۱۳۴۰۳۸۴
۴۷۰۵
۴۷۰۵
پ

یک خبر خوش درباره حمل و نقل عمومی در تهران

مدیرعامل شرکت اتوبوسرانی اعلام کرد ۱۰۰دستگاه اتوبوس دوکابین تا مهرماه به ناوگان اضافه می‌شود.

همشهری آنلاین: مدیرعامل شرکت اتوبوسرانی اعلام کرد ۱۰۰دستگاه اتوبوس دوکابین تا مهرماه به ناوگان اضافه می‌شود.

یک خبر خوش درباره حمل و نقل عمومی در تهران

بازسازی و بهسازی اتوبوس‌های فرسوده امسال با تمام ظرفیت درحال انجام است و تا پایان سال علاوه بر اتوبوس‌های جدید، صدها دستگاه اتوبوس هم بازسازی و نوسازی می‌شوند. در ابتدا ۱۰دستگاه اتوبوس دوکابین بازسازی شده طی مراسمی با حضور مهدی علیزاده، مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران به این شرکت تحویل داده شد. در این مراسم مدیرعامل شرکت اتوبوسرانی اعلام کرد ۱۰۰دستگاه اتوبوس دوکابین تا مهرماه به ناوگان اضافه می‌شود.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه درخصوص بازسازی اتوبوس‌های فرسوده در سال‌جاری به همشهری می‌گوید: «طبق قراردادی که امسال برای بحث بازسازی اتوبوس‌ها با شرکت‌های ذیربط منعقد کرده‌ایم، بناست ظرف ۸ماه، ۴۳۰دستگاه را تحویل شرکت اتوبوسرانی بدهند؛ یعنی ان‌شاءالله تا آخر امسال ۴۳۰دستگاه اتوبوس بازسازی می‌شود که ۱۰۰دستگاه آن مربوط به بخش خصوصی بوده و الباقی هم مربوط به بخش ملکی است که ان‌شاءالله تا پایان سال وارد خطوط خواهند شد تا مردم از این اتوبوس‌ها بهره‌مند شوند.

سرفاصله حرکت اتوبوس‌های بی‌آرتی یک تا ۵دقیقه است

علیزاده در خصوص اینکه با اضافه شدن ۴۳۰دستگاه اتوبوس جدید و همچنین اتوبوس‌های خریداری شده چه تغییری در سرفاصله حرکت اتوبوس‌ها ایجاد خواهد شد، این‌گونه توضیح می‌دهد و می‌گوید: «مجموع اتوبوس‌هایی که فعال هستند قریب به ۲هزار دستگاه است. قطعا این ۲هزار دستگاه آنطور که باید جوابگوی نیازهای شهر تهران نیست؛ به همین دلیل است که دکتر زاکانی و دیگر دوستان و مجموعه کارشناسی ما اعلام می‌کنند که شهر تهران به بیش از ۷هزار دستگاه اتوبوس نیاز دارد تا سرفاصله حرکت اتوبوس‌ها کاهش پیدا کند.»

او گفت: «اتوبوس‌هایی که داریم بیش از ۱۰سال از عمرشان گذشته و مشکل فنی پیدا می‌کنند و مجبور شویم آنها را به مراکز تعمیراتی ارسال کنیم و همین موضوع باعث بیشتر معطل‌شدن مردم در ایستگاه‌ها می‌شود. اولویت ما در ابتدا با خطوط بی‌آرتی‌ است تا سرفاصله‌ها کاهش پیدا کند. در حال حاضر سرفاصله‌ها همانطور که پیش از این هم اعلام کرده بودیم بین یک تا ۵،۴ دقیقه است. با بازسازی‌هایی که انجام می‌شود و خریدهایی که تا پایان سال صورت می‌گیرد و از ابتدای مهرماه‌ در پارت‌های مختلف به خطوط تزریق می‌شود، تلاش می‌کنیم سرفاصله‌ها را به حداقل زمان ممکن برسانیم تا مردم کمتر در ایستگاه‌ها معطل شوند. ۱۲۰۰ اتوبوس نوسازی شده تا پایان سال به خطوط اتوبوسرانی اضافه خواهند شد.»

اصلاح هندسی خطوط بی‌آرتی 

طبق گفته علیزاده احتمالا تا یک‌ماه و نیم آینده شاهد آغاز اصلاح هندسی در خطوط بی‌آرتی خواهیم بود: «در بحث اصلاح خطوط بی‌آرتی دوستان در حال برنامه‌ریزی هستند. تنها راه اصلاح خطوط بی‌آرتی این است که این مسیر را هوشمندسازی کنیم. اگر ان‌شاءالله اعتبارات تامین شود و ‌دوستان در سازمان حمل‌ونقل همت کنند، با اصلاح هندسی خطوط بی‌آرتی سرفاصله‌ها خودبه‌خود کم می‌شود و همچنین ماشین‌ها و موتوری‌هایی که امروز وارد خطوط بی‌آرتی می‌شوند و حوادثی که در این مسیر اتفاق می‌افتد، به حداقل می‌رسد. دوستان در حال برنامه‌ریزی هستند که هوشمندسازی در خطوط بی‌آرتی هرچه زودتر اتفاق بیفتد.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج