۱۳۴۱۰۱۵
۱۲۴۷
۱۲۴۷
پ

رپورتاژ آگهی

استفاده از تجهیزات برقی در چه زمان‌های از شبانه‌روز منجر به افزایش عدد پرداختی قبض برق می‌شود؟

باید بدانید که وزارت نیرو بر اساس الگوریتم¬های خاصی مبلغ برق هر خانوار را محاسبه خواهد کرد که ممکن است شما از آن اطلاع نداشته باشید.

زمانی که قبض برق را در دست می­گیریم ممکن است برای ما این سوال به­وجود بیاید که چرا هزینه مصرفی این ماه برای ما تا این حد زیاد محاسبه شده است.

باید بدانید که وزارت نیرو بر اساس الگوریتم­های خاصی مبلغ برق هر خانوار را محاسبه خواهد کرد که ممکن است شما از آن اطلاع نداشته باشید. در این مقاله همراه ما بمانید تا درباره آنها بیشتر صحبت کنیم. 

استفاده از تجهیزات برقی در چه زمان‌های از شبانه‌روز منجر به افزایش عدد پرداختی قبض برق می‌شود؟

مصرف برق در چه ساعت­هایی پر هزینه­تر است؟

مصرف برق در ایران و بسیاری از کشور­های جهان در همه ساعت­ها هزینه یکسانی ندارد. در برخی ساعت­های خاص هزینه مصرف برق بیشتر می­شود تا علاوه بر صرفه­جویی در مصرف آن، مصرف­کنندگان بیش از نیاز خود برق مصرف نکنند.

برای مصرف برق به­طور کلی 2 پیک مصرف تعیین شده که استفاده از برق در این ساعات برای ما هزینه بیشتری خواهد داشت. پیک اول از ساعت 12 بعد از ظهر شروع می­شود تا 4 بعد از ظهر ادامه دارد. بنابراین می­توان استفاده از لوازم برقی را به صبح موکول کرد.

پیک دوم نیز از ساعت 7 عصر شروع می­شود و در ساعت 11 شب پایان می­یابد. جز ساعت­های پیک موارد دیگری نیز هستند که ممکن است قبض شما را گران­تر از حد معمول کنند. در ادامه مقاله به این موارد نیز اشاره خواهیم کرد.

برق مشترکین پرمصرف چگونه محاسبه می­شود؟

همانطور که گفتیم برای کاهش هزینه قبض برق می­توان ساعت­های مصرف را مدیریت کرد. اما باید بدانید که این مورد کافی نیست.

شما می­توانید تا 2 برابر الگوی مصرف با تعرفه عادی برق مصرف کنید. اگر بیش از این مورد مصرف داشته باشید هزینه مابقی آن با تعرفه میانگین قیمت تمام شده انرژی تجدیدپذیر محاسبه خواهد شد که قطعا قیمت بیشتری دارد.

علاوه بر آن افراد پرمصرف به­شکل سالانه افزایش تعرفه خواهند داشت و خلاف دیگر مشترکین باید با تعرفه بیشتری قبض خود را پرداخت کنند. در این تعرفه­ ها مناطق مختلف و فصول سال نیز در نظر گرفته شده است.

برای نمونه مناطق سردسیری که برای گرم­کردن خود نیاز به مصرف برق دارند تعرفه کمتری خواهند پرداخت یا در فصول سرد تعرفه­های تغییر خواهد کرد. خانوار­هایی که مصرف بسیار پایینی داشته باشند هم مشمول تخفیف و پاداش صرفه­جویی خواهند شد.

استفاده از تجهیزات برقی در چه زمان‌های از شبانه‌روز منجر به افزایش عدد پرداختی قبض برق می‌شود؟

چگونه با مصرف برق در ساعت­های درست از مبلغ قبض کم کنیم؟

راه­های زیادی برای صرفه­جویی در مصرف برق وجود دارد که شما می­توانید از طریق آن هزینه خود را کاهش دهید. نکته اول همان توجه به ساعات پیک مصرف است.

اگر قرار است از وسایل برقی استفاده کنید آن را به ساعاتی خارجی از پیک موکول کنید تا از این طریق هزینه کمتری برای مصرف برق بپردازید. نکته دوم توجه مصرف اضافی است. همه ما در خانه چراغ­هایی را داریم که بدون استفاده در تمام ساعت­های روز روشن هستند.

شاید در مقیاس کوچک مصرف آنها اهمیتی نداشته باشد اما در طولانی­مدت مصرف بسیار زیادی خواهند داشت. پس سعی کنید که حتی موارد کوچک مصرفی را در خانه خود تا حد زیادی مدیریت کنید.

دما خانه را تنظیم کنید و اگر از وسایل سرمایشی بهره می­برید، درجه آنها را بر روی سطح متوسطی بگذارید. برای نمونه کولر آبی را در دور کند استفاده کنید و برای بهینه­سازی بیشتر کار کنید که دمای خانه با همان دور کند مطبوع و خنک شود.

برای پرداخت قبض برق چه روش­هایی وجود دارد؟

امروز تمام روش­های پرداخت الکترونیکی شده­اند و کمتر کسی برای پرداختی ساده از خانه خارج می­شود. با این حال روش­های حضوری نیز برای پرداخت هنوز وجود دارند.

خودپرداز­ها و پایانه­های فروش نیز می­توانند قبض برق شما را پرداخت کنند. وبسایت­های مختلفی نیز هستند که قابلیت پرداخت قبوض را دارند.

از طرفی تلفن­بانک­ها و همراه­بانک­ها نیز در اختیار کاربران قرار گرفته­اند. با تمامی این­ها ممکن است برای شما این سوال ایجاد شود که بهترین روش پرداخت کدام است؟

استفاده از تجهیزات برقی در چه زمان‌های از شبانه‌روز منجر به افزایش عدد پرداختی قبض برق می‌شود؟

بهترین روش برای پرداخت قبض برق کدام است؟

بهترین روش برای پرداخت قبوض استفاده از اپلیکیشن­های مالی است و در بین آنها نیز بهترین گزینه سوپراپلیکیشن تاپ است. تاپ در کمتر از یک دقیقه قبض شما را به­راحتی هر چه تمام­تر پرداخت خواهد کرد.

کافی­است به بخش پرداخت قبوض بروید و سپس اطلاعات قبض خود را وارد کنید. پس از آن به درگاه پرداخت منتقل خواهید شد و با پرداخت مبلغ قبض صورت حساب شما صفر می­شود. به سادگی یک آب خوردن قبض شما پرداخت شده و می­توانید از باقی روز خود لذت ببرید.

از خدمات صدگانه تاپ استفاده کنید!

تاپ تنها یک اپلیکیشن مالی و بانکی نیست. سوپراپلیکیشن تاپ شما از از هر اپلیکیشن دیگری بی­نیاز خواهد کرد. در این برنامه کاربردی شما می­توانید بیش از 100 خدمت را تجربه کنید.

خدماتی مانند کارت به کارت، خرید شارژ، پرداخت خلافی، احراز هویت سجام و صد­ها مورد دیگر که همگی آنها ممکن است مورد نیاز ما باشد. خدمات تاپ شامل حوزه­های:

  • گردشگری و تفریحی
  • خودرویی
  • فین تک و پرداخت
  • مالی و اعتباری
  • و بازار سرمایه(کارت به کارت، چک صیادی)

می­شوند. برای دریافت این سوپراپلیکیشن کافی­است به فروشگاه­های معتبر دانلود یا وبسایت رسمی تاپ مراجعه کنید.

جمع ­بندی

پرداخت قبض برق با تاپ به­راحتی یک آب خوردن است و در کسری از ثانیه انجام خواهد شد. تاپ علاوه بر خدمات پرداخت می­تواند در بسیاری موارد دیگر به شما کمک کند.

با استفاده از تاپ دیگر لازم نیست نگران پرداخت قبوض و جریمه آنها باشید. ممنونیم که تا انتهای مقاله همراه ما بودید. با استفاده از تاپ به­روز و سریع باشید. 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

محتوای حمایت شده

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج