اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۱۳۴۹۱۹۵
۷۳۰۵
۷۳۰۵
پ

غمگین ترین تولد دیروز ایران

دیروز تولد افرا دختر نرگس سرداری و مهدی اعتمادسعید بود. پدر و مادرش تسهیلگر مهارت‌های فردی، بازیگر و مشاور هستند. مهدی اعتماد‌سعید از تاریخ ۱۹ خردادماه سال جاری در پارک لاله، بازداشت شده و نرگس سرداری نیز ۲۵ مرداد بازداشت شد.

شرق: دیروز تولد افرا دختر نرگس سرداری و مهدی اعتمادسعید بود. پدر و مادرش تسهیلگر مهارت‌های فردی، بازیگر و مشاور هستند. مهدی اعتماد‌سعید از تاریخ ۱۹ خردادماه سال جاری در پارک لاله، بازداشت شده و نرگس سرداری نیز ۲۵ مرداد بازداشت شد.

غمگین ترین تولد دیروز ایران

هنوز علت بازداشت این خانواده که در آن زمان دخترشان سه‌ساله بود، مشخص نشده است. اعتمادسعید از حدود هفت سال پیش پروژه‌‎ اجتماعی «پرتآپ» را راه‌اندازی کرده است. این پروژه را «با هدف شادکردن کودکان» به شکل «داوطلبانه، عام‌المنفعه» و بدون هیچ‌گونه وابستگی به هیچ نهاد یا سازمانی برپا کرده است و در این مدت در پارک‌ها و فضاهای شهری و البته مناطق کم‌برخوردار برای بازی و شادی کودکان برنامه‌ریزی می‌کرد.

او روز جمعه ۱۹ خرداد جاری، هنگامی که مانند همیشه با جمعیت زیادی از کودکان و خانواده‌های آنها مشغول بازی بود، پس از متفرق‌شدن جمعیت بازداشت شد. در این مدت نزدیک سه ماه همسرش چند بار برای بازجویی احضار شد تا سرانجام روز 25 مرداد او نیز بازداشت شد. خانواده‌اش امیدوار بودند هر دو برای تولد «افرا»، دخترشان، آزاد شوند. این اتفاق نیفتاد و دیروز تولد افرا بود که وارد سال دیگری از زندگی‌اش شد؛ در‌حالی‌که پدر و مادرش در کنارش نبودند.

زندانیان به قزلحصار منتقل شدند

17 مرداد امسال و پس از تخلیه کامل زندان رجایی‌شهر کرج و انتقال زندانیان از این مرکز اعلام شد که قرار است زندان قزلحصار نیز تخلیه شود. استاندار البرز در آن تاریخ از تصویب انتقال زندان قزلحصار خبر داد. حالا در کمتر از سه هفته خبر رسیده است که کامیار فکور، روزنامه‌نگار و ترانه‌سرا صبح یکشنبه ۱۲ شهریور بدون اعلام قبلی به زندان قزلحصار کرج منتقل شده است.

مأموران زندان صبح یکشنبه بدون اعلام قبلی او و چند نفر دیگر از زندانیان را منتقل کرده‌اند. برادر فکور در صفحه اینستاگرام خود نوشت که علاوه بر کامیار، چند زندانی دیگر از بند چهار اوین هم به قزلحصار منتقل شده‌اند. به گفته او ابتدا به خانواده‌هایی که برای ملاقات به زندان اوین رفته بودند، گفته‌ شد که کامیار به دادگاه برده شده است. این انتقال بدون اطلاع قبلی صورت گرفته و علت آن هم نامشخص است.

فکور که سال گذشته بازداشت شد، به هشت ماه حبس تعزیری محکوم شده است. همسرش سروناز احمدی نیز در بند زنان زندان اوین است. یکی دیگر از کسانی که از زندان اوین به قزلحصار منتقل شده است، جعفر ابراهیمی، فعال صنفی معلمان، است که از اردیبهشت ۱۴۰۱ در زندان است و حکم پنج‌ساله دارد. او از نظر جسمی دچار بیماری شدید است و اغلب نمی‌تواند خودش به‌تنهایی حرکت کند. همچنین چند نفر دیگر نیز همراه این دو نفر به زندان قزلحصار منتقل شده‌اند که اسامی این زندانیان سعید ماسوری، افشین بایمانی، حمزه سواری، حسین گچلو، مسعودرضا ابراهیمی‌نژاد، لقمان امین‌پور، سامان یاسین (صیدی)، محمد شافعی و مطلب احمدیان اعلام شده است. 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج