۱۳۴۳۴۵۴
۱۰۵۰
۱۰۵۰
پ

زمان تشییع پیکر زنده‌یاد جلال شباهنگی

آیین تشییع پیکر زنده‌یاد استاد جلال شباهنگی هنرمند فقید عرصه هنرهای تجسمی فردا- یکشنبه (۲۹ مرداد) در پهنه رودکی برگزار می‌شود.

ایرنا نوشت:  آیین تشییع پیکر زنده‌یاد استاد جلال شباهنگی هنرمند پیشکسوت نقاش و مجسمه‌ساز روز یکشنبه (۲۹ مرداد) ساعت ۱۰ صبح در پهنه رودکی، مقابل تالار وحدت برگزار می‌شود.

زمان تشییع پیکر زنده‌یاد جلال شباهنگی

سیدجلال شباهنگی هنرمند نقاش، گرافیست، مجسمه‌ساز پیشکسوت، استاد دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران و عضو پیوسته فرهنگستان هنر ۲۶ مرداد ماه دار فانی را وداع گفت.

وی متولد ۲۴ آذر سال ۱۳۱۴ در تهران، فارغ‌التحصیل دانشگاه سن‌خوزه در ایالت کالیفرنیا آمریکا و دارای درجه کارشناسی ارشد طراحی گرافیک و نقاشی معاصر و کارشناسی تبلیغات گرافیکی از این دانشگاه بود.

زنده‌یاد شباهنگی سابقه بیش از ۳۰ سال تدریس در عرصه آموزش نقاشی در ایران و جهان را داشت. وی سال ۱۳۴۷ به عضویت هیئت علمی دانشکده هنرهای زیبا درآمد و سال ۱۳۸۱ بازنشسته شد.

عضو شورای تحصیلات تکمیلی گروه هنرهای تجسمی دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران و عضو و نماینده دانشگاه تهران در طرح و برنامه‌ریزی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در بخش هنر از سوابق این هنرمند فقید است.

شباهنگی سازنده احجام شیشه‌ای «Glass Blowing» در ایران و مورانو ایتالیا بود که حاصل کارهای او مجموعه‌ای ویژه در حوزه حجم‌سازی محسوب می‌شود.

طبیعت در نقاشی‌های مینی‌مالیستی شباهنگی نمود چشمگیری داشت، دشت‌ها، کویرها، گل و مرغ‌ها از مجموعه آثار مشهور این هنرمند فقید است.

وی در نمایشگاه‌های متعدد و معتبر نقاشی و گرافیک در ایران و جهان شرکت کرده است. «نقاشی‌های جلال شباهنگی» (با مقدمه مرتضی ممیز)، «صور خیال»، «خلاقیت در رنگ» و «اصول طراحی سه بعدی» از تالیف‌های زنده‌یاد شباهنگی است.

پیام تسلیت رئیس فرهنگستان هنر

مجید شاه‌حسینی رئیس فرهنگستان هنر، با صدور پیامی درگذشت جلال شباهنگی، عضو پیوسته و عضو گروه هنرهای تجسمی فرهنگستان هنر را تسلیت گفت.

متن پیام بدین شرح است: «إنا لله و إنا إلیه راجعون

جامعه علمی و هنری کشور در سوگ یکی دیگر از اساتید هنر ایرانی‌اسلامی نشسته است.

استاد جلال شباهنگی با دریافتی نوین از تفرج صنع‌ الهی در نظام طبیعت این جلوات الهی را در منظر هنرجویان و هنرمندان و مخاطبان عرصه هنر به‌ گونه‌ای دیگر ترسیم می‌کرد. او با بهره‌مندی از بیان هنری که برترین روش تعلیم و تربیت است ما را به عرصه تفکر و تعقل در عرصه هنر گرانسنگ ایرانی فرا می‌خواند.

برخود لازم می‌دانم درگذشت آن استاد فرزانه را به خانوادة معزّز ایشان، استادان و اندیشه ورزان جامعة هنری و دانشجویان آن بزرگوار تسلیت گفته و از خداوند رحمان برای آن مرحوم، مزید مغفرت الهی و برای خاندان گرامی شباهنگی صبر و اجر جزیل مسألت نمایم.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج