۱۳۴۴۴۹۰
۱۳۶۸
۱۳۶۸
پ

لیست داروهای ممنوعه برای سفر زیارت اربعین

معاون حقوق بشر و امور بین‌الملل وزیر دادگستری توصیه‌هایی را خطاب به زائران اربعین حسینی مطرح کرده است که در آن لیست داروهای ممنوعه خودنمایی می‌کند.

باشگاه خبرنگاران نوشت: معاون حقوق بشر و امور بین‌الملل وزیر دادگستری توصیه‌هایی را خطاب به زائران اربعین حسینی مطرح کرده است که در آن لیست داروهای ممنوعه خودنمایی می‌کند.

لیست داروهای ممنوعه برای سفر زیارت اربعین

عسکر جلالیان معاون حقوق بشر و امور بین‌الملل وزیر دادگستری گفت: شایسته است زائرین محترم قبل از تشرف نسبت به دستورالعمل‌ها و قوانین کشور عراق دقت کافی به عمل آورند. زائران گرامی از به همراه داشتن قرص‌های "استامینوفن کدئین‌دار"، "دیازپام"، "فلورازپام"، "ترامادول"، "متادون"، "بوپرنورفین " (b۲) و همچنین داروهای مربوط به بیماری صرع و سرطان که به نوعی دارای ترکیبات مخدر است و هرگونه داروی گیاهی شبهه‌ناک خودداری کنند.

جلالیان افزود: در صورت کشف این داروها، ضمن ممانعت از ادامه سفر، برای زائر پرونده قضائی تشکیل می‌شود و این مسأله جدا از مشکلات شخصی برای فرد و خانواده او، هزینه‌های سیاسی نیز به کشور تحمیل خواهد کرد. زائرانی که به هر دلیل نیاز به استفاده از دارو دارند برای جلوگیری از بروز هرگونه مشکل، نسخه انگلیسی یا عربی داروهای خود را به همراه داشته باشند.

وی ادامه داد: با توجه به تجارب دستگیری ایرانیان در خارج از کشور به دلیل همراه داشتن داروهای ممنوعه که گاه منجر به محکومیت‌های ناعادلانه برای آن‌ها شده است، تأکید می‌شود از قبول امانات اشخاص ناشناس خودداری کنند و در تمامی مراحل سفر از گذرنامه و مدارک شناسایی خود مراقبت کنند.

معاون حقوق بشر و امور بین‌الملل وزیر دادگستری افزود: در صورت کشف مواد مخدر و روان‌گردان از هر زائر، به موجب ماده ۱۷ قانون مبارزه با مواد مخدر، فرد متخلف در مرحله اول یک تا ۵ سال و در مرحله دوم ۵ تا ۱۵ سال ممنوع‌الخروج خواهد شد.

وی در پایان تأکید کرد: از زائران اربعین تقاضا می‌شود به قوانین کشور عراق احترام بگذارند و به تذکرات مأموران ایرانی توجه جدی داشته باشند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج