۱۳۴۱۷۵۲
۱۱۶۷
۱۱۶۷
پ

می خواهم در کارهای خانه زرنگ باشم!

چگونه در کارهای خانه زرنگ باشیم؟ شاید این سوال بعضی وقت‌ها که اهمال کاری می‌کنیم یا از روزمرگی خسته شده‌ایم می‌تواند سوال پرتکرار خانم ها و آقایان به ویژه عروس‌ها و خانم‌های جوان باشد. در ادامه تلاش می‌کنیم برخی از راهکار های کاربردی را با شما به اشتراک بگذاریم.

می خواهم در کارهای خانه زرنگ باشم!

1.قانون 5 دقیقه:

اگر کسی هستید که در کار خانه و حتی کارهای دیگر تعلل ایجاد می کنید و همیشه برای کار های خود وقت کم می‌آورید توصیه می‌کنیم که از قانون 5دقیقه استفاده کنید. این قانون می‌گوید که سخت‌ترین مرحله هر کاری شروع آن است! پس اگر کار خود را شروع کرده اید، مطمئن باشید که پس از ورود به آن حتی برای پنج دقیقه، ادامه دادن کار و شرایط بسیار آسان خواهد شد و چه بسا که کار را به اتمام برسانید. پس با این تکنیک فقط کافیست به خود بگویید به اندازه 5 دقیقه زمان می‌گذارم و این کابینت را مرتب می‌کنم. همین!

2.نظم ذهنی و رفتاری:

لازم است تمیزکاری را طبق یک نظم منطقی انجام دهید. مثلاً پیش از آغاز فرآیند تمیز کاری باید برنامه ریزی ذهنی داشته باشید. این موضوع به ظاهر ساده می تواند مهم ترین کلید شما در انجام سریعتر و لذت بخشتر کارهای منزل باشد. مثلا مشخص کنید که ابتدا از چه نقطه‌ای از منزل کار نظافت را شروع می‌کنید. نکته بسیار مهمی که در همین رابطه وجود دارد آن است که نباید هرگز بدون نظم و داشتن برنامه وارد فرایند کار خانه شوید. زیرا تا به خود بیایید می‌بییند غرق در اقداماتی شده‌اید که یا ضروری نبودند یا از توان فعلی شما خارج هستند.

3.عادت به انبار نشدن کارها:

انجام روزانه و روتین کارها دیگر موضوع مهمی است که می‌توان در جواب این پرسش که چگونه در کارهای خانه زرنگ باشیم، به آن اشاره کرد. تصور کار در تمام بخش های خانه هم وحشتناک است! پس در صورتی که کارهای روتین روزانه را به طور مرتب و در زمان مناسب انجام دهید قطعا کارهای نظافت منزل در شرایطی کنترل شده و با کیفیت بالاتر انجام می شوند. از طرف دیگر خانه شما همیشه به قدر کافی مرتب خواهد بود. به همین دلیل است که می‌گوییم به جای اینکه کار خانه را مثلاً به آخر هفته حواله کنید با کارهای کوچک روزانه و مداوم هم سرعت خود را افزایش دهید و هم از خستگی و کار فرسایشی پرهیز  کنید.

می خواهم در کارهای خانه زرنگ باشم!

4.قانون مهمان در جلوی درب:

فرض کنید همین الان مهمان جلوی درب خانه است؛ با چه سرعتی چه کارهایی را انجام می دادید؟ قرار دادن لباس های چرک و کثیف از اتاق ها در سبد مخصوص و یا لباسشویی، مرتب کردن روی میزهای اصلی، چیدمان مبلمان و... پس با این قانون از هرج و مرج در فضای خانه  با یک کار سریع فرار کنید.

منبع و جمع بندی:

چگونه در کارهای خانه زرنگ باشیم یک مقاله کاربردی بود که که منبع آن سایت تخصصی میس گلس است و شما می توانید مقاله کامل را از اینجا بخوانید:

https://www.miss-glass.com/چگونه-در-کارهای-خانه-زرنگ-باشیم؟/

در مقاله فوق چندین راهکار را ذکر کردیم که می توان از آن‌ها به عنوان راهکارهای طلایی نام برد.

شما چه ترفند و راهکاری دارید؟

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

محتوای حمایت شده

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج