۱۳۵۲۱۵۷
۲۰۱۶
۲۰۱۶
پ

تصاویری از کشف ۲۹۸ شی عتیقه در رشت

فرمانده انتظامی رشت از کشف ۲۹۸ قلم شیء عتیقه به ارزش ۵۷ میلیارد ریال مربوط به دوره‌های قبل از میلاد، اشکانی، ساسانی، اسلامی و معاصر در شهرستان رشت خبر داد.

ایسنا: فرمانده انتظامی رشت از کشف ۲۹۸ قلم شیء عتیقه به ارزش ۵۷ میلیارد ریال مربوط به دوره‌های قبل از میلاد، اشکانی، ساسانی، اسلامی و معاصر در شهرستان رشت خبر داد.

سردار عزیزاله ملکی با اشاره به اینکه قاچاق اشیای عتیقه و آثار باستانی، تاراج فرهنگ و تاریخ کشور به شمار می‌رود، اظهار کرد: مبارزه با سودجویانی که با چپاول میراث گذشتگان به دنبال رسیدن به مطامع نامشروع خود هستند، همواره در اولویت کار پلیس قرار دارد.

تصاویری از کشف ۲۹۸ شی عتیقه در رشت

وی افزود: ماموران پاسگاه انتظامی لاکان شهرستان رشت با اقدامات فنی و تحقیقات نامحسوس صورت گرفته از وجود اشیای عتیقه داخل یکی از منازل این منطقه مطلع شده و با هماهنگی قضائی به آدرس این مکان اعزام شدند.

فرمانده انتظامی استان گیلان گفت: در بازرسی از منزل مورد نظر، ۱۱ عدد سکه نقره‌، ۴ عدد سکه طلا، ۲ عدد سکه نقره خرد شده، ۲ عدد انگشتر طلا، ۱۰ عدد گوشواره طلا، یک عدد دکمه طلا، ۲ عدد نگین گردنبند طلا، ۲ عدد نگین فیروزه‌ انگشتر، ۲ عدد پیاله مفرغ، یک حلقه انگشتر مفرغ، یک عدد آویز خمره‌ای، ۵ عدد سکه مسی، ۳ عدد سرنیزه، یک جام مسی، ۱۲۲ عدد سنگ تزئینی، یک عدد گردنبند برنجی، ۱۰۲ عدد مهره زینتی، ۲۵ عدد شی فلزی و برنجی و یک عدد مهره آهنی کشف شد.

این مقام ارشد انتظامی از دستگیری متهم ۴۱ ساله این پرونده و معرفی وی به مرجع قضائی خبر داد و گفت: طبق نظر کارشناسان میراث فرهنگی قدمت اشیای کشف شده مربوط به دوره‌های قبل از میلاد، اشکانی، ساسانی، اسلامی و معاصر بوده و ارزش تقریبی آنها ۵۷ میلیارد ریال است.

سردار ملکی در پایان از مردم خواست در صورت شناسایی افراد سودجو و قاچاقچیان عتیقه، مراتب را از طریق سامانه ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج