۱۳۵۴۰۹۶
۲۲۰۹
۲۲۰۹
پ

واکنش مسکو به عملیات نظامی آذربایجان

«ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه امروز (سه‌شنبه) در واکنش به آغاز عملیات نظامی جمهوری آذربایجان در قره باغ کوهستانی گفت که مسکو با باکو در تماس است.

فارس: «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه امروز (سه‌شنبه) در واکنش به آغاز عملیات نظامی جمهوری آذربایجان در قره باغ کوهستانی گفت که مسکو با باکو در تماس است و جمهوری آذربایجان، روسیه را در جریان عملیات نظامی خود قرار داده است.

بنا بر گزارش خبرگزاری روسی «ریانووستی»، زاخارووا در یک کنفرانس خبری در واکنش به جدیدترین تحولات قره باغ کوهستانی گفت: «ما در حال حاضر با طرف (جمهوری) آذربایجانی در تماس هستیم. در آینده‌ای نزدیک، بر اساس نتایج این تماس‌ها، بیانیه ای مرتبط از طریق وزارت امور خارجه صادر خواهد شد».

واکنش مسکو به عملیات نظامی آذربایجان

وی سپس ادامه داد: «در خصوص اطلاع‌رسانی، ما این اطلاعات را از طرف آذربایجانی خود دریافت کرده‌ایم».

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه همچنین از طرف‌های درگیر در قره باغ کوهستانی خواست که خویشتنداری را در پیش بگیرند.

زاخارووا در این خصوص گفت: « مسکو نگران تشدید اوضاع در قره باغ است. روسیه از جمهوری آذربایجان و ارمنستان درخواست می‌کند تا خونریزی را متوقف کرده است و از طریق دیپلماتیک به حل و فصل مسائل بپردازند».

این دیپلمات روس همچنین تصریح کرد که نیروهای حافظ صلح روسیه وظایف خود درباره اوضاع قره‌باغ را انجام خواهند داد.

ساعاتی پیش، وزارت دفاع جمهوری آذربایجان از آغاز عملیات نظامی درمنطقه قره باغ کوهستانی با هدف احیای نظم قانون اساسی و بسته شدن حریم هوایی خود به روی ارمنستان خبر داد.

شبکه روسی راشاتودی نیز در این خصوص گزارش کرد، وزارت دفاع جمهوری آذربایجان امروز (سه‌شنبه) در بیانیه‌ای اعلام کرد که ارتش این کشور «اقدامات ضدتروریستی با ماهیت محلی» را درمنطقه مورد مناقشه قره‌باغ کوهستانی آغاز کرده است و آن را راهی برای «دفع تحرکات گسترده» ارمنستان توصیف کرده است.

اوایل امروز، وزارت دفاع ارمنستان، ادعاهای باکو مبنی بر آن‌که نیروهای این کشور نیمه شب گذشته به مواضع باکو حمله کرده‌ بودند را رد کرد. باکو مدعی شده بود که این رخداددر مرز بین دو کشور ارمنستان و جمهوری آذربایجان درمنطقه‌ای واقع در ۱۰۰ کیلومتری از قره باغ کوهستانی رخ داده است.

پس از آن وزارت خارجه جمهوری آذربایجان تصریح کرد که بر اثر انفجار مین‌هایی که ارمنستان در منطقه قره‌باغ کاشته بود، 4 نظامی و دو غیرنظامی جمهوری آذربایجان کشته شدند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج