۱۳۴۰۱۱۶
۲۳۹۷
۲۳۹۷
پ

تصاویر ۲۰ خودروی پرفروش دنیا در سال ۲۰۲۲

از میان ۲۰ خودروی پرفروش دنیا در سال ۲۰۲۲ همچنان تویوتا در صدر است.

رکنا: در سال ۲۰۲۲، بازار خودرو در جهان دستخوش تغییرات فراوانی شد. در وهله اول، میزان فروش بسیاری خودروسازان مشهور به‌طور قابل توجهی کاهش یافت و بسیاری برندهای مطرح را در معرض ضررهای فراوانی قرار داد.

بخشی از این افت فروش به دلیل تورم جهانی که در سال‌های اخیر گریبانگیر تقریبا تمام دنیا شده است، بوده و بخش دیگری هم به تغییرات مهم رخ داده در الگوی مصرف رانندگان بستگی دارد.

به‌عنوان مثال، در سال‌های اخیر، کشورهای اروپایی و چین به‌طور واضح به سمت خودروهای الکتریکی و هیبریدی حرکت کرده‌اند؛ در حالی که در آمریکا، خودروهای پیکاپ سنگین همچنان بسیار پرطرفدار هستند.

از سوی دیگر، خودروهای با مصرف بهینه‌تر نیز در سال‌های اخیر مورد توجه بسیاری کشورهای دنیا قرار گرفته‌اند و برندهایی که این دسته خودروها را تولید می‌کنند، موفق شده‌اند فروش چشمگیری را تجربه کنند.

در ادامه این مطلب نگاهی خواهیم داشت به تعدادی از پرفروش ترین خودروهای سال ۲۰۲۲ دنیا که توانسته‌اند با عملکرد بسیار خوب خود به موفقیت تجاری فوق‌العاده‌ای برسند.

مزدا CX-۵

فروش: ۳۶۳۶۰۰ دستگاه مزدا سی ایکس ۵

تصاویر 20 خودروی پرفروش دنیا در سال 2022

در بازار نزولی شاسی بلندها در سال ۲۰۲۲، مزدا سی ایکس ۵ توانسته عملکرد بسیار خوبی داشته باشد و با تداوم نسبی فروش خود از رده بیست و یکم لیست پرفروش ترین خودروهای سال ۲۰۲۱ به رده بیستم در سال ۲۰۲۲ برسد.

البته CX-5 نسبت به سال گذشته با افتی 4 درصدی در فروش روبرو بوده. با این وجود، عملکرد ضعیف‌تر سایر برندهای رقیب باعث شده که رتبه این اتومبیل در جدول بهبود پیدا کند.

البته باید توجه کرد که CX-5 عملا مهم‌ترین محصول مزداست که بیشترین بار فروش این کمپانی را به دوش می‌کشد.

در همین رابطه بد نیست بدانید که دومین محصول پرفروش مزدا در سال 2022، مدل CX-30 بود که فروشی تنها 174 هزار دستگاه را تجربه کرد. این میزان فروش حدودا نیمی از فروش CX-5 است و جایگاهی بهتر از صد و دوم را در میان پرفروش‌ترین اتومبیل‌های سال نصب آن نمی‌کند!

هیوندای النترا

فروش: ۳۷۱۱۰۰ دستگاه

تصاویر 20 خودروی پرفروش دنیا در سال 2022

هیوندای النترا که اکنون در هفتمین نسل از زندگی خود به سر می‌برد، در کشورهای مختلف با نام‌هایی چون آی ۳۰ سدان و آوانته هم شناخته می‌شود.

این اتومبیل، پرفروش‌ترین محصول هیوندای در سال ۲۰۲۲ به شمار می‌رود؛ هرچند که شاهد افت فروش آن به میزان ۱۱ درصد از سال ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۲ بودیم.

البته اقدام هیوندای در عدم عرضه این نسل از سری النترا در بازار یکی از مهم‌ترین دلایلی است که مانع از رسیدن آن به رده‌های بالاتر شد.

با این وجود، فروش این محصول در بازارهای آمریکا، چین و آسیا بسیار قدرتمند بوده و همین مساله، موفقیت قابل توجهی را برای آن به همراه داشته است.

شورلت سیلورادو ۱۵۰۰

فروش: ۳۷۵۸۰۰ دستگاه

تصاویر 20 خودروی پرفروش دنیا در سال 2022

شورلت سیلورادو به‌عنوان یکی از محبوب‌ترین و پرفروش‌ترین خودروهای پیکاپ در کشور آمریکا در سال ۲۰۲۲ افت فروشی ۱۴ درصدی را در مقایسه با بازه زمانی مشابه سال گذشته تجربه کرد.

این اتفاق، سیلورادو را پشت سر رقبای همیشگی‌اش، دوج رم ۱۵۰۰ و فورد اف ۱۵۰ قرار می دهد؛ هرچند که میزان فروش این خودروها نیز در سال گذشته با کاهشی معنادار همراه بوده است!

مقایسه میزان فروش Silverado و F-150 می‌تواند دید بهتری از وضعیت رقابت شورلت و فورد در اختیارمان قرار دهد.

در سال ۲۰۲۲، فروش سیلورادو حدود ۱۵۰ هزار دستگاه کمتر از اف ۱۵۰ فورد بوده است! بنابراین طبیعی به نظر می‌رسد که شورلت در جایگاه هجدهم و فورد در رده چهاردهم ایستاده‌اند!

هوندا سیویک

فروش: ۳۸۹۵۰۰ دستگاه

تصاویر 20 خودروی پرفروش دنیا در سال 2022

طراحی جدید و تهاجمی هوندا سیویک نتوانسته رتبه‌ای بهتراز هفدهم را در لیست پرفروش ترین خودروهای سال ۲۰۲۲ نصیب این خودرو کند!

این عملکرد، چندان به مذاق هوندا خوش نخواهد آمد؛ چرا که میزان فروش این اتومبیل در مقایسه با سال ۲۰۲۲ با افتی ۱۸ درصدی روبرو شده و رتبه آن در جدول نیز شش‌تا پایین‌تر آمده است.

هوندا البته سه محصول دیگر هم در این لیست در اختیار دارد؛ بنابراین شاید استرس چندانی را بابت این افت فروش تحمل نمی‌کند.

بهترین خودروی هوند از حیث فروش، مدل CR-V است که همان‌طور که در ادامه به آن اشاره خواهیم کرد، در رده چهارم لیست ایستاده است.

رم ۱۵۰۰

فروش: ۳۹۴۲۰۰ دستگاه

تصاویر 20 خودروی پرفروش دنیا در سال 2022

علیرغم سقوط پیکاپ شورلت سیلورادو 1500 از رتبه چهاردهم به هجدهم در سال 2022، وانت محبوب Ram همچنان در رده شانزدهم باقی مانده است.

به این ترتیب، رم ۱۵۰۰ که سال گذشته دو پله پایین‌تر از سیلورادو قرار داشت، اکنون دو پله بالاتر از آن جای گرفته است!

از لحاظ آماری، در بازه دوازده ماهه سال 2022، پیکاپ Ram 1500 فروشی حدودا 18400 دستگاه بیشتر از سیلورادو را تجربه کرد.

این اتفاق البته خبر خوبی برای کمپانی مادر رم، یعنی Stellantis به شمار می‌رود؛ اما افت 8 درصدی فروش این محصول از سال 2021 تا 2022 مساله مهمی است که باید در ذهن این کمپانی قرار داشته باشد.

از آن مهم‌تر آن که اگر محبوبیت Ram 1500 در کشور مکزیک نبود، میزان افت فروش این خودرو بیشتر از 8 درصد می‌شد؛ چرا که بازار آن در آمریکا رفته رفته در حال از دست رفتن است!

تویوتا هایلندر

فروش: ۴۰۵۶۰۰ دستگاه

تصاویر 20 خودروی پرفروش دنیا در سال 2022

رقابت شدید خودروهای حاضر در کلاس شاسی بلند با اندازه متوسط باعث شده که بسیاری محصولات این کلاس با افت فروش مواجه شوند.

اتومبیل محبوب Toyota Highlander نیز از این قضیه مستثنی نیست؛ چرا که میزان فروش آن در مقایسه با سال گذشته با کاهشی ۸ درصدی همراه بوده است.

با این وجود، هایلندر همچنان موفق شد به رکورد فروش ۴۰۵۶۰۰ دستگاه در سال ۲۰۲۲ برسد و رده پانزدهم لیست پرفروش ترین خودروهای دنیا در این سال را تصاحب کند.

البته سال گذشته، هایلندر و نمونه استرالیایی آن،کلوگر (Kluger)، توانستند به سیزدهمین خودروی پرفروش دنیا تبدیل شوند. با این وجود، فشرده شدن رقابت در این کلاس خودروها، دلیل اصلی سقوط این محصول است.

تویوتا البته دلیلی برای نگرانی ندارد؛ چرا که چندین اتومبیل پرفروش دیگر را در لیست امسال خود می‌بیند و حتی رده‌های اول و دوم لیست را نیز از آن خود کرده است!

بد نیست بدانید ژاپنی‌ها مدل گران‌تر و بزرگتری از هایلندر، تحت نام Grand Highlander را نیز در ماه فوریه 2023 رونمایی کرده و در برخی بازارهای دنیا از جمله ایالات متحده به فروش می‌رسانند.

Wuling Hongguang Mini EV

فروش: ۴۴۳۴۰۰ دستگاه

تصاویر 20 خودروی پرفروش دنیا در سال 2022

با در نظر گرفتن قیمت ناچیز خودروی برقی وولینگ هونگ گوانگ مینی (Wuling Hongguang Mini EV)، تعجب‌برانگیز است که این اتومبیل در این لیست در رتبه بالاتری قرار نگرفته است.

این اتومبیل جمع و جور که قیمت آن تنها ۳۵۰۰ پوند برآورد می‌شود، قادر است با یک بار شارژ کامل مسافتی حدودا ۲۷۰ کیلومتری را پیموده و عملکردی بسیار اقتصادی و بهینه را ارائه دهد.

پس از اتمام رسمی پاندمی، خط تولید این خودروی چینی بار دیگر احیا شد و استقبال گسترده از آن باعث شد که رده بیستم این اتومبیل در سال ۲۰۲۱ با رده چهاردهم در سال ۲۰۲۲ عوض شود.

افزایش 14 درصدی فروش Wuling Hongguang Mini EV در مقایسه با سال گذشته مهم‌ترین دلیل رشد شش پله‌ای این خودروی برقی به شمار می‌رود.

BYD Song Plus

فروش: ۴۶۴۷۰۰ دستگاه

تصاویر 20 خودروی پرفروش دنیا در سال 2022

BYD را باید یکی از پرسروصداترین کمپانی‌های خودروسازی حال حاضر دنیا دانست که گرد و خاک فراوانی در بازار خودروهای الکتریکی در چین به پا کرده است.

خودروی سانگ پلاس این کمپانی که در سال ۲۰۲۰ روانه بازار شده، یک کراس اوور جمع و جور است که در پیشرانه‌های بنزینی و هم الکتریکی در اختیار مشتریان قرار گرفته است.

این اتومبیل از لحاظ ابعاد و اندازه، بزرگتر از مدل Song Pro بوده و بازار شاسی بلندهای پریمیوم را هدف گرفته است.

به نظر می‌رسد چینی‌ها در حین عرضه Song Plus به بازار، به‌خوبی نیازهای مشتریان چینی را تحلیل کرده‌اند؛ چرا که این اتومبیل از رده 130 جدول پرفروش ترین خودروهای سال 2021 دنبا به رده سیزدهم در سال 2022 رسیده است!

لازم به ذکر است که میزان فروش خودروی سانگ پلاس در سال ۲۰۲۲ در مقایسه با ۲۰۲۱ پیشرفتی ۲۱۰ درصدی را تجربه کرده است.

هوندا HR-V

فروش: ۴۷۰۶۰۰ دستگاه

تصاویر 20 خودروی پرفروش دنیا در سال 2022

دیگر خودروهای جذاب هوندا که در میان بیست خودروی پرفروش جهان در سال ۲۰۲۳ جای می‌گیرد، هوندا اچ آر وی است که با خوش‌شانسی در رده دوازدهم ایستاده است!

این شاسی بلند محبوب هوندا در مقایسه با سال گذشته، سی درصد فروش کمتری را تجربه کرده که افتی قابل ملاحظه برای محصولی با این سطح محبوبیت به شمار می‌رود.

بازاریابی بسیار خوب هوندا و تولید HR-V در کشورهای مختلفی مثل برزیل، پاکستان، استرالیا و چین باعث شده که فروش این شاسی بلند که در برخی نقاط دنیا با نام XR-V یا Vezel هم شناخته می‌شود، ضعیف‌تر از این نباشد و جایگاه آن بیش از رده دوازدهم تنزل پیدا نکند!

هوندا آکورد

فروش: ۴۷۹۳۰۰ دستگاه

تصاویر 20 خودروی پرفروش دنیا در سال 2022

سدان جذاب ژاپنی‌ها، هوندا آکورد، امسال با سقوطی یک پله‌ای در لیست پرفروش ترین خودروهای سال ۲۰۲۲ روبرو شد و با ثبت فروش حدود ۴۸۰ هزار دستگاه خودرو، از رده دهم به یازدهم تنزل پیدا کرد.

البته بر خلاف بسیاری خودروهای دیگر، هوندا آکورد با کاهش چندانی در فروش روبرو نشد و این سقوط در عملکرد، بیشتر به دلیل رشد فروش سایر محصولات اتفاق افتاده است!

البته باید به این نکته اشاره کرد که با توجه به بازار نسبتا محدودی که خودروهایی نظیر هوندا آکورد دارند، ژاپنی‌ها گمان می‌کردند که در سال 2022 شاهد افزایش فروش آن باشند. با این وجود، Honda Accord پس از مدت‌ها از میان ده خودروی پرفروش جهان خارج شد تا تنها نماینده این کمپانی، هوندا سی آر وی باشد.

البته بدون شک نسل یازدهم سری آکورد که در سال ۲۰۲۳ روانه بازار شده، اوضاع را تا حدی برای این خودروساز بهبود خواهد بخشید.

تسلا مدل ۳

فروش: ۴۸۲۲۰۰ دستگاه

تصاویر 20 خودروی پرفروش دنیا در سال 2022

محبوبیت فراوان خودروهای الکتریکی در کشورهای غربی و چین باعث شده که تسلا مدل ۳ فروش فوق‌العاده‌ای را در سال ۲۰۲۲ تجربه کند.

البته این خودروی الکتریکی تسلا در سال ۲۰۲۲ با افت فروشی ۳ درصدی نسبت به سال ۲۰۲۱ روبرو شد. با این وجود همچنان شاهد فروش ۴۸۲۲۰۰ دستگاه خودرو در سال گذشته بودیم.

مدل 3 همچنین نخستین نماینده تسلا در لیست ده خودروی پرفروش سال 2022 است که در رده دهم ایستاده؛ در حالی که تسلا مدل Y با فروش انفجاری خود به عنوان سوم رسیده است.

کاهش سه درصدی فروش Tesla Model 3 در سال 2022 نسبت به سال قبل باعث شده که در مقایسه با سال 2021 شاهد سقوط یک پله‌ای عملکرد این خودرو و انتقال آن از رتبه نهم به دهم باشیم.

فورد اف ۱۵۰

فروش: ۵۲۵۱۰۰ دستگاه

تصاویر 20 خودروی پرفروش دنیا در سال 2022

فورد F-150 با اختلاف، محبوب‌ترین مدل از وانت های سری F این کمپانی آمریکایی است و به‌تنهایی بیش از 80 درصد از فروش پیکاپ‌های این خانواده را به خود اختصاص داده است.

به‌طور خاص، از حدود 654 هزار دستگاه پیکاپ های سری F که در سال 2022 به فروش رسیده، حدود 525 هزار عدد متعلق به فورد F-150 بوده است.

این فروش فوق‌العاده، فورد اف 150 را با اختلاف بالاتر از دو رقیب اصلی، یعنی شورلت سیلورادو 1500 و Dodge Ram 1500 قرار می‌دهد.

فورد همچنین در سال 2022 با عرضه مدل برق لایتنینگ از فورد F-150 توانست شهرت آن در میان کاربران را دوچندان کند؛ به‌طوری که اکنون تقاضا برای این پیکاپ گردن‌کلفت آمریکایی بسیار بیشتر از توان تولید آن است.

البته حتی علیرغم این فروش فوق‌العاده هم جایگاه Ford F-150 نسبت به سال گذشته یک پله افت کرده و از رده هشتم به نهم تنزل پیدا کرده است.

تویوتا کرولا کراس

فروش: ۵۳۰۳۰۰ دستگاه

تصاویر 20 خودروی پرفروش دنیا در سال 2022

Toyota Corolla Cross هم یکی از محصولاتی است که بیشترین پرش را در میان خودروهای حاضر در لیست پرفروش ترین اتومبیل های سال داشته.

کرولا کراس که در برخی بازارها با نام تویوتا فرانت‌لندر (Frontlander) هم شناخته می‌شود، در سال 2021 به رتبه‌ای بهتر از صد و بیست و یکم دست نیافته بود. با این وجود فروش خیره‌کننده این خودرو در سال 2022 آن را به هشتمین محصول پرفروش سال تبدیل کرد.

البته نباید فراموش کرد که کرولا کراس یکی از بزرگترین قربانیان پاندمی کرونا به شمار می‌رود و فروش پایین آن در سال ۲۰۲۱ نیز به دلیل همین کمبود شدید منابع ناشی از شیوع پاندمی بوده است.

در عین حال، موتور این کراس اوور خوش‌ساخت ژاپنی سرانجام در سال ۲۰۲۲ روشن شد و افزایش فروشی ۲۲۱ درصدی را برای آن به ارمغان آورد.

این میزان رشد، بالاترین رکورد ثبت‌شده در میان تمامی محصولات این لیست است.

نیستان سینترا/سیلفی

فروش: ۵۶۶۵۰۰ دستگاه

تصاویر 20 خودروی پرفروش دنیا در سال 2022

خودروهای نیستان سینترا و نیسان سیلفی از آن دسته اتومبیل‌هایی هستند که همیشه عملکردی ایده‌آل را از حیث فروش ارائه می‌کنند؛ اما هرگز نمی‌توانند در میان سه یا پنج محصول پرفروش سال در مناطق مختلف دنیا قرار گیرند!

میزان فروش این خودروها در سال ۲۰۲۲ با افتی ۱۸ درصدی در مقایسه با سال قبل روبرو شده است. با این وجود، دوقلوهای افسانه‌ای نیسان با ثبت رکورد فروش حدود ۵۶۶۵۰۰ دستگاه در سال ۲۰۲۲ توانسته‌اند به‌عنوان هفتمین اتومبیل پرفروش سال ۲۰۲۲ شناخته شوند.

نسل هشتم این مدل از خودروهای نیسان در حال حاضر در نقاط مختلفی از دنیا مثل چین، مکزیک و تایوان تولید شده و در همین بازارها نیز بیشترین میزان فروش را تجربه کرده است.

تویوتا هایلوکس

فروش: ۶۳۲۵۰۰ دستگاه

تصاویر 20 خودروی پرفروش دنیا در سال 2022

هر زمان که صحبت از خودروهای پیکاپ ۴×۴ در دنیا باشد، نام تویوتا هایلوکس می‌درخشد! شهرت این خودرو در چهار گوشه جهان پیچیده؛ به‌طوری که در بسیار نقاط دنیا، از استرالیا گرفته تا لبنان، تویوتا هایلوکس، سال‌هاست که پرفروش‌ترین اتومبیل بازار به شمار می‌رود.

از فروش خیره‌کننده Toyota Hilux همین بس که این خودرو در سال 2022 فروشی بیش از 13 درصد بیشتر از سال 2021 را تجربه کرده و موفق شده به رده ششم لیست پرفروش ترین خودروهای سال 2022 جهان برسد.

این رشد یک پله‌ای در لیست فوق، یک بار دیگر Toyota Hilux را به پرفروش‌ترین خودروی پیکاپ دنیا تبدیل می‌کند.

تویوتا کمری

فروش: ۶۷۳۳۰۰ دستگاه

تصاویر 20 خودروی پرفروش دنیا در سال 2022

با وجود این که تویوتا کمری در سال‌های اخیر از حیث فروش، پشت سر محصولات محبوبی چون تویوتا هایلوکس یا راو ۴ ایستاده، اما همچنان یکی از مناسب‌ترین گزینه‌ها برای رانندگان به شمار می‌رود که رانندگی راحت و مطمئنی را در اختیار خانواده‌ها قرار می‌دهد.

به دلیل همین تجربه رانندگی فوق‌العاده است که تویوتا کمری در شرایطی که رقبایی مثل فورد یا جنرال موتورز با چالش‌های فراوان در فروش سدان‌هایشان روبرو هستند، بیش از ۶۵۰ هزار دستگاه خودرو فروخته و عملکردی فوق‌العاده را به ثبت رسانده است.

البته فروش Camry نیز در مقایسه با سال گذشته حدود یک درصد کاهش داشته که هرچند در مقایسه با برخی خودروهای دیگر کاملا قابل قبول به نظر می‌رسد، اما باعث شده که جایگاه آن در میان محصولات پرفروش بازار در برخی مناطق دنیا به محصولات دیگری واگذار شود.

هوندا CR-V

فروش: ۷۳۳۳۰۰ دستگاه

تصاویر 20 خودروی پرفروش دنیا در سال 2022

جایگاه چهارم لیست امروز هم به شاسی بلند بسیار محبوب هوندا، یعنی مدل سی آر وی می‌رسد که علیرغم افت ۱۸ درصدی در فروش، همچنان توانسته عملکردی درخور توجه را در سال ۲۰۲۲ به ثبت برساند.

به‌طور دقیق، این خودروی هوندا فقط در ایالات متحده، حدودا ۱۲۳ هزار دستگاه کمتر از سال قبل فروش داشته است.

همین افت سنگین فروش Honda CR-V در آمریکا، 17 درصد از افت فروش این کمپانی را شامل شده است. با این حال، قرار گرفتن آن در رده چهارم لیست پرفروش ترین اتومبیل‌های سال گذشته تا حدی ناراحتی مسئولین هوندا را آرام می‌کند.

مهم‌ترین دلیل افت هوندا سی آر وی همانند برخی دیگر از محصولات پرفروش این لیست، قدرت گرفتن تسلا مدل Y به دنبال استقبال خیره‌کننده رانندگان از اتومبیل‌های برقی به جای خودروهای بنزینی است.

تسلا مدل Y

فروش: ۷۴۷۵۰۰ دستگاه

تصاویر 20 خودروی پرفروش دنیا در سال 2022

فروش خیره‌کننده Tesla Model Y باعث شده که این خودرو از جایگاه نوزدهم در سال ۲۰۲۱ به رده سوم لیست پرفروش ترین خودروهای سال ۲۰۲۲ صعود کند و رشد خیره‌کننده‌ای را به نام خود ثبت نماید.

رشد خیره‌کننده تقاضا برای خودروهای الکتریکی در سال‌های اخیر در کنار بازاریابی استادانه ایلان ماسک و همکارانش باعث این رشد 91 درصدی فروش تسلا مدل Y در سال 2022 شده و نویدبخش آینده‌ای بسیار روشن برای این اتومبیل‌ها باشد.

همچنین برگ برنده دیگر تسلا مدل Y نیز علاقمندی رانندگان سرتاسر دنیا به خودروهای شاسی بلند کم‌هزینه است.

مجموعه عوامل فوق باعث شده که این اتومبیل تسلا بتواند در بسیاری کشورهای دنیا رده نخست را از حیث فروش، از آن خود کند.

تویوتا کرولا

فروش: ۹۹۱۶۰۰ دستگاه

تصاویر 20 خودروی پرفروش دنیا در سال 2022

برند کرولا سال‌هاست که هم معنی فروش فوق‌العاده برای تویوتاست و امسال نیز این روند به‌طور کامل تکرار شده است؛ هرچند که این بار اتومبیل فوق‌العاده دیگری از تویوتا در صدر جدول قرار گرفته و کرولا در رده دوم ایستاده است.

با این وجود، فروش حدودا یک میلیون نسخه‌ای تویوتا کرولا، آن را بالاتر از تقریبا تمامی رقبا قرار داده و به پرفروش‌ترین خودروی سال در بسیاری نقاط دنیا تبدیل کرده است.

نکته تاثیرگذار در خصوص فروش تویوتا کرولا در سال ۲۰۲۲ البته افت حدودا ده درصدی میزان فروش این خودرو در مقایسه با سال ۲۰۲۱ است.

از سوی دیگر، رشد انفجاری تسلا مدل Y هم دیگر فاکتور دیگری است که می‌تواند در آینده گریبانگیر تویوتا و کرولا شود.

تویوتا راو ۴

فروش: ۱۰۱۵۷۰۰ دستگاه

تصاویر 20 خودروی پرفروش دنیا در سال 2022

تنها خودرویی که موفق شد در بازه دوازده ماهه سال ۲۰۲۲ به فروش بالاتر از یک میلیون دستگاه دست پیدا کند، تویوتا راو ۴ بود که در سال ۲۰۲۲، برای دومین سال متوالی عنوان پرفروش ترین خودروی دنیا را از آن خود کرد.

این خودرو به‌تنهایی نقش بسیار پررنگی در افزایش گرایش به خودروهای شاسی بلند سایز متوسط در بسیاری نقاط دنیا داشته است.

البته علیرغم صدرنشینی RAV4 در این لیست، باید به این نکته توجه کرد که همانند فروش راو 4 دقیقا مشابه با کرولا در سال 2022 در مقایسه با 2021 با افتی 10 درصدی روبرو شده است.

از سوی دیگر، همان‌طور که اشاره شد، تسلا مدل Y نیز با افزایش خیره‌کننده‌ای در فروش روبرو شده و فعلا در جایگاه سوم لیست ایستاده است.

با این حال، اگر روند رو به رشد تسلا همچنان ادامه داشته باشد، احتمالا در سال ۲۰۲۳ شاهد صدرنشینی جدید در لیست پرفروش ترین خودروهای سال خواهیم بود. آیا تویوتا تصمیمی برای رقابت مستقیم با تسلا و مدیر جاه طلبش دارد؟

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج