adexo3
۱۳۴۸۴۸۵
۵۶۰
۵۶۰
پ

یک متخصص زنان و زایمان تشریح کرد:

دلایل و عوارض سقط جنین

یک متخصص زنان و زایمان با بیان اینکه مهم‌ترین علت سقط در سه ماهه اول بارداری مشکلات کروموزومی است، اظهار کرد: این مشکلات ناشی از ناهنجاری‌های کروموزومی بوده و در صورت وقوع، باید پدر و مادر از نظر ژنتیکی بررسی شوند.

ایسنا: یک متخصص زنان و زایمان با بیان اینکه مهم‌ترین علت سقط در سه ماهه اول بارداری مشکلات کروموزومی است، اظهار کرد: این مشکلات ناشی از ناهنجاری‌های کروموزومی بوده و در صورت وقوع، باید پدر و مادر از نظر ژنتیکی بررسی شوند.

پریناز تسبیحی خاطرنشان کرد: در برخی از افراد سقط‌های تکی رخ می‌دهد که به صورت ناخواسته بوده و نگرانی به وجود نمی‌آورد، اما سقط‌های مکرر یعنی سقط بیش از سه مرتبه، نگران کننده بوده و باید از نظر ژنتیکی بررسی شود.

وی با بیان اینکه سقط مکرر به وقوع حداقل دو یا سه سقط ناخواسته گفته می‌شود، بیان کرد: این نوع سقط با بررسی ژنتیکی محصولات بارداری سقط شده درمان می‌شود.

وی اختلال ایمنی را دومین علت سقط‌ مکرر در سه ماهه اول عنوان کرد و گفت: نیمی از جنین به پدر تعلق دارد و در صورت بروز اختلال ایمنی جنین برای مادر غریبه محسوب می‌شود و محصول بارداری را جسم خارجی پنداشته و منجر به سقط می‌شود که در این حالت به وسیله روش‌هایی باید سیستم ایمنی مادر را با جنین تطبیق داده و با پذیرفتن آن از بروز سقط‌های مکرر جلوگیری شود.

تسبیحی افزود: یکی دیگر از دلایل سقط‌های مکرر که معمولا در سه ماهه دوم بارداری رخ می‌دهد نارسایی دهانه رحم است که بهترین روش این است که دهانه رحم با استفاده از سرکلاژ دوخته شود که به حفظ جنین در داخل شکم مادر کمک می‌کند.

وی در خصوص عوارض سقط عمدی جنین گفت: اگر سقط عمدی بعد از سه ماهگی جنین انجام گیرد عوارض زیادی برای بیمار خواهد داشت، حتی در روش‌های زیر زمینی علاوه بر عفونت، به پاره‌گی رحم و پارگی روده‌های فرد نیز منجر می‌شود.

وی با بیان اینکه داروهای سقط کننده عوارض زیادی دارند، گفت: در برخی موارد والدین به دلایل مختلف قصد دارند سریع جنین خود را سقط کنند و  قبل از اینکه متوجه شوند محل بارداری کجاست اقدام به سقط می‌کنند، یا به بعضی از کارشناسان غیرحرفه‌ای مراجعه می‌کنند و بدون اینکه بفهمند بارداری در داخل رحم اتفاق افتاده یا نه، دارویی تجویز می‌کنند که اگر حاملگی در داخل رحم نباشد به پاره شدن لوله رحم و به خونریزی بسیار وسیع و حتی گاهی مرگ مادر منجر می‌شود.

وی به برخی از علائم سقط اشاره کرد و افزود: درد زیر شکم، حالت لکه بینی افزایش یابنده و دردهای شدید از علائم سقط به شمار می‌آید که اگر درد و خونریزی کاهش پیدا نکند به معنای این است که سقط به صورت کامل انجام نشده و فقط قسمتی از جنین دفع شده و  در اینصورت باید به اورژانس مراجعه کرده و از روش‌های دارویی و جراحی به تخلیه بقایای جنین اقدام شود.

این متخصص یادآور شد: سقط‌های غیر قانونی موجب سندرم آشرمن می‌شود، که ممکن است رحم قدرت کافی برای بارداری‌های بعدی را نداشته و حتی موجب نازایی فرد می‌شود. 

وی با بیان اینکه والدین اگر به هر دلیلی نمی‌خواهند بچه دار شوند باید به دنبال روش‌های مطمئن برای جلوگیری از بارداری باشند، اظهار کرد: انسان جزو موجوداتی است که خداوند به آن عقل داده و والدین اگر فکر می‌کنند شرایط مناسبی برای فرزند آوری ندارند بهتر است از روش‌های پیشگیری استفاده کنند و منجر به از دست رفتن فرزند نشوند چرا که عوارض جسمی و روحی بسیاری روی والدین به ویژه مادر خواهد داشت.

وی خاطر نشان کرد: والدین وقتی فرزند دار شدند فرزند را هدیه خداوند بدانند و بهتر است قبل از اینکه هدیه را باز نکردند آن را دور نیندازند، بالاخره آنها مسئول به وجود آمدن آن شده‌اند پس باید به فکر بزرگ شدن آن باشند، چه بسا که شاید در آینده سرنوشت یک مملکت به دست پرتوان آن بچه اداره شود.

تسبیحی در پایان با بیان اینکه سقط‌های غیر قانونی و زیر زمینی باعث نگرانی انجمن متخصص زنان و زایمان ایران شده، تصریح کرد: اگر غربالگری‌ها به روال عاوی برگردد درصد زیادی از این سقط‌ها کاهش پیدا می‌کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج