۱۳۳۹۲۸۵
۸۰۶
۸۰۶
پ

قانون بیمه حتی برای کارورزها

نماینده کارگران در کشور با اشاره به اینکه کارگر در دوره آزمایشی از روز اول بیمه و حقوق دارد گفت: تنها کارگاه هایی که تحت عنوان طرح کارورزی و طرح مهارت‌آموزی در محیط واقعی کار کار می‌کنند، می‌توانند نیروی کار آزمایشی با شرایط مشخص جذب کنند.

رکنا: نماینده کارگران در کشور با اشاره به اینکه کارگر در دوره آزمایشی از روز اول بیمه و حقوق دارد گفت: تنها کارگاه هایی که تحت عنوان طرح کارورزی و طرح مهارت‌آموزی در محیط واقعی کار کار می‌کنند، می‌توانند نیروی کار آزمایشی با شرایط مشخص جذب کنند.

 

قانون بیمه حتی برای کارورزها

قانون بیمه حتی برای کارورزها

هادی ابوی, نماینده  کارگران  در کشور درباره اجرای دوره آموزشی در کار گفت:کارفرمایان طبق ماده ۱۴۸ قانون کار باید کارگر را از روز اول بیمه کنند. حتی در دوران آموزشی که کارفرما برای ادامه یا قطع همکاری تعیین می کند, حقوق و مزایا و بیمه کارگر باید انجام شود.

وی ادامه داد: مطابق با ماده ۱۴۸ قانون کار ،همه کارگاه ها وظیفه دارند تا لیست کارگران خود را به سازمان تامین اجتماعی ارسال کنند و برای تک تک کارمندان خود حق بیمه را پرداخت نمایند.

ابوی گفت: کارفرمایان باید از روز اول شروع به کار، نسبت به بیمه کردن کارگران واحد خود اقدام کنند،همچنین طبق قانون باید حقوق کارگر رااز روز اول بپردازد. اما به دلایلی همچون پرداخت حقوق کم و همچنین پرداخت نکردن سنوات و عیدی کارگران خود را بیمه نمی‌کنند.در حال حاضر مشاهده می کنیم با وجود قوانین محکم در مسیر بیمه شدگان اما باز هم برخی کارفرمایان قوانین را زیر پا می گذارند و کارگران خود را به دلایلی مانند فراراز پرداخت سنوات و عیدی  بیمه نمی کنند.

به طور کلی، قرارداد آزمایشی برای شناخت دوطرفه میان کارگر و کارفرما منعقد می‌شود. این قرارداد به ویژه برای کارگران جوان می‌تواند فرصت شغلی را ایجاد کند. همچنین، کارفرمایان نیز می‌توانند از توانایی و تخصص کارگران جدید خود اطمینان پیدا کنند.

به هر صورت، تعهدات کارفرما در مدت آزمایشی قرارداد کمتر است. با این حال، باید توجه داشت که این نوع قرارداد محدود به زمانی مشخص است و کارفرما نمی‌تواند برای شانه خالی کردن از تعهدات خود نسبت به کارگر، مدت زمان آزمایشی را تمدید کند. متأسفانه این روزها مشاهده می کنیم که تعدادی از کارگران با گلایه از کارفرمایان بیان می کنند, که کارفرما در حقشان اجحاف کرده است . به طور مثال کارفرما در قرارداد شفاهی به نیروی کار گفته است که بعد از یک دوره چند ماهه، حقوق و مزایای قانونی را پرداخت می کند, اما بعد از پایان دوره آزمایشی کارفرما از تعهد شفاهی خود شانه خالی می کند و می گوید که این صحبت را نکرده است و زیربار حرفی که به نیروی کار و وعده ای که داده است نمی رود. در این میان وقت و انرژی و زمان نیروی کار از دست رفته است.

 وی با اشاره به اجرای طرح کارورزی و طرح مهارت آموزی در محیط واقعی کار گفت: تنها افرادی که تحت این دو طرح آموزش مهارت و دور آموزشی می بینند شرایطشان متفاوت است. کارگاه هایی که این دو طرح را اجرا می کنند, می توانند تحت قوانین و شرایطی که برایشان مشخص شده است, نیروی کار آزمایشی جذب کنند.

 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج