اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۱۳۴۰۵۱۷
۱۳۴۰
۱۳۴۰
پ

بلایی که این «شراره» بر سر آمریکای شمالی آورد!

یک شراره خورشیدی قدرتمند اخیراً سیگنال‌های رادیویی و ناوبری سراسر آمریکای شمالی را مختل کرد و باعث شد پیش‌بینی‌کنندگان آب‌وهوای فضایی هشدارهایی را به‌دلیل برخورد ذرات پرانرژی خورشید به زمین صادر کنند.

دیجیاتو نوشت: یک شراره خورشیدی قدرتمند اخیراً سیگنال‌های رادیویی و ناوبری سراسر آمریکای شمالی را مختل کرد و باعث شد پیش‌بینی‌کنندگان آب‌وهوای فضایی هشدارهایی را به‌دلیل برخورد ذرات پرانرژی خورشید به زمین صادر کنند.

این شراره خورشیدی که به‌عنوان X۱.۵ طبقه‌بندی می‌شود، بیستمین شراره X (قوی‌ترین دسته از شراره‌های خورشیدی) از چرخه ۱۱ ساله خورشیدی فعلی بوده است که در سال آینده به حداکثر خود خواهد رسید.

بلایی که این «شراره» بر سر آمریکای شمالی آورد!

شراره خورشیدی چگونه به ارتباطات رادیویی آسیب می‌زند؟

شراره‌های خورشیدی جرقه‌های پرانرژی تابشی هستند که از مناطق سرد و متراکم مغناطیسی روی سطح خورشید که از آن‌ها به‌عنوان «لکه‌های خورشیدی» یاد می‌شود، فوران می‌کنند. فوتون‌های این شراره‌ها که با سرعت نور حرکت می‌کنند، در عرض هشت دقیقه به سیاره زمین می‌رسند. تشعشعات ناشی از شراره‌ها با ذرات موجود در یونوسفر زمین (ارتفاع بین ۸۰ تا ۶۵۰ کیلومتری) تعامل برقرار می‌کند که باعث تقویت آن‌ها می‌شود. این تغییرات سپس بر سیگنال‌های رادیویی و ماهواره‌ای که از این منطقه عبور می‌کنند، تأثیر می‌گذارد.

بلایی که این «شراره» بر سر آمریکای شمالی آورد!

طبق گفته اداره هواشناسی فضایی بریتانیا، این شراره از بزرگ‌ترین و فعال‌ترین گروه لکه‌های خورشیدی که درحال‌حاضر روی سطح خورشید قابل مشاهده‌اند، ناشی شده و تنها پس از گذشت دو روز پدیدار شده است.

علاوه‌براین، خورشید در روزهای اخیر چندین شراره در کلاس متوسط نیز منتشر کرده که سه مورد از آن‌ها در ۲۴ ساعت گذشته رخ داده‌اند.

در چند وقت گذشته گزارش‌های بسیار زیادی درباره گرم‌شدن زمین منتشر شده است. ماه قبل ناسا در گزارشی گفته بود که تیر-مردادماه سال ۱۴۰۲ (ژوئیه ۲۰۲۳) احتمالاً گرم‌ترین ماه تاریخ زمین برای صدها و یا شاید هزاران سال گذشته است. همچنین دوشنبه، ۱۲ تیرماه، به‌عنوان گرم‌ترین روز در تاریخ کره زمین اعلام شد که البته پس از آن در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه نیز شاهد افزایش دما بودیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج