اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۱۳۴۳۵۷۳
۱ نظر
۱۱۱۰
۱ نظر
۱۱۱۰
پ

دام ایرانی به کشورهای عربی قاچاق می‌شود؟

به گفته مدیرعامل اتحادیه سراسری تولیدکنندگان دام سبک متاسفانه آمار دقیقی از میزان قاچاق دام زنده‌ی ایرانی وجود ندارد اما شنیده‌ها حاکی از آن است که روزانه حتی تا پنج هزار راس دام زنده از ایران قاچاق می‌شود.

خبرآنلاین: ‌مدیرعامل اتحادیه سراسری تولیدکنندگان دام سبک گفت: دام زنده‌ی ایران به عمان، کویت و عراق از مرز خشکی و دریا قاچاق می‌شود.

دام ایرانی به کشورهای عربی قاچاق می‌شود؟

افشین صدر دادرس، درباره‌ی دلایل بالا بودن قیمت گوشت در بازار گفت: متاسفانه آمار دقیقی از میزان قاچاق دام زنده‌ی ایرانی وجود ندارد اما شنیده‌ها حاکی از آن است که روزانه حتی تا پنج هزار راس دام زنده از ایران قاچاق می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه این آمار نه قابل تایید است نه قابل رد و باید بررسی درباره‌ی میزان قاچاق صورت گیرد، ادامه داد: قاچاقچیان به قیمت روز و به صورت نقدی دام زنده را خریداری می‌کنند و به صورت غیرقانونی خارج می‌کنند و طبیعی است ادامه‌ی این روند تهدیدی جدی برای بازار گوشت خواهد بود.

او در پاسخ به این سئوال که گرانی قیمت چه تاثیری بر میزان مصرف گوشت و شرایط این صنعت به جا گذاشته است، گفت: این وضعیت قابل پیش‌بینی بود و ما بارها نسبت به عواقب سیاست‌های اتخاذ شده هشدار دادیم اما متاسفانه روندی طی شد که سرانجامش جز گرانی چیزی دیگر نبود.

او با اشاره به رکود در این صنعت همزمان با کاهش مصرف گوشت در کشورگفت: ‌اگر به آمار تولید دام سبک مراجعه کنید، می‌بینید حجم تولید در کنار تعداد بره‌های متولد شده در سال 1402 کاهش یافته است. همزمان با این شرایط آمارها نشان می‌دهد کشتار دام در سال 99 و 1400 و 1401 با روال غیر منطقی افزیش یافته است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ناشناس

      خخخخخخخخخخخخخخخخخخ

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج