۱۳۳۸۲۹۵
۲۰۳۲
۲۰۳۲
پ

کدام کشورها خواهان نیروی کار از ایران هستند؟

مدیرکل دفتر توسعه اشتغال و هدایت نیروی کار وزارت کار گفت: اعزام نیروی کار به خارج از کشور می‌تواند بخشی از نرخ بیکاری را کاهش دهد.

ایسنا: مدیرکل دفتر توسعه اشتغال و هدایت نیروی کار وزارت کار گفت: اعزام نیروی کار به خارج از کشور می‌تواند بخشی از نرخ بیکاری را کاهش دهد.

کدام کشورها خواهان نیروی کار از ایران هستند؟

به گزارش همشهری آنلاین، امید ملک مدیرکل دفتر توسعه نهادهای اشتغال و هدایت نیروی کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: اعزام نیروی کار به خارج از کشور اگر بر اساس ضوابط و مقررات انجام شود برای کشور محسناتی را به همراه دارد به صورتی که اگر بتوانیم از فرصت‌های کار موجود در بازار کار بین‌الملل استفاده کنیم، می‌توانیم تجربه نیروی کار را افزایش دهیم و این موضوع برای کشور ارزآوری خواهد داشت.

وی با بیان اینکه این مسئله در نهایت سبب رشد دانش فنی و کاهش فقر می‌شود گفت: متخصصان معتقدند که اعزام نیروی کار به خارج از کشور می‌تواند بخشی از نرخ بیکاری را کاهش دهد.

ملک گفت: هنوز فرآیند اعزام نیروی کار شروع نشده است و فعلاً مقدمات ابتدایی آن با چند کشور انجام شده و گفتگوهایی با آن‌ها صورت‌گرفته است.

مدیرکل دفتر توسعه نهادهای اشتغال و هدایت نیروی کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خصوص کشورهایی که امکان ارسال نیروی کار به آن‌ها وجود دارد گفت: قطر، ارمنستان و عراق در حال حاضر کشورهایی هستند که برای ورود نیروی کار اعلام آمادگی کرده‌اند.

وی اظهار کرد: برای حضور نیروی کار ساده و نیمه ماهر مسئله‌ای وجود ندارد و برای نیروهای متخصص هم اگر در یک رشته کاری باشد که نیروهایی مازاد وجود داشته باشد و در ایران بیکار باشند، امکان اعزام به خارج از کشور وجود دارد.

ملک با اشاره به وجود بیش از ۱۷۰ دفتر کاریابی خارجی در کشور گفت: فلسفه وجودی دفاتر کاریابی خارجی شناسایی نیروی کار متخصص است اما متأسفانه این دفاتر در سنوات گذشته، حوزه کاری خود را به سمت مهاجرت نیروی کار تغییر داده اند که به همین جهت با اصلاح و تصویب آیین‌نامه کاریابی، وظیفه آن‌ها را مختص به اخذ ویزای کار کردیم تا در چارچوب اعزام نیروی کار و اخذ پیشنهاد کاری از سوی کارفرمای خارجی فعالیت داشته باشند.

مدیرکل دفتر توسعه نهادهای اشتغال و هدایت نیروی کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: بر اساس آیین‌نامه جدید کاریابی‌ها، دفاتر مذکور حق فعالیت در زمینه ویزای تحصیلی، سرمایه‌گذاری، تجاری، استارت‌آپ و گردشگری هم ندارند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج