده‌باشید، سراغ خرید لبنیات در ظرف بزرگ نمی‌روید. اقلامی مثل شیر و ماست ظرف چند روز پس از باز شدن درب خراب می‌شوند. به اندازه نیاز لبنیات بردارید و حتی ترجیحا ماست کیلویی نخرید!

مواد غذایی که نباید عمده خریداری شوند

۵- غلات و آجیل

مشکل خرید غلات و آجیل به صورت عمده این است که هیچ ایده‌ای ندارید تاریخ انقضای آن‌ها کی است و علاوه بر این، چون در ظرف و گونی‌های درباز هستند، اغلب در معرض اکسیژن هستند و ممکن است تازگی خود را از دست داده‌باشند.

مواد غذایی که نباید عمده خریداری شوند

۶- نوشابه گازدار

بگذارید راز کوچکی برایتان بگوییم: نوشابه همیشه هست! و واقعا نیازی به خرید عمده نوشابه ندارید. چه دلیلی دارد نوشابه گازدار بگیرید و آنقدر آن را نگهدارید که گاز آن برود. همیشه به اندازه نیاز خرید کنید.

مواد غذایی که نباید عمده خریداری شوند

 

 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج