اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۱۳۳۸۹۶۹
۵۵۰۶
۵۵۰۶
پ

پلمپ فضای بیرونی کافه‌های مشهد گردن گیر ندارد!

مسدود شدن فضای بیرونی کافه‌ها و رستوران‌ها در مشهد؛ اجرایی شدن مصوبه‌ای که گردن گیر ندارد!

جماران: مسدود شدن فضای بیرونی کافه‌ها و رستوران‌ها در مشهد؛ اجرایی شدن مصوبه‌ای که گردن گیر ندارد!

 

پلمپ فضای بیرونی کافه‌های مشهد گردن گیر ندارد!

داوری فرماندار مشهد در پاسخ به این سوال که آیا مصوبه جمع آوری فضای بیرونی کافه ها و رستوران ها با توجه به اظهارات دادستان متعلق به قرارگاه عفاف و حجاب است؟ گفت: دادستان درباره اظهاراتش حتما سندی داشته است و شما می توانید موضوع را از ایشان بپرسید. ما در قرارگاه عفاف و حجاب شهرستان مشهد چنین مصوبه ای را نداشته ایم و آقای دادستان هم اصلا در این شورا عضویت ندارند اما درباره قرارگاه عفاف و حجاب استان اگر تصمیم گرفته شده، خوب بله، اگر ایشان (دادستان) چنین چیزی را گفته است. رئیس این شورا استاندار است از ایشان بپرسید.

 روزنامه خراسان نوشت: پس از رسانه ای شدن نامه مشیری مدیرعامل سازمان ‌سامان‌دهی مشاغل شهری شهرداری مشهد، درباره برچیده شدن فضای بیرون کافه و رستوران ها، حالا مشیری در مصاحبه با خراسان به صراحت می گوید :خودش نیز از این تصمیم راضی نیست و او تنها مجری است. او پیشتر این تصمیم را بر اساس قانون درآمدهای پایدار می دانست؛ موضوعی که پس از مصاحبه با خراسان، به نوعی عقب نشینی کرد و دلیل آن را ابلاغیه شورای تامین  یا قرارگاه عفاف و حجاب دانست؛ چرا که قانون درآمدهای پایدار مصوبه مجلس شورای اسلامی است و بنابراین باید در تمام شهرهای ایران اجرا شود، اما به وضوح شاهد آن هستیم که بهره برداری از پیاده روها در شهرهای دیگر به امری عادی بدل شده است.

فرماندار: هیچ تصمیمی در قرارگاه عفاف و حجاب در این باره نداشتیم 

اگرچه دادستان استان در صحبت صریحی، این تصمیم را مربوط به قرارگاه عفاف و حجاب دانست اما داوری فرماندار مشهد از نبود هیچ تصمیمی در قرارگاه عفاف و حجاب شهرستان مشهد درباره جمع آوری فضای بیرونی کافه ها و رستوران ها خبر داد اما در خصوص این تصمیم در قرارگاه استانی گفت: اما درباره قرارگاه عفاف و حجاب استان اگر تصمیم گرفته شده، خوب بله، اگر ایشان (دادستان) چنین چیزی را گفته است.داوری همچنین  کار قرارگاه عفاف و حجاب را سیاست گذاری و هماهنگی برای اجرای قانون دانست و درباره مصوبه شورای شهر مشهد در سال 97 که اجازه بهره برداری را به کافه ها و رستوران ها داده است، اظهار کرد: یک روز شورای شهر کاری کرده خوب اشتباه کرده است الان اگر مصوبه شورای شهر باشد من حتما آن را رد می کنم چرا که خلاف قانون است. فرماندار دلیل مخالفت اش با این موضوع را سد معبر و غیرقانونی بودن تغییر کاربری دانست.اما همچنان نکته مهم این ماجرا آسیب به واحدهای اقتصادی است که در اوضاع و احوال فعلی اقتصادی کشور از مسئولان انتظار این می رود که بیش از پیش به فکر معیشت مردم باشند چرا که با جمع آوری فضای بیرونی کافه ها موجب ضرر و زیان آن ها و بیکاری بخشی از نیروی کار آن ها می شود.مدیرعامل سازمان ‌سامان‌دهی مشاغل شهری شهرداری مشهد در پاسخ به این سوال که بر اساس کدام مصوبه  یا ابلاغیه اقدام به جمع آوری  فضای بیرونی رستوران‌ها و کافی‌شاپ‌ها کردید؟ گفت: بر این اساس که این واحدها دیگر قرارداد اجاره جدید نداشته اند و مصداق سد معبر بودند همکاران ما اقدام به جمع آوری کردند. مشیری در واکنش به این موضوع که براساس مصوبه شورای شهر سال 97 شهرداری موظف است که به واحدها اجازه بهره برداری از فضای پیاده روها را بدهد؛ بیان کرد: در قالب قانون درآمدهای پایدار تنها در دو موضوع می توانیم از شهروندان پول دریافت کنیم یکی بهای خدمات و دیگری عوارض و ما نمی توانیم در خصوص پیاده روها در این قالب پولی بگیریم.

شاید مصوبه شورای تامین را گرفته اند

او در پاسخ به این سوال که پس چگونه شهرهایی مثل تهران و رشت و اصفهان و ... از فضای بیرون و پیاده روها استفاده می کنند در حالی که قانون درآمدهای پایدار مصوبه مجلس است و برای تمام شهرها لازم الاجراست؟ در حالی که برای لغو مصوبه سال 97 شورای شهر، باید مصوبه جدیدی وجود داشته باشد، اظهار کرد: نمی دانم. حتما مصوبه شورای تامین را گرفته اند، من مجری قانون هستم  یا باید از بهای خدمات پول بگیرم  یا عوارض و الا من بدم نمی آید چرا که 6 میلیارد تومان در ردیف بودجه برایمان درآمد داشته است.

مدیرعامل سازمان ‌سامان‌دهی مشاغل شهری شهرداری مشهد در پاسخ به این سوال که آیا مصوبه شورای تامین به شما رسیده است؟ گفت: به ما نرسیده اما اگر این را به شورا بزنند، شورا مصوبه را لغو می کند. من فقط مجری هستم و به ما گفتند که شما مجوز صدور مجوز جدید در این سال را ندارید و ما هم گفتیم چشم و وقتی شما مجوز نداشته باشید وقتی یک گلدان نیز بگذارید مصداق سد معبر خواهد شد من هم نامه زدم که بر اساس سیاست های بالا دستی و تغییر سیاست های شهری نمی توانیم مجوز ها را تمدید کنیم. امروز هم از واحدها در مسیر احمدآباد عذر خواهی و طلب حلالیت کردم ما چند سال این مجوز را می دادیم الان این اجازه را به من  نمی دهند. خود من هم به این کار راضی نیستم.

پاس به استانداری

داوری فرماندار مشهد در پاسخ به این سوال که آیا مصوبه جمع آوری فضای بیرونی کافه ها و رستوران ها با توجه به اظهارات دادستان متعلق به قرارگاه عفاف و حجاب است؟ گفت: دادستان درباره اظهاراتش حتما سندی داشته است و شما می توانید موضوع را از ایشان بپرسید. ما در قرارگاه عفاف و حجاب شهرستان مشهد چنین مصوبه ای را نداشته ایم و آقای دادستان هم اصلا در این شورا عضویت ندارند اما درباره قرارگاه عفاف و حجاب استان اگر تصمیم گرفته شده، خوب بله، اگر ایشان (دادستان) چنین چیزی را گفته است. رئیس این شورا استاندار است از ایشان بپرسید.

داوری در پاسخ به سوالی دیگر مبنی بر این که آیا جمع آوری فضای بیرونی کافه ها و رستوران ها مخالف فرمایش های رهبری درباره رونق اقتصاد، افزایش تولید نیست؟ بیان کرد: نخیر نیست. شما می گویید 2 هزار نفر بیکار می شوند، برچه اساس این حرف زده می شود؟ سوال این است که آیا مصوبه شورا در سال 97 وجاهت قانونی دارد؟ موضوع سد معبر در آن رعایت شده است؟ آن چیزی که من متوجه  شده ام این است که این خلاف اصول شهرسازی است. اگر جایی فضای سبز یا پیاده رو تشخیص داده شده است دیگر چرا باید استفاده تجاری از آن شود؟او در واکنش به این که آیا ما باید در زمینه فرمایش های رهبری تسهیل گری برای رونق اقتصادی انجام دهیم  یا چوب لای چرخ فعالان اقتصادی بگذاریم؟ گفت: ما باید تسهیل گری را انجام دهیم اما نه بر خلاف اصول دیگری، یک روز شورای شهر کاری کرده ، خوب اشتباه کرده است الان اگر مصوبه شورای شهر باشد من حتما آن را رد می کنم چرا که خلاف قانون است.

داوری به عنوان رئیس قرارگاه عفاف و حجاب شهرستان مشهد درباره ترکیب اعضا گفت: دادستانی، نماینده دادستان، اداره اطلاعات، سپاه، نیروی انتظامی، ستاد امر به معروف و نهی از منکر، 5 نفر از تشکل های منتخب در حوزه عفاف و حجاب در آن حضور دارند. بر اساس قانون این قرار گاه هیچ چیزی تصویب نمی کند بلکه اجرای قانون را سیاست گذاری می کنند. برای مثال طبق قانون، کشف حجاب جرم است حالا این قرارگاه می گوید چگونه به این جرم رسیدگی کنیم، به عبارتی سیاست گذاری برای اجرای قانون تصمیمات قرارگاه عفاف و حجاب است و هماهنگی ها را انجام می دهد.


 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج