۱۳۴۱۷۵۷
۵۶۶۲۱
۵۶۶۲۱
پ

رپورتاژ آگهی

لیست بهترین انیمیشن های تاریخ

انیمیشن‌ها و کارتون‌ها دارای احتمالات داستانی بی‌نهایت و چالش‌های بی‌پایان هستند که همین جنبه‌ها آنها را جذاب برای مخاطبین کرده.

لیست بهترین انیمیشن های تاریخ

از کارتون‌های زیبا و با دست تولید شده والت دیزنی تا انیمیشن‌های مدرن سه بعدی که با تکنولوژی‌های پیشرفته ساخته می‌شوند، همگی به اندازه خودشان جذاب و زیبا برای تماشا هستند که دارای بی نهایت خلاقیت و امکان‌های داستان نویسی دارند که در دنیای سینما به دلیل وجود موانع زیاد، به تصویر کشیدنشان غیر ممکن است.

در این لیست ما هر اثر را به صورت جداگانه و از همه جوانب آنها را بررسی و معرفی می‌کنیم تا شما با این اثرات هنری به جای مانده از صنعت سرگرمی و انیمیشن سازی آشنا شوید. با ما در معرفی بهترین انیمیشن و کارتون‌های تاریخ همراه باشید!

سفید برفی و هفت کوتوله 1937

لیست بهترین انیمیشن های تاریخ

اولین اثری که آغاز کننده تاریخچه صنعت انیمیشن و کارتون سازی بود، اولین قسمت از تاریخ که صنعت سرگرمی قرن بیستم را تکان داد؛ سفید برفی و هفت کوتوله ساخت کمپانی دیزنی. در ابتدای ساخت این اثر والت دیزنی ساخت یک اثر موزیکال و تخیلی را در نظر داشت که همگی به عقل او شک کرده بودند که "کدام یکی از مخاطب ها به تماشای هشتاد دقیقه از نقاشی‌های دست کشیده شده می‌نشیند؟" که نتیجه آن مخاطب‌های بزرگسال مرد بود که در سینماها هنگام تماشای این اثر هنری اشک می‌ریختند.

انیمیشن سفید برفی و هفت کوتوله داستانی تخیلی است که نام آن در کنار ده اثر برتر سینمای جهان در حال درخشیدن است. پیام این انیمیشن عشق پاک یک پرنسس زیبا است که با هیچ پلیدی و نیروی منفی نابود نخواهد شد.

پینوکیو 1940

دومین اثر ارزشمند تاریخ صنعت انمیشن و کارتون سازی جهان، ساخته شده با بودجه بیشتر، اختصاص داده شدن زمان بیشتر برای ساخت؛ پینوکیو اثر والت دیزنی. شخصیت پینوکیو در این اثر به نسبت سفید برفی و هفت کوتوله، داری عمق شخصیتی بیشتر و هنرهای دستی بیشتر در طراحی کارکترها و محیط است که نام این اثر را در لیست بهترین‌ها قرار می‌دهد.

این اثر دارای داستانی تاریک‌تر می‌باشد که در زمان خود یکی از ترسناک‌ترین صحنه‌ها در آثار سینمای کودکان بود. جزیره‌ای برای سرگرمی و لذت که بچه‌های سر به هوا در آنجا تبدیل به الاغ می‌شدند. کارتون پینوکیو همچنان بدون رقیب در جایگاه خودش بهترین است که آن را به یکی از اثرهای ماندگار تارخ سینما تبدیل کرده است.

شهر اشباح 2001

لیست بهترین انیمیشن های تاریخ

درمیان اثرات ماندگار تاریخ انیمیشن و انیمه سازی نمی‌توان از اثر ساخته میازاکی یاد نکرد. ملاقات دختر ده ساله دوستش، میازاکی به فکر ساخت ماجراجویی یک دختر جوان در دنیای ارواح شد که توسط یک حمام‌خانه جادویی این دو دنیا را به هم وصل میکرد. آیا این واقعیت بود یا همه اینها رویاپردازی‌های این دختر جوان بود؟

میازاکی به تنهایی هزاران فریم از این اثر هنری را با دست خود کشید که در صنعت انیمیشن سازی سنتی همانند یک الهه توسط همگان پرستش می‌شود! شهر اشباح یک داستان عجیب و مرموز در مورد بزرگ شدن و پذیرش تغییرات است که توسط میازاکی به نظر مخاطبان رسید. انیمه شهر اشباح تنها اثر انیمه‌ای جهان است که جایزه بهترین اثر انیمیشنی را دریافت کرده و اسم این اثر هنری را لیست بهترین‌ها قرار داده.

فانتازیا 1940

فانتازیا رویای جاه‌طلبانه والت دیزنی بود که از هشت سری کارتون موزیکال تشکیل شده بود که با حضور شخصیت میکی ماوس به عنوان قهرمان اصلی، این سری داستانی پیش میرفت. این اولین سری انیمیشنی جهان بود که با استریو پخش شد و این پروژه به مقداری پر هزینه و گران قیمت بود که تا سال 1969 بعد از انتشار دوباره، بدون سود دهی برای والت دیزنی پیش رفت.

این سری از اثرات هنری، دارای کیفیت صدای خوب و هنرهای دستی تکرار نشدنی هستند که امتیاز آن را از ده، به عدد یازده می‌رساند! صحنه‌های زیبا و باورنکردنی این سری از انیمیشن‌ها شما را به یک دنیای جدا از زمین می‌برد که یک تجربه تکرار نشدنی را برای همگان رقم می‌زند و اسم این اثر را در این لیست جای می‌دهد.

دیو و دلبر 1991

یکی دیگر از اثرات هنری بی‌پایان دیزنی که تکه‌ای از اثر فرانسوی اصلی دیو و دلبر 1946 را به دوش میکشد که با ترکیب شدن با موسیقی‌های هنرمندان مختلف این انیمیشن را به اثری ماندگار تبدیل کرده است. در سال 1991 این اثر در فستیوال فیلم نیویورک به عنوان یک پروژه اتمام نشده به تماشای مخاطبان رسید که تنها هفتاد درصد ار آن کامل و سی درصد نقاشی های بدون رنگ و کامل نشده بودند که با صدا این اثر همراه بودند.

بدون توجه به نواقص، پس از اتمام نمایش این اثر مخاطبان به صورت ایستاده تشویقی ده دقیقه‌ای را انجام دادند که یکی از تکرارنشدنی‌ترین صحنه‌های تاریخی در تاریخچه سینما است! اثر دیو و دلبر اولین اثر انیمیشنی بود که موفق به بازگردانی سود 100 میلیون دلاری شد و نامزدی شش جایزه اسکار را به ارمقان آورد. موسیقی متن این اثر موفق به دستیابی به مقام نامزدی برای جایزه گرمی شد که یکی دیگر از موفقیت‌های بی‌پایان این اثر است.

بامبی 1942

یکی از اثرات ماندگار صنعت انیمیشن سازی، بامبی است که بازگوی داستان آهویی دم سفید است که به دنبال جایگاه پرنس جنگل است. اثر بامبی با نقاشی‌های فراموش نشدنی یکی از بزرگترین انیماتورهای تاریخ، توانسته یک منبع تقلید و آموزنده برای بسیاری از انیماتورهای امروزی باشه. انیمیشن بامبی دارای یک صحنه مرگ دلخراش می‌باشد که جزو معروف‌ترین صحنه‌های انیمیشنی در تاریخچه انیمیشن است.

کلام آخر

این مطلب لیستی از بهترین اثرات هنری تاریخچه انیمیشن و کارتون سازی بود که توانسته‌اند برای سالیان سال نام خود را در این لیست پرشکوه حفظ کنند. این اثرات ماندگار دارای طرفداران بیشماری هستند و موفق شدند که یک میراث برای دنیای امروزی انیمیشن سازی باشند و ثابت کنند که می‌شود با نوآوری و جاه‌طلبی تاریخ را تغییر داد و نام خود را جاودانه کرد. از همراهی شما با ما در این سفر به دنیای اثرات انیمیشنی سپاس گذاریم!

نویسنده: امیرحسین نظری

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

محتوای حمایت شده

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج