۱۳۵۰۸۷۳
۳۱۵۰
۳۱۵۰
پ

این کیک سیب و دارچین را سه سوته درست کن!

«کیک دنگ و فنگ زیاد داره! می‌خواد آلمانی باشه یا ایرانی!» این کیک اصلا دنگ و فنگ ندارد! با خیال راحت در سریع‌ترین زمان ممکن بدون جداسازی سفیده و زرده‌ی تخم مرغ آن را درست کنید و عصرانه در کنار یک چای قندپهلو یا قهوه‌ی فرداعلا نوش جان کنید!

راهنماتو: «کیک دنگ و فنگ زیاد داره! می‌خواد آلمانی باشه یا ایرانی!» این کیک اصلا دنگ و فنگ ندارد! با خیال راحت در سریع‌ترین زمان ممکن بدون جداسازی سفیده و زرده‌ی تخم مرغ آن را درست کنید و عصرانه در کنار یک چای قندپهلو یا قهوه‌ی فرداعلا نوش جان کنید!

کیک سیب و دارچین دستورات تهیه‌ی زیادی دارد. اما این رسپی یکی از ساده‌ترین و خوشمزه‌ترین آنهاست. مطمئن باشید به محض اینکه یک گاز از این کیک بخورید نگران تمام شدن آن خواهید بود!

مواد لازم برای کیک سیب و دارچین آلمانی

مدل قیمت
تخم مرغ

۲ عدد

آرد

۲/۳ پیمانه

وانیل

۱ قاشق چایخوری 

شیر

نصف پیمانه

روغن جامد آب شده یا کره  

نصف پیمانه

نمک

½ قاشق چایخوری 

شکر سفید

۲ قاشق غذاخوری

مواد سیب و دارچین کاراملی:

ماده غذایی مقدار
پودر دارچین 

۳ قاشق غذاخوری

سیب

۲ عدد

شکر قهوه‌ای (اگر در دسترس نبود شکر سفید) 

نصف پیمانه

آب لیمو ترش

یک قاشق چایخوری

کره 

۲ قاشق غذاخوری

این کیک سیب و دارچین را سه سوته درست کن!

طرز تهیه ساده‌ترین کیک سیب و دارچین!

سیب‌ها را به شکل دلخواه برش بزنید. می‌توانید حلقه‌ای باشد یا نیم‌هلال. بستگی به خودتان دارد. در یک ماهیتابه دارچین و نصف پیمانه شکر قهوه‌ای (یا سفید) و 2 قاشق کره را با هم مخلوط کنید. حرارت را کم کنید تا شکر ذوب شود. حالا سیب‌های برش خورده را در این مخلوط قرار بدهید و آب لیمو را اضافه کنید و برای دو سه دقیقه تفت بدهید تا طعم سیب با دارچین و شکر و کره خوب مخلوط شود.

بقیه مواد را که شامل آرد، شیر، شکر و روغن، نمک، وانیل و تخم مرغ است با هم مخلوط کنید. با همزن دستی کفایت می‌کند. فقط در حد مخلوط شدن هم بزنید. حتی می‌توانید همه مواد را داخل مخلوط کن بریزید چون ترتیب زمانی اضافه کردن مواد اهمیتی ندارد. آرد را هم اضافه کنید. یک مواد کاملا یکدست به وجود می‌آید که آماده ریختن توی قالب است.

یک قالب 20 سانتی را نیاز دارید. مربع، مستطیل یا دایره بودن آن فرقی ندارد. سیب‌ها را کف آن بچینید. مواد کاراملی شکر و دارچین را هم همه را داخل آن بریزید. بعد مواد مخلوط شده آردی را داخل آن بریزید و داخل فر بگذارید. فر را از قبل ده دقیقه زودتر گرم کنید. دما را روی 180 درجه قرار بدهید و به مدت 3 تا 35 دقیقه کیک را داخل فر بگذارید.

بعد از کم خنک شدن لبه‌های کیک را با چاقو از قالب جدا کنید و آن را برگردانید. سیب‌ها و مواد کاراملی روی کیک خواهند ریخت و جذابیت ظاهری آن را هم صدچندان می‌کنند.

اگر فر ندارید می‌توانید در همان تابه‌ای که سیب‌ها را کاراملی کردید درست کنید. سیب‌ها را کف تابه به شکل دلخواه بچینید و مواد کیک را روی آن بریزید. در تابه را بگذارید و با حرارت کم 20 دقیقه زمان بدهید تا بپزد. بعد از طی این مدت انگشت خود را روی کیک بزنید اگر به آن نچسبید یعنی کیک شما حاضر است. زیر تابه حتما یک عدد شعله‌پخش‌کن قرار بدهید تا حرارت گاز یکسان پخش بشود. نوش جان.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج