adexo3
۱۳۴۸۰۴۸
۲۹۴۵
۲۹۴۵
پ

پشت‌پرده لغو مجوز طبابت حکیمی که ممنوع‌الکار شد

روزنامه فرهیختگان، لغو مجوز طبابت حسین روازاده را پیگیری کرده، در ادامه بخوانید.

روزنامه فرهیختگان، لغو مجوز طبابت حسین روازاده را پیگیری کرده: پیروی پیگیری این امر در تماس با محمدرضا خردمند، معاونت انتظامی نظام پزشکی وی از ارائه هرگونه توضیح شفاف خودداری کرد و گفت: «ما تمام اطلاعات را به وزارت بهداشت منعکس می‌کنیم. هرچه به وزارت بهداشت منعکس می‌کنیم، کاملا صحیح است. درمورد آرای‌مان ما صحبت و اطلاع‌رسانی نمی‌کنیم. هر چیزی که صحیح است را منعکس می‌کنیم و خدای ناکرده حق انعکاس اشتباهات را نداریم. به همین دلیل ما نه‌تنها درباره این شخص بلکه درباره تمام افراد این را عرض می‌کنم. تمام مطالب را ما به وزارت بهداشت منعکس می‌کنیم و وزارت بهداشت آنها را اجرا می‌کند. چه ایشان و چه هر فرد دیگری. اینکه چه جزئیاتی دارد را باید از وزارت بهداشت پیگیر باشید. اما این را بدانید که اصلا اشتباهی صورت نگرفته و چون مطلبی مهم بوده و به اشخاص و حیثیت‌شان مرتبط است تمام سعی‌مان را کرده‌ایم که اشتباهی صورت نگیرد. عرض من کلی است. طبق قانون تنها فقط برخی از آرا را اطلاع‌رسانی می‌کنیم.»

پشت‌پرده لغو مجوز طبابت حکیمی که ممنوع‌الکار شد

همان‌طور‌که اشاره شد با وجود تماس‌های مکرر «فرهیختگان» با معاونت درمان اما هیچ‌یک از افراد مرتبط با این معاونت پاسخگوی تماس‌های ما نبودند. در چنین موقعیتی بدیهی است که موضع تمام ما عقلانیت است. یعنی با توجه به آنچه عقل حکم می‌کند باید به‌سمت علم پیش رفت و از آنچه به جسم و روح‌مان آسیب می‌زند باید دوری کنیم. اما در موقعیت‌هایی با توجه به آنچه در سطور بالا اشاره شد و استفاده از درمان‌های غیرشیمیایی برای پیشگیری و گرفتن نتیجه، افرادی وجود دارند که اعتمادشان تماما به‌سمت درمان غیرشیمیایی، داروها و نسخه‌های گیاهی است. برای همین افرادی مانند روازاده یا تبریزیان، طیف طرفدار خودشان را دارند و نمی‌توان منکر این امر شد. پرسشی که در اینجا مطرح است این است که وزارت بهداشت چرا این دسته از فعالیت‌های پیشگیرانه یا طبی را در چهارچوبی قانونمندتر تعریف نمی‌کند و فضایی بیش از حد و لازم برای فعالیت‌شان در اختیارشان می‌گذارد تا در‌نهایت ما در بین افراد شاهد تقابل میان علم و ضدعلم یا شبه‌علم در درمان باشیم؟ چرا مجددا به‌کارگیری از طب تکمیلی برای تنظیم فرآیند و سلسله‌مراتب مرتبط با این دست از فعالیت‌ها از سر گرفته نمی‌شود تا در‌نهایت پس از انتشار شایعات ریز و درشت، نظام پزشکی کشور به میدان بیاید و مجوز طبابت این شخص را لغو کند؟ از این گذشته چرا دلایل لغو مجوز روازاده برای طرفداران این فرد و طرفداران طب‌سنتی عمومی نمی‌شود و نظام پزشکی زیر بار گفت‌وگو با رسانه و اعلام جزئیات آرای ابطال مجوز نمی‌رود؟ قطعا و یقینا دغدغه نظام پزشکی سلامت افراد است و اعلام چنین رأیی برای پیشگیری از به خطر افتادن بیشتر مردم است، اما خوب می‌شد اگر شهامت و جرأت کافی هم جهت شفاف‌سازی این تصمیم را داشت و استدلال لازم را از طریق روابط عمومی مرتبط با این وزارتخانه یا روابط عمومی معاونت اعلام می‌کرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج