adexo3
۱۳۵۰۱۶۵
۱۸۸۹۲
۱۸۸۹۲
پ

شیرهای کوهی کمین می کنند و گرگ ها را می کشند!

در ایالت واشنگتن، شیرهای کوهی و گرگ‌های خاکستری هر دو از شکارچیان برتر هستند. یافته‌های اخیر نشان می‌دهد که وقتی این دو گونه با هم برخورد می‌کنند، معمولاً گربه‌ها برنده می‌شوند. وزارت حیات وحش واشنگتن از سال ۲۰۱۳ تاکنون حداقل ۴ مورد از قتل گرگ ها توسط کوگ ها را گزارش کرده است.

سانا پرس: شیرهای کوهی که پوما نیز شناخته می‌شوند می توانند با گرگ‌ها در برخی مناطق که دامنه‌های آنها همپوشانی دارد، رقیب باشند، اما معمولاً یکدیگر را شکار نمی‌کنند. هم شیرهای کوهی و هم گرگ ها شکارچیان راس هستند و عموماً بر شکار طعمه های کوچکتر مانند گوزن، گوزن و پستانداران کوچکتر تمرکز می کنند.

با این حال، موارد نادری وجود داشته است که در درگیری شیر کوهی و گرگ مشاهده شده است. این درگیری‌ها معمولاً زمانی رخ می‌دهند که یک حیوان احساس خطر می‌کند یا هنگام لاشه‌برداری لاشه به هم نزدیک می‌شوند. در چنین مواردی، یک شیر ممکن است از کشتار خود در برابر گله گرگ دفاع کند.

توجه به این نکته مهم است که تعاملات بین این دو گونه رایج نیست و معمولاً در صورت امکان از رویارویی مستقیم اجتناب می کنند. رقابت اصلی آنها برای منابع غذایی به جای شکار فعال یکدیگر است. گزارش کمین شیرها و کشتن گرگ‌ها در ایالت واشنگتن در واقع یک پدیده جذاب و نسبتاً نادر است. در حالی که شیرها و گرگ‌ها معمولاً طعمه اصلی یکدیگر در نظر گرفته نمی‌شوند، فعل و انفعالاتی مانند این می‌تواند در شرایط خاصی در طبیعت رخ دهد.

شیرهای کوهی کمین می کنند و گرگ ها را می کشند!

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج