اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۱۳۴۸۲۴۶
۳۱۴۴
۳۱۴۴
پ

هویت نامشخص ۳ جسد سوخته زائر ایرانی

مدیرکل پزشکی قانونی ایلام گفت: هویت سه جسد حادثه آتش سوزی خودرو حامل زائران اربعین در مسیر جسان - الحولی عراق حاضر در سردخانه پزشکی قانونی ایلام بعد از گذشت پنج روز هنوز مشخص نشده است.

 ایرنا: مدیرکل پزشکی قانونی ایلام گفت: هویت سه جسد حادثه آتش سوزی خودرو حامل زائران اربعین در مسیر جسان - الحولی عراق حاضر در سردخانه پزشکی قانونی ایلام بعد از گذشت پنج روز هنوز مشخص نشده است.

هویت نامشخص 3 جسد سوخته زائر ایرانی

دکتر «مهرشاد طهماسبی» روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این اجساد شامل یک زن و ۲ مرد هستند که به علت شدت سوختگی ناشی از آتش سوزی خودرو قابل تشخیص نیستند.

وی افزود: نمونه گیری هویتی، دی ان ای و ژنتیکی از اجساد این زائران از سوی پزشکان متخصص پزشکی قانونی استان ایلام استخراج شده است.

طهماسبی یادآور شد: اما تا زمان انطباق دی ان ای این اجساد با دی ان ای اقوام درجه یک، امکان شناسایی این اجساد وجود ندارد و به علت عدم مراجعه اقوام درجه یک جهت تطابق ژنتیکی، فایل هویتی این اجساد تکمیل نشده است.

وی یادآور شد: از این اجساد سوخته اطلاعات دی ان ای، هویتی و ژنتیکی استخراج و نمونه برداری شده است اما تا زمان انطباق دی ان ای اجساد با دی ان ای اقوام درجه یک، امکان شناسایی این اجساد امکان پذیر نیست.

طهماسبی اضافه کرد: این اجساد تا زمان تعیین هویت و تطابق ژنتیکی در سردخانه پزشکی قانونی استان ایلام نگهداری خواهند شد.

به گزارش ایرنا، روز سه شنبه هفته گذشته یک دستگاه ون حامل زائران ایرانی در حدفاصل جسان - الحولی کشور عراق پس از واژگونی، دچار آتش سوزی شد و اجساد سوخته هفت نفر زائر شامل ۲ زن و چهار مرد این خودرو جهت تشریح و تشخیص هویت به پزشکی قانونی ایلام ارجاع شدند.

نمونه گیری و استخراج هویتی از این اجساد توسط پزشکان متخصص پزشکی قانونی ایلام استخراج و به علت عدم وجود بانک اطلاعات هویتی، نمونه ها به استان کرمانشاه ارسال شد.

از این هفت جسد، هویت چهار نفر از آنها شامل یک زن و سه مرد با نمونه گیری از اقوام درجه یک آنها تایید و اجساد به خانواده‌ هایشان در لرستان تحویل داده شد.

مرز مهران به واسطه نزدیکی مسافت به عتبات عالیات و امنیت طول مسیر در داخل خاک عراق مهمترین و اصلی ترین گذرگاه زمینی کشور به خاک عراق است.

 

 

 

 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج