۱۳۴۷۴۸۳
۱۸۴۶
۱۸۴۶
پ

۷ دلیل برای خاص بودن افراد چشم آبی که آنها را از بقیه متمایز می‌کند

رنگ چشم هیچکس در دنیا دقیقا هم‌رنگ چشم شما نیست. اما اگر به اندازه کافی خوش شانس باشید که چشمانی به رنگ آسمان داشته باشید، حتی از این هم خاص‌تر هستید.

روزیاتو: رنگ چشم هیچکس در دنیا دقیقا هم‌رنگ چشم شما نیست. اما اگر به اندازه کافی خوش شانس باشید که چشمانی به رنگ آسمان داشته باشید، حتی از این هم خاص‌تر هستید. بیایید ببینیم چه چیزی چشم آبی ها را تا این حد خاص می‌کند.

۱. چشمان آبی در واقع آبی نیستند

۷ دلیل برای خاص بودن افراد چشم آبی که آنها را از بقیه متمایز می‌کند

چیزی به نام رنگدانه آبی در چشم وجود ندارد. اکثر نژادهای بشر رنگ چشم قهوه ای خود را از ملانین می‌گیرند؛ رنگدانه‌ای که مسئول رنگ پوست است. اما وقتی صحبت از چشمان آبی به میان می‌آید، می‌توان گفت آنها در نتیجه بازتاب نور، به رنگ آبی درمی‌آیند. این همان ترفندی است که باعث می‌شود اقیانوس و آسمان آبی به نظر برسند.

۲. رنگ آنها می‌تواند تغییر کند

۷ دلیل برای خاص بودن افراد چشم آبی که آنها را از بقیه متمایز می‌کند

 

چشم های آبی بسته به وضعیت نور می‌توانند رنگ‌های متفاوتی داشته باشند. این امر به این دلیل اتفاق می‌افتد که چشمان آبی، رنگ خود را از نوری که به آنها وارد می‌شود دریافت می‌کنند و سپس به بیرون منعکس می‌کنند. همچنین افراد چشم آبی بسته به آرایشی که می‌کنند می‌توانند کمی رنگ چشم خود را تغییر دهند.

۳. همه افراد چشم آبی جد یکسان دارند

۷ دلیل برای خاص بودن افراد چشم آبی که آنها را از بقیه متمایز می‌کند

تیمی از دانشمندان دانشگاه کپنهاگ دریافتند که همه افرادی که چشم آبی دارند ممکن است با هم فامیل باشند. بین ۶۰۰۰ تا ۱۰۰۰۰ سال پیش، همه چشمانی قهوه ای داشتند، اما در یک نقطه، ژنی که سطح ملانین را کنترل می‌کند، جهش یافته است. این جهش میزان ملانینی را که انسان می‌توانست تولید کند محدود کرد و چشمان قهوه‌ای را «رقیق» کرده و به رنگ آبی رساند. همه افراد چشم آبی این «سوئیچ» ژنتیکی را دقیقا در همان نقطه در DNA خود به ارث برده‌اند.

۴. چشم آبی بسیار نادر است

 

اکثر مردم چشم های قهوه ای دارند، در حالی که تنها ۸ تا ۱۰ درصد آنقدر خوش شانس هستند که چشم های لاجوردی داشته باشند. به گزارش World Atlas، اکثر مردم چشم آبی در اروپا زندگی می‌کنند و فنلاند بیشترین درصد افراد با چشمان آبی را به خود اختصاص داده است.

۵. بسیاری از نوزادان با چشمان آبی به دنیا می‌آیند اما بعد رنگ چشمشان تغییر می‌کند

۷ دلیل برای خاص بودن افراد چشم آبی که آنها را از بقیه متمایز می‌کند

وقتی نوزادی به دنیا می‌آید، نمی‌توان با اطمینان گفت که وقتی بزرگ می‌شود، چه رنگ چشمی خواهد داشت. در زمان تولد، نوزادان هیچ ملانینی در عنبیه -بخشی از چشم که رنگ چشم را مشخص می‌کند- ندارند. بعد از ۶ ماهگی، ژن های نوزاد تعیین می‌کنند که چه مقدار ملانین در عنبیه وجود دارد. بسته به این موضوع، چشم ها ممکن است آبی باقی بمانند یا خاکستری، سبز یا قهوه‌ای شوند.

۶. افراد چشم آبی به نور حساس ترند

۷ دلیل برای خاص بودن افراد چشم آبی که آنها را از بقیه متمایز می‌کند

اگر رنگ چشمان شما روشن است، هنگام محافظت از آنها در برابر نور خورشید باید به‌طور ویژه مراقب باشید. چشم پزشکان معتقدند افرادی که عنبیه آبی دارند بیشتر به نور حساس هستند. از آنجایی که چشم های آبی رنگدانه جذب‌کننده نور کافی ندارند، نور بیشتری می‌تواند از عنبیه عبور کرده و به چشم آسیب برساند.

۷. افرادی که چشم آبی دارند بهتر درد را تحمل می‌کنند

 

افرادی که عنبیه های رنگ روشن دارند نسبت به افرادی که چشم های تیره دارند، درد را راحت‌تر تحمل می‌کنند. یک محقق در دانشگاه پیتسبورگ ۵۸ زن را که در انتظار بچه دار شدن بودند مورد بررسی قرار داد و متوجه شد که زنان با چشمان آبی یا سبز درد کمتری را تجربه می‌کنند و بهتر با زایمان کنار می‌آیند. این دانشمند معتقد است که ژن های مرتبط با ملانین ممکن است به شدت بر تحمل درد تأثیر بگذارند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج