adexo3
۱۳۴۷۶۰۰
۲۹۱۲
۲۹۱۲
پ

آقای رئیسی! تا دیر نشده پروژه حذف را متوقف کنید

روزنامه آفتاب یزد در پیشنهاداتی خطاب به رئیس جمهور نوشت: آقای رئیسی! تا دیر نشده تیم اطلاع‌رسانی خود را ترمیم کنید و اگر لازم است تغییر دهید.

 روزنامه آفتاب یزد در پیشنهاداتی خطاب به رئیس جمهور نوشت: آقای رئیسی! تا دیر نشده تیم اطلاع‌رسانی خود را ترمیم کنید و اگر لازم است تغییر دهید.

طی حداقل دو دهه اخیر، رهبر انقلاب در سخنرانی‌های خود، بخش مهمی را همواره به «اقتصاد» و «مسائل اقتصادی» اختصاص داده اند. گواه دقیق‌تر اما در تعیین شعارهای همه ساله، بروز بیشتری دارد زیرا با نیم نگاهی به رسم هر ساله ی نامگذاری، به خوبی می‌بینیم در آن جا نیز «اقتصاد» و «مسائل اقتصادی» حرف اول را می‌زند.

اطلاع‌رسانی همپایه با معیشت

دیدار رهبر معظم انقلاب با هیئت دولت که همه ساله در آخرین روز هفته دولت انجام می‌شود، امسال نیز برگزار شد و ما با مداقه در کلام رهبری معظم انقلاب به موردی قابل تأمل برمی‌خوریم و آن این که؛ مقام معظم رهبری، «اطلاع رسانی» را همجوار با «مشکلات معیشتی از جمله گرانی شدید برخی مواد غذایی و گرانی مستأصل‌کننده در بخش مسکن» قرار می‌دهند تا پیامی واضح و آشکار به سیدابراهیم رئیسی بدهند: «حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در علت‌یابی انعکاس ضعیف اقدامات خوب دولت در جامعه، دو نکته را بیان کردند: اول؛ ضعف اطلاع‌رسانی هنرمندانه دولت و دوم؛ مشکلات معیشتی از جمله گرانی شدید برخی مواد غذایی و گرانی مستأصل‌کننده در بخش مسکن که باعث شده همچون غبار مانع دیدن کارهای اساسی دولت شود.»

سکوت رسانه‌ای دولت، ظلم به دولت است!

امروز بخش‌هایی از گفتگوی «رحمن قهرمان پور» را می‌خواندم با موضوع «سکوت رسانه‌ای دولت در مورد مذاکرات هسته ای» که گفته است:«افکار عمومی به نوعی برداشت شفافی ندارد که توافق انجام شده یا نشده است. دولت فکر می‌کند که اگر با تاکتیک سکوت پیش برود، مخالفت‌های داخلی کم می‌شود، اما مشکل اینجاست که اثر روانی توافق و حل مشکلات با آمریکا می‌تواند در صحنه داخلی بگذارد از بین می‌رود.

دولت نمی‌تواند استفاده آنچنانی از این وضعیت ببرد. تحقق این خواسته‌ها دشواری‌هایی هم دارد. بایدن گرفتار جمهوری خواهان و رئیسی گرفتار اصولگرایانی است که به او رای داده‌اند و مخالف نرمش در مقابل آمریکا هستند.» این را یک کارشناس و تحلیلگر سیاست خارجه می‌گوید که دست بر قضا رسانه را خیلی خوب می‌شناسد.

آقای رئیسی؛ پروژه حذف رسانه‌های اصلاح‌طلب را متوقف کنید

برخی(اطرافیان رئیس جمهور) فکر می‌کنند وقتی از رسانه‌های حامی دولت می‌گوییم، منظورمان «ایران، ایرنا، صدا و سیما، همشهری، مهر و...» است در حالی که اساساً مردم و افکار عمومی، این‌هایی که نام بردیم را در زُمره ی رسانه مستقل که صدایشان باشد نمی‌شناسند.

بارها از فقدان مرجعیت رسانه، کم‌رنگ بودن مرجعیت رسانه و ناکارآمدی رسانه‌های دولتی و شبه دولتی در سبد افکار عمومی گفته اند، یک بار صدا و سیما را شامل می‌شود و باری دیگر رسانه‌های دولتی و لابد آقای رئیسی تأیید خواهند کرد که بازتاب سفرهای استانی، برون مرزی، سفرهای مهم و تعیین‌کننده و نیز دید و بازدیدهای بین‌المللی، همین که در «ایران، ایرنا، صدا و سیما، همشهری، مهر و...» فرصت انتشار پیدا کرد، کافی نیست.

اصلاً همین که به رسانه‌های اصلاح‌طلب می‌تازند که چرا سانسور می‌کنید (که سانسور خود نوعی اعتراض خاموش است) یعنی می‌دانند آن جاهایی که بازتاب داده شده است لابد اثرگذاری نداشته است پس لزوم یک بازنگری خیلی جدی، ضروری به نظر می‌رسد.

آقای رئیسی؛ با اطلاع می‌گوییم: پروژه حذف رسانه‌های اصلاح‌طلب آغاز شده است، اتفاقی که حتماً به نفع حضرتعالی و دولت تحت مدیریت تان نیست. باور نمی‌کنید؟ نمی‌پذیرید؟ امر بفرمایید اسناد غیرقابل انکاری ارائه دهیم که این پروژه ماه‌ها است که در حال انجام است.

فارغ از این که حذف بشویم یا نشویم به صراحت و بدون لکنت می‌گوییم: حذف رسانه‌های اصلاح‌طلب در چارچوب نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نه تنها کمکی به دولت سیزدهم نمی‌کند که دولت را به چشم بر هم زدنی از دایره ی توجه افکار عمومی بیرون خواهد برد رسانه حذف شدنی نیست رسانه می‌تواند در یک برگ A۴ باشد آن وقت به این موضوع چه کسانی افتخار خواهند کرد؟!


آقای رئیسی! تا دیر نشده پروژه حذف را متوقف کنید

همه که محمدرضا باهنر و مرحوم عماد افروغ نیستند!

گریزی هم بزنیم به دو مورد از مواردی خیلی خاص؛ یکی مرحوم عماد افروغ و دیگری محمدرضا باهنر، که هر دو زیر سقف بهارستان در دورانی همکار بوده اند.

آن عزیز چهره در نقاب خاک کشیده و این عزیز معزز، هرکدام ویژگی‌های منحصر به فردی داشته و دارند که خط و ربط سیاسی رسانه‌ای که با آن مصاحبه می‌کنند و می‌کردند ندارد؛ عماد افروغ، جامعه شناسی اهل درد بود که حرف‌های او همیشه خریدار داشت و محمدرضا باهنر که او را استاد بلامنازع مصاحبه‌های داغ می‌دانیم و معتقدیم با یک نشریه ی محلی گمنام هم اگر مصاحبه کند آن قدر تیتر و حاشیه در مصاحبه‌اش پیدا می‌شود که نُقل هر محفلی شود اما...

آقای رئیسی؛ همه که محمدرضا باهنر و مرحوم عماد افروغ نیستند پس خط کشی شده به سراغ رسانه آمدن لابد زیان‌ها و هزینه‌هایی دارد که کاربلدی می‌خواهد پس یک بار برای همیشه به خود بقبولانید که حضرتعالی رئیس جمهور همه ی مردم ایران هستید و لابد همه ی مردم ایران لزوماً همان رسانه‌هایی که باب طبع شما و اطرافیان تان هستند را نمی‌بایست قبول داشته باشند!

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج