adexo3
۱۳۴۷۹۵۱
۱۳۳۲
۱۳۳۲
پ

آمریکا: شاهد پیشرفت اوکراین در جنگ هستیم

روز جمعه، اول سپتامبر (۱۰ شهریور) جان کربی، سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا گفت، ارتش اوکراین طی ۷۲ ساعت گذشته پیشرفت‌های قابل توجهی داشته‌ است. تاکنون مقامات ارشد آمریکایی به‌ندرت در باره موفقیت ارتش اوکراین در جنگ با روسیه به این صراحت سخن گفته‌اند.

دویچه: روز جمعه، اول سپتامبر (۱۰ شهریور) جان کربی، سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا گفت، ارتش اوکراین طی ۷۲ ساعت گذشته پیشرفت‌های قابل توجهی داشته‌ است. تاکنون مقامات ارشد آمریکایی به‌ندرت در باره موفقیت ارتش اوکراین در جنگ با روسیه به این صراحت سخن گفته‌اند. 

آمریکا: شاهد پیشرفت اوکراین در جنگ هستیم

به گفته کربی، اوکراین "در جنوب خط مقدم منطقه زاپوریژیا" و در برابر خط دفاعی دوم روسیه به موفقیت‌هایی دست یافته است. وزارت دفاع روسیه نیز تایید کرد که درگیری‌های "سنگین و پیچیده" در نزدیکی زاپوریژیا و دونتسک رخ داده اما تاکید کرد که حمله‌های نیروهای اوکراینی در این مناطق ناموفق بوده‌اند. 

ادعای تصرف مناطق جدیدی در شرق اوکراین

این وزارتخانه علاوه بر این اعلام کرد که مناطق مهمی را در نزدیکی شهر کوپیانسک در شرق اوکراین تصرف کرده است. در گزارش وزارت دفاع روسیه آمده است: «یگان‌های نظامی در مسیر کوپیانسک، با تصرف مواضع و ارتفاعات مهم دشمن، موقعیت تاکتیکی خود را بهبود بخشیدند.»

بر اساس این گزارش، نیروهای اوکراینی در این حمله‌ها متحمل تلفات "قابل توجهی" شده‌اند. مقامات محلی اوکراین پیش از این، درگیری‌ها در چند منطقه را گزارش کرده بودند بدون این که جزییات درگیری‌ها را منتشر کنند.  در حال حاضر امکان راستی‌آزمایی اطلاعاتی که از جانب هر دو طرف منتشر می‌شود وجود ندارد. 

"سرنگونی ۲۸۱ پهپاد اوکراینی ظرف یک هفته"

وزارت دفاع روسیه می‌گوید، ارتش این کشور در هفته جاری در مجموع ۲۸۱ پهپاد اوکراینی را سرنگون کرده که از این تعداد، "۲۹ مورد در غرب روسیه رهگیری شده‌اند".

روسیه خود از آغاز تجاوز نظامی به اوکراین در ۲۴ فوریه ۲۰۲۲، با هواپیماهای بدون سرنشین ایرانی و غیرایرانی مدام به شهرهای اوکراین، از جمله اهداف غیرنظامی، حمله کرده است.

زلنسکی: راه حل دیپلماتیک برای کریمه وجود دارد

ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین بار دیگر تاکید کرد که دستیابی به یک راه حل دیپلماتیک برای شبه‌جزیره کریمه که روسیه آن را به طور غیرقانونی به خاک خود ضمیمه کرده قابل تصور است.

او در یک سخنرانی ویدئویی در افتتاحیه همایش اقتصادی آمبروستی در ایتالیا گفت، اگر روسیه کریمه و دیگر سرزمین‌های اشغالی اوکراین را ترک نکند، صلح پایدار در اوکراین و بنابراین در اروپا نیز وجود نخواهد داشت.

رئیس جمهور اوکراین در پیام خود تاکید کرد: «همه چیز به دشمن بستگی دارد.»

او همچنین از نیروهای روسیه در کریمه خواست که از این منطقه عقب‌نشینی کنند. زلنسکی تصریح کرد: «مسئله بازپس‌گیری را می‌توان از طریق نظامی یا دیپلماتیک حل کرد. نیروهای روسی باید بدون فشار بیشتر، این شبه‌جزیره را ترک کنند؛ این کار جان انسان‌های زیادی را نجات خواهد داد.»

 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج