۱۳۵۰۱۷۶
۵ نظر
۶۴۵۱
۵ نظر
۶۴۵۱
پ

یک زن ایرانی با ایلان ماسک هم رده شد

«الهام طبسی» پژوهشگر ارشد ایرانی موسسه ملی استاندارد و فناوری (NIST) و معاون بخش فناوری‌های نوظهور آزمایشگاه فناوری اطلاعات (ITL) است.

دیجیاتو: «الهام طبسی» پژوهشگر ارشد ایرانی موسسه ملی استاندارد و فناوری (NIST) و معاون بخش فناوری‌های نوظهور آزمایشگاه فناوری اطلاعات (ITL) است.

یک زن ایرانی با ایلان ماسک هم رده شد

مجله تایم لیست 100 فرد تأثیرگذار در زمین هوش مصنوعی را اعلام کرده است که در آن نام افرادی از جمله «سم آلتمن»، مدیرعامل OpenAI، «دمیس حسابیس»، مدیرعامل DeepMind و ایلان ماسک به چشم می‌خورد. نکته قابل‌توجه دیگر این لیست حضور «الهام طبسی» پژوهشگر ارشد ایرانی موسسه ملی استاندارد و فناوری (NIST) و معاون بخش فناوری‌های نوظهور آزمایشگاه فناوری اطلاعات (ITL) است.

تایم در لیست خود به 100 فرد تأثیرگذار جهان در زمینه هوش مصنوعی در دسته‌بندی‌هایی از جمله رهبران، سرمایه‌گذاران، شکل‌دهندگان و محققان اشاره کرده است. در این لیست نام افراد مختلفی از جمله «سنها روانور» 18 ساله که در سال 2020 اولین و بزرگترین گروه فعال جوانان جهان در هوش مصنوعی با نام Encode Justice را تأسیس کرد تا «جفری هینتون» 76 ساله دیده می‌شود.

حضور یک ایرانی در لیست ۱۰۰ فرد تأثیرگذار هوش مصنوعی تایم

یک زن ایرانی با ایلان ماسک هم رده شد

همانطور که گفتیم، یکی از نام‌های قابل توجهی که در دسته‌بندی شکل‌دهندگان هوش مصنوعی به آن اشاره شده، «الهام طبسی» است. تایم درباره این محقق ایرانی می‌نویسد:

«نزدیک به پنج سال پیش، مؤسسه ملی استاندارد و فناوری ایالات متحده (NIST) شروع به ساخت برنامه‌ای برای پیشبرد توسعه سیستم‌های هوش مصنوعی قابل اعتماد و مسئولیت‌پذیر کرد. این الهام طبسی، مهندس برق و رئیس کارمندان آزمایشگاه فناوری اطلاعات مؤسسه بود که گفت‌و‌گو درباره تأثیر هوش مصنوعی را از اصول به اجرای سیاست عملی منتقل کرد.»

یک زن ایرانی با ایلان ماسک هم رده شد

طبسی که در ایران به‌دنیا آمده و بزرگ شده است، همیشه آرزوی دانشمندن شدن را در سر داشته است. او در سال 1994 برای تحصیلات تکمیلی خود به ایالات متحده مهاجرت کرد و پنج سال بعد در NIST کار خود را روی پروژه‌های مختلف یادگیری ماشین و بینایی کامپیوتر آغاز کرد. او در اوایل کار خود، معمار اصلی کیفیت تصویر اثر انگشت (NFIQ) در NIST بود که اکنون یک استاندارد بین‌المللی برای اندازه‌گیری کیفیت تصویر اثر انگشت است و FBI و وزارت امنیت داخلی از آن استفاده می‌کنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • علی۱۱

      تاثیرگذار تر از وزیر ارتباطات که ۵ تا بچه آورده که نیست

    • سهیل حسنی

      ده رتبه برتر تمام رشته های کنکور هیچکدام در ایران زندگی نمی‌کنند و مهاجرت کرده‌اند اگر عمق این فاجعه رو درک نمیکنی یعنی تو یک ایرانی ارزشی هستی

    • ناشناس

      هر کس از ایران رفت نابغه شد و هر کس ماند بدبخت و بیچاره شد

    • ناشناس

      خیلی نمیشه به این جور لیستها اعتماد کرد وقتی پر از زنه! این زنها تا همین چند سال پیش کجا بودند؟ ایلان ماسک وقتی توئیترو خرید ترکیب جنسیتی توئیتر رو هم تغییر داد ملتفتید که ؟:)

    • ناشناس

      محیط باز و پیشرفته به دور از تعصب و پارتی بازی استعدادها را شکوفا می کند.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج