۱۳۴۷۳۹۹
۱۲۸۵
۱۲۸۵
پ

خورش غوره مسما رو اینجوری درست کن!

«تابستونه و غوره‌ش، غوره‌ست و خورش غوره مسما!». تا چند روزی که از عمر تابستان باقی مانده است دست بجنبانید و غوره‌های تازه را تبدیل به یک خورش بکنید و لذت وافر این نعمت خوشمزه را ببرید!

راهنماتو: «تابستونه و غوره‌ش، غوره‌ست و خورش غوره مسما!». تا چند روزی که از عمر تابستان باقی مانده است دست بجنبانید و غوره‌های تازه را تبدیل به یک خورش بکنید و لذت وافر این نعمت خوشمزه را ببرید!

خورش غوره مسما رو اینجوری درست کن!

یکی از خورش‌های محبوب ما ایرانی‌ها خورش غوره مسماست! این خورش هم با مرغ درست می‌شود هم با گوشت، ولی نسخه‌ی مرغ‌دار آن خیلی محبوب‌تر و اصیل‌تر است. با توجه به خواص بالای غوره و همینطور طعم جذاب این غذا، درنگ جایز نیست. دست به کار بشوید و هر چه سریعتر این خورش را با این روشی که می‌گوییم درست کنید.

مواد لازم:

خورش غوره مسما رو اینجوری درست کن!

غوره مسما را اینجوری درست کنید:

اول از همه مرغ‌ها را با نمک و فلفل و زردچوبه مزه دار کنید. نیم ساعت در این مواد بماند و طعم بگیرد کافی است. بعد مرغ‌ها را در روغن سرخ کنید و ۳ لیوان آب به آن اضافه کنید و در قابلمه را بگذارید تا بپزد.

در ماهیتابه‌ای جداگانه پیاز‌های نگینی خرد شده را تفت بدهید کمی که پیاز‌ها سبک شدند و رنگ عوض کردند رب را به آن اضافه کنید و همزمان غوره‌ها را هم در ماهیتابه بریزید. بعد از دو دقیقه که رنگ رب هم باز شد این مواد را به قابلمه‌ی مرغ‌های در حال پخت اضافه کنید. مرغ‌ها یک ساعت تا یک ساعت و نیم بپزند تا خوب مغزپخت شوند.

در این حین بادمجان‌ها را سرخ کنید. با هر سبک و روشی که خودتان دوست دارید. اول هم تلخی آن‌ها را بگیرید. در اینجا یک راه خوب برای سرخ کردن بادمجان به شما پیشنهاد دادیم که روغن خیلی کمی مصرف می‌کند. گوجه‌ها را از وسط نصف کنید و به آن نمک و فلفل سیاه و زردچوبه بزنید و دو طرف آن‌ها را کمی در روغن سرخ کنید.

حالا وقت اضافه کردن بادمجان‌ها و گوجه‌ها به خورش است. بعد از کمی قل زدن خورش شما آماده است و وقتی سرو آن رسیده است. با یک دیس پلوی زعفرانی نوش جان کنید.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج