اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۱۳۳۹۸۷۳
۴ نظر
۱۴۸۹
۴ نظر
۱۴۸۹
پ

برای آشتی با شوهرم، نمی‌خواهم سنگ روی یخ شوم چیکار کنم؟

یکی از مخاطبان نوشت: تقریبا ۴ ماه می‌شود که با شوهرم قهر کردم. چندین بار جر و بحث کردیم و زمانی که هیچ نتیجه‌ای نگرفتیم، تصمیم گرفتم خانه را ترک کنم. حالا می‌خواهم آشتی کنم، اما نمی‌خواهم سنگ روی یخ شوم. می‌خواهم برگردم خانه، اما بلد نیستم که چطور شوهرم را جذب خودم کنم؟ راهنمایی کنید.

زندگی سلام: یکی از مخاطبان نوشت: تقریبا ۴ ماه می‌شود که با شوهرم قهر کردم. چندین بار جر و بحث کردیم و زمانی که هیچ نتیجه‌ای نگرفتیم، تصمیم گرفتم خانه را ترک کنم. حالا می‌خواهم آشتی کنم، اما نمی‌خواهم سنگ روی یخ شوم. می‌خواهم برگردم خانه، اما بلد نیستم که چطور شوهرم را جذب خودم کنم؟ راهنمایی کنید.

مخاطب گرامی، تصمیم به آشتی گرفته اید که تحسین برانگیز است. با این حال، اولین برخورد بعد از چهار ماه دوری از زندگی مشترک و مواجهه با همسرتان، کار راحتی نیست و دقت بسیاری می طلبد، بنابراین ما احساس شما را درک می کنیم.با انجام یک سری تمهیدات، می توانید شرایط بهتری را تجربه کنید.
  کدورت‌ها باید سریع تر از بین برود

سعی کنید در اولین برخورد با چاشنی شوخی، لبخند یا رفتارهای شیرین و جذاب همچون اوایل ازدواج، سنگینی فضای موجود بین خودتان را کمتر کنید تا راحت تر و سریع تر کدورت میان شما از بین برود. شما باید یکدیگر را ببخشید تا بتوانید به همدیگر اعتماد کنید و به امید آینده ای روشن، زندگی مشترک را از سر بگیرید.

  برای آشتی از واسطه‌ها کمک بگیرید
از یک واسطه که مورد تایید هر دو نفر شماست، کمک بگیرید. این‌گونه افراد معمولا توانایی ساده کردن شرایط موجود و امکان انتقال نظرات را به دو طرف با رعایت احترام و حفظ حرمت دارند.
  از عذرخواهی خجالت نکشید
سعی کنید سهم خود را در ایجاد مشکلات بپذیرید. معمولا زوج ها پس از گذشت یک دوره بحرانی، به واکاوی نقش خود در مشکلات می پردازند و اولین قدم برای پذیرفتن اشتباهات این است که فرد بگوید: «قبول دارم که من هم کوتاهی کردم یا تند رفتم یا اگر این طور رفتار نمی کردم، شاید این اتفاق نمی افتاد یا  ... ». مرحله بعد عذرخواهی برای رفتارها و حرف هایی است که خودتان را در آن ها مقصر می دانید. در نظر هر دو نفرتان این رفتار آگاهانه، بسیار دلنشین و آرام بخش است و میزان زیادی از کدورت بین شما را از بین خواهد برد.
  ابعاد مهارت های زناشویی  را بشناسید
در پیامک تان گفته اید می خواهم بدانم چطور باید او را به طرف خودم جذب کنم؟در پاسخ به این سوال باید بدانید برای جذب همسرتان، موثرترین و کاربردی ترین راه، تقویت مهارت های زناشویی در ابعاد مختلف عاطفی، کلامی، اخلاقی و ... است. شناخت دقیق تر ویژگی های شوهرتان اعم از عوامل برانگیزاننده شادی، محبت و صداقت در وی و این که چه مواردی موجب به هم ریختگی و آشفتگی اش می شود، در وابسته کردنش به خودتان و زندگی مشترک تان تاثیر شگرفی دارد. فراموش نکنید اقتدار و حفظ حرمت برای مردان اهمیت زیادی دارد و شما باید آن را از طریق کلام و رفتار در وی زنده کنید.

زهره حسینی| مشاور و دانش‌آموخته دانشگاه علامه‌طباطبایی
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بنظرم طلاق بگیری بهتره شوهری که تو این ۴ ماه برای آشتی پا پیش نزاشته و اقدام نکرده به درد نمی خوره خودت رو معطلش نکن

    • ناشناس

      آب هویج با گریپ فروت بخور.ههههه

    • ناشناس

      👏👏👏👏👏

    • ناشناس

      لایک

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج