۱۳۴۶۳۸۶
۱۱۷۱
۱۱۷۱
پ

چند درصد کاربران ایرانی از فیلترشکن استفاده می‌کنند؟

گزارش یکتانت در سال ۱۴۰۱ نشان می‌دهد میزان بازدیدها از تبلیغات آنلاین در پلتفرم‌های فیلترشده و سایت‌های ایرانی در روزهای اوج اختلال‌های اینترنت (مهرماه ۱۴۰۱) به کمترین میزان خود رسیده است.

دیجیاتو: گزارش یکتانت در سال ۱۴۰۱ نشان می‌دهد میزان بازدیدها از تبلیغات آنلاین در پلتفرم‌های فیلترشده و سایت‌های ایرانی در روزهای اوج اختلال‌های اینترنت (مهرماه ۱۴۰۱) به کمترین میزان خود رسیده است.

این گزارش همچنین نشان می‌دهد که میزان استفاده از فیلترشکن در بین کاربران به‌قدری بالاست که یک بازار ۲۰ هزار میلیارد تومانی درست کرده است. ۶۳ درصد کاربران این بازار را نیز افراد با تحصیلات ابتدایی تشکیل می‌دهند و ۹۷ درصد نوجوانان از فیلترشکن استفاده می‌کنند. این گزارش همچنین می‌گوید ۸۰ درصد کاربران داخل کشور برای ورود به شبکه‌های اجتماعی از فیلترشکن استفاده می‌کنند.

 گزارش عملکرد یکتانت در سال ۱۴۰۱ با عنوان «بازاریابی دیجیتال ایران» منتشر شد. این گزارش نشان می‌دهد هزینه کل تبلیغات دیجیتال جهان در سال ۲۰۲۲ به عدد ۵۸۰ میلیارد دلار رسیده؛ ضمن اینکه سهم تبلیغات دیجیتال از کل صنعت تبلیغات در سال ۲۰۲۲، به ۶۵ درصد رسیده است. همچنین پیش‌بینی شده است که هزینه تبلیغات اینترنتی در سال ۲۰۲۳ نسبت به سال گذشته، به‌اندازه ۸.۴ درصد رشد کند. 

 بر اساس گزارش یکتانت، میزان استفاده از VPN در بین کاربران ۱۵ تا ۱۷ سال، ۹۷ درصد است. آمار بالای بازدید از پست‌های تلگرامی کانال‌های ایرانی نیز یکی دیگر از مواردی است که در این گزارش آمده. طبق گزارش یکتانت، پست‌های کانال‌های ایرانی در تلگرام در سال ۱۴۰۱، ۵۹۰ میلیارد بار دیده شده است.

 طبق آمار یکتانت درباره تبلیغات وب‌سایت‌های ایرانی، تعداد دفعات نمایش تبلیغ در وب‌سایت‌های ایرانی در سال ۱۴۰۱، ۸۰۰ میلیارد بار بوده است. همچنین نسبت بازدید کاربران از تبلیغات در وب‌سایت‌های «سیاسی و اجتماعی» و «آهنگ و موسیقی» به کل بازدیدهای تبلیغات وب ۳۶ درصد است. این می‌تواند بیانگر این باشد که علاقه و سلیقه مردم به دنبال‌کردن اخبار روز سیاسی، اجتماعی و فرهنگی است.

 هر کاربر ایرانی به‌طور متوسط روزانه ۳۵ تبلیغ در وب‌سایت‌های ایرانی می‌بیند. همچنین میانگین ماهانه تعداد دفعات نمایش تبلیغ در وب‌سایت‌های ایرانی در سال گذشته ۷۰ میلیارد بار است. جالب است بدانید مهرماه ۱۴۰۱ با ۵.۶ میلیارد، کمترین میزان نمایش تبلیغات آنلاین را داشته است. این آمار نشان می‌دهد تبلیغات آنلاین نیز از آسیب‌های فیلترینگ در امان نبوده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج