adexo3
۱۳۴۷۹۵۷
۹۴۱
۹۴۱
پ

وقوع آتش‌سوزی هولناک در پارک ملی ساریگل

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی گفت: آتش‌سوزی در پارک ملی ساریگل در اسفراین مهار شد.

ایسنا: فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی گفت: آتش‌سوزی در پارک ملی ساریگل در اسفراین مهار شد.

وقوع آتش‌سوزی هولناک در پارک ملی ساریگل

سرهنگ موسی الرضا حیاتی در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: بعد از ظهر امروز پارک ملی ساریگل دچار آتش سوزی شد که مهار آن حدود پنج ساعت طول کشید.

وی با بیان این مطلب که آتش سوزی اتفاق افتاده در مناطق صعب العبور این پارک بود، افزود: برای خاموش کردن آتش ۴۵ نفر نیرو در منطقه حاضر شدند. حیاتی ادامه داد: علت بروز آتش سوزی و مساحت آن در دست بررسی است.

وی گفت: مساحت پارک ملی ساریگل در شهرستان اسفراین ۲۰ هزار هکتار بوده که یکی متنوع ترین مناطق از لحاظ پوشش گیاهی و جانوری است و از مهمترین ذخیره گاه‌های ژنتیکی غنی کشور محسوب می شود.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی تاکید کرد: بهره برداران طبیعت در صورت روشن کردن آتش در طبیعت نسبت به پاکسازی اطراف آتش از گیاهان اقدام کنند تا آتش به این گیاهان سرایت نکند.

وی گفت: علاوه بر آن هنگام خاموش کردن آتش نیز از خاموش شدن آن اطمینان حاصل کنند تا بقایای آتش باقی نماند؛ چراکه اگر بقایای آتش باقی مانده باشد ممکن است با وزش باد دوباره شعله ور شده و به سایر مناطق سرایت کند.

گفتنی است ۳۳ درصد از عرصه های جنگلی با مساحت ۳۵ هزار هکتار در این استان در معرض آتش سوزی شدید هستند. علاوه بر آن ۶۴ درصد عرصه های جنگلی استان نیز در معرض آتش سوزی متوسط و سه درصد در معرض آتش سوزی کم قرار دارد.

 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج