اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۱۳۴۹۴۵۲
۱۸۷۲
۱۸۷۲
پ

عواقب خطرناک و سهمگین اخراج سریالی اساتید

حزب توسعه ملی ایران اسلامی: محروم ساختن دانشگاه از اساتید شایسته و یکدست سازی بافت دانشجویی، عواقب خطرناک و سهمگینی برای کشور و ملت در پی خواهد داشت.

جماران: حزب توسعه ملی ایران اسلامی: محروم ساختن دانشگاه از اساتید شایسته و یکدست سازی بافت دانشجویی، عواقب خطرناک و سهمگینی برای کشور و ملت در پی خواهد داشت.

 

عواقب خطرناک و سهمگین اخراج سریالی اساتید

حزب توسعه ملی ایران اسلامی ضمن تقبیح رویکردهای ایدئولوژیک و امنیتی جاری به نهاد دانشگاه، هشدار می‌دهد ادامه روند محروم ساختن دانشگاه از اساتید شایسته، و یکدست سازی بافت دانشجویی، عواقب خطرناک و سهمگینی برای کشور و ملت در پی خواهد داشت، تشدید موج مهاجرت نخبگان علمی و عقب ماندن هرچه بیشتر کشور از عرصه رقابت برای توسعه و پیشرفت از بارزترین و تأسف‌بارترین آثار این رویکرد ناموجه ضد مصالح ملی است.

حزب توسعه ملی ایران اسلامی: محروم ساختن دانشگاه از اساتید شایسته و یکدست سازی بافت دانشجویی، عواقب خطرناک و سهمگینی برای کشور و ملت در پی خواهد داشت. حزب توسعه ملی ایران اسلامی در واکنش به اخراج جمعی از اساتید دانشگاه های کشور  بیانیه ای صادر کرد.

به نام خدا 

ملت شریف ایران 

تقلیل جایگاه دانشگاه بعنوان  یکی از مهمترین نهادهای تمدنی و مؤثر در  تولید علم و دانش و توسعه ی کشور ، به بازوی  پیشبرد  اهداف ایدئولوژیک  خالص سازان، الگو گیری و گرته برداری   آشکار  جریان  افراطی داخلی از نظام‌های مارکسیستی قرن بیستمی در مغرب زمین است ، این در حالی است که این جریان به لطایف الحیل ، هویت  خود را در تقابل با غرب و در ذیل گفتمان  غرب ستیزی تعریف می کند.  تهی کردن  دانشگاه از نخبگان  دانشگاهی و جایگزین کردن کردن دانشگاهیان با نیروهای باصطلاح انقلابی در کنار تلاش‌ها و تمهیدات آشکار و پنهان برای تغییر بافت دانشجویی بعنوان گام نهایی در فرایند به اصطلاح اسلامی کردن دانشگاه‌ها، نه تنها  عواقبی خطرناک برای دانشگاه بعنوان  نهاد متولی علم و دانش  کشور ، که پیامدهایی خطرناک برای امنیت ملی خواهد داشت.  

جریان  خالص ساز نشان داده است که در مسیر استثناگرایی و ویژه گزینی ضد منافع و مصالح ملی، حد یقفی نمی شناسد و تا جایی که بتواند ، منویات و ظرفیت های ایدئولوژیک و خطرناک خود را به منصه ی ظهور می رساند.  از این رو روند خطرناک ویران‌گر دانش و دانشگاه می بایست خردمندان دلسوز و نخبگان آگاه  کشور را  نسبت به مخاطرات استمرار  تصفیه و ویژه گزینی جاری حساس ساخته و ایشان را به اجماعی گسترده برای جلوگیری از این رویکرد مخرب علم و دانشگاه و ناقض حقوق اساسی مصرح در قانون اساسی مصمم کند. وزیر علوم باید در باره بازنشسته کردن استادانی که اعتبار  علم و دانشگاه به شمار  می‌آیند و لغو قرار داد یا اخراج چهره‌های علمی جوان که سرمایه این کشور محسوب می‌شوند، به افکار عمومی پاسخ دهد. وزیر علوم باید توضیح دهد علاوه بر سهمیه‌های ناموجه معمول، پذیرش دانشجو با پوشش بورسیه‌های این کارخانه یا آن شرکت در رشته‌های برتر  برترین دانشگاه‌های کشور به قیمت کاهش ظرفیت رشته‌های مذکور با چه اهدافی صورت می‌گیرد؟ و چرا با نقض صریح عدالت آموزشی و حقوق شهروندی حائزین رتبه‌های دو رقمی و سه رقمی کنکور باید از تحصیل در رشته‌های برتر محروم باشند و واجدان رتبه‌های پنج رقمی جای آن‌ها را بگیرند؟ 

حزب توسعه ملی ایران اسلامی ضمن تقبیح رویکردهای ایدئولوژیک و امنیتی جاری به نهاد دانشگاه، هشدار می‌دهد ادامه روند محروم ساختن دانشگاه از اساتید شایسته، و یکدست سازی بافت دانشجویی، عواقب خطرناک و سهمگینی برای کشور و ملت در پی خواهد داشت،  تشدید موج مهاجرت نخبگان علمی و عقب ماندن هرچه بیشتر کشور از عرصه رقابت برای توسعه و پیشرفت از بارزترین و تأسف‌بارترین آثار  این رویکرد ناموجه ضد مصالح ملی است.  حزب مسؤلان کشور  را به بازاندیشی در این سیاست‌های مخرب و التزام به اصل عدالت آموزشی و محترم داشتن حقوق ملت در عرصه علم و فرهنگ و آموزش فرا میخواند. حزب توسعه ملی ایران اسلامی 

 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج