adexo3
۱۳۵۰۴۹۷
۴۸۴۴
۴۸۴۴
پ

این جانور قهرمان بلعیدن لقمه‌های بزرگتر از دهان است!

شاید ویدئوهایی را دیده باشید که مارهای عظیم‌الجثۀ پایتون را در حال بلعیدن جانورانی مثل گوزن و گاو نشان می‌دهند؛ اما یک مار بسیار کوچکتر هست که اگر مقیاس جثۀ خودش را در نظر بگیریم، می‌توان گفت که در بلعیدن لقمه‌های بزرگ حتی مار پایتون را هم شکست می‌دهد.

فرادید: یک مار نسبتا کوچک تخم‌مرغ‌خوار، قهرمان بلعیدن بزرگترین لقمه‌های غذا در دنیا است؛ البته اگر بزرگی لقمه را در نسبت با اندازۀ جثۀ خود مار در نظر بگیریم. این مار لقمه‌هایی می‌بلعد که در نسبت با اندازۀ بدن خودش حتی از لقمه‌هایی که مار پایتون می‌بلعد هم بزرگ‌تر هستند.

بروس جین، زیست‌شناس دانشگاه سینسیناتی می‌گوید: «این جانور احتمالا می‌تواند رکورددار گینس باشد. مردم معمولا به مارهای بزرگی توجه می‌کنند که لقمه‌های بزرگ مثل گاو را یک‌جا می‌بلعند؛ اما اگر سایز بدن خود جانور را هم در نظر بگیریم، این مارهای کوچک واقعا ترسناک‌تر هستند!»

جدیدترین مطالعات دربارۀ این نوع مارها نشان داده است که پوست آن‌ها خاصیت کشسانی خارق‌العاده‌ای دارد و به ویژه آرواره‌های آن‌ها می‌توانند به طور شگفت‌آوری از هم باز شوند. به علاوه ستون فقرات این مارها به گونه‌ای است که به آنها اجازه می‌دهد پوستۀ تخم مرغ را بعد از تخلیۀ محتویاتش دوباره به سمت دهان هدایت کرده و آن را بیرون بیاندازند.

در اینجا ویدئویی از لحظۀ بلعیدن یک تخم پرنده توسط نوعی مار تخم‌مرغ‌خوار با نام علمی دیزیپلتیس گانزی (Dasypeltis gansi) را مشاهده می‌کنید که توانایی شگفت‌انگیز این جانور در بلعیدن لقمه‌هایی بسیار بزرگتر از دهانش را نشان می‌دهد! در بخش دوم ویدئو نیز لحظۀ بیرون انداختن پوستۀ تخم‌مرغ توسط مار را ملاحظه می‌کنید.

این جانور قهرمان بلعیدن لقمه‌های بزرگتر از دهان است!

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج