adexo3
۱۳۵۵۰۴۶
۴۳۸۱
۴۳۸۱
پ

بهترین روش برای درست کردن کباب کوبیده

تابستان و پاییز، فصل سفر؛ فصل کنار رودخانه اتراق کردن و منقل و کباب. فصل اثبات شایستگی‌های مردی که می‌خواهد با آشپزی‌اش ثابت کند می‌تواند بهترین غذاها را بپزد و خم به ابرو نیاورد.

همشهری آنلاین: تابستان و پاییز، فصل سفر؛ فصل کنار رودخانه اتراق کردن و منقل و کباب. فصل اثبات شایستگی‌های مردی که می‌خواهد با آشپزی‌اش ثابت کند می‌تواند بهترین غذاها را بپزد و خم به ابرو نیاورد.

بهترین روش برای درست کردن کباب کوبیده

حالا می‌خواهد آن غذا، غذایی سخت و پردردسر مثل کباب کوبیده باشد ولی همین روزهای سخت است که مرد را آماده می‌کند؛ برای روزهای کباب کوبیده درست کردن، به سیخ زدن و روی منقل نیفتادن. یک مرد کباب‌پز واقعی.

مواد لازم 

یک کیلو گوشت سردست  یا گردن

۵ عدد پیاز

نمک، فلفل و زردچوبه به اندازه کافی

زعفران یک قاشق چایخوری

۱. گوشت سردست یا گردن را باید چرخ کنید. البته نه یک باربلکه دو بار؛ خوب چرخ کنید تا گوشت یکدست و نرمی داشته باشید. اولین قدم را که حرفه‌ای بردارید، بقیه قدم‌ها خودشان حرفه‌ای می‌شوند.

۲. حالا پیازها را با رنده ریز رنده کنید. آب اضافی پیازها را بگیرید تا خیلی شل و آبکی نباشد. آب پیاز مایه گوشتتان را شل می‌کند و برای به سیخ کشیدن دچار مشکل می‌شوید.

۳. حالا پیازهای رنده شده را به گوشت اضافه کنید و نمک فلفل و زردچوبه و زعفران را داخل آن بریزید و خوب مشت‌ومالش بدهید. دق‌دلی‌تان را خالی کنید سر گوشت چرخ‌کرده و خوب مشت‌بارانش کنید. بعد از نیم‌ساعت که خوب ورز دادید، گوشت را داخل یخچال بگذارید و بعد از یک ساعت دوباره مشت‌ومالش بدهید تا حالش جا بیاید و بعد دوباره گوشت را داخل یخچال بگذارید تا دو سه ساعت برای خودش استراحت کند.

۴. حالا وقت به سیخ کشیدن کباب‌ها و وقت هنرنمایی یک مرد است. فکر نکنید به سیخ کشیدن کباب کار راحتی است ولی خیلی هم نترسید.  یک کار سهل و ممتنع است. آسان است ولی خب سخت است پس مو به مو دستورات را اجرا کنید.

۵. یک کاسه آب سرد کنار دستتان بگذارید. حالا قبل از برداشتن مایه کباب دستتان را در آب خیس کنید و یک مشت مایه کباب بردارید و به شکل دوک دربیاورید. حالا سیخ را روی مایه کبابتان بگذارید و آن را با مایه کباب بپوشانید. دوباره دستتان را خیس کنید و با انگشت سبابه و کناری‌اش به حالت قیچی روی مایه کباب و سیخ فشار دهید طوری که اثر انگشتتان روی سیخ بماند و بعد ابتدا و انتهای کباب را به سیخ بچسبانید.

۶. وقتی گوشت را به سیخ کشیدید، سیخ‌ها را روی منقل بگذارید. حواستان باشد تا وقتی که کباب‌ها خودشان را نگرفته‌اند، آتش را باید باد بزنید تا گرمایش به اندازه باشد. وقتی کباب‌ها خودشان را گرفتند دیگر کافی نیست باد بزنید فقط هر چند دقیقه یک بار سیخ‌ها را بچرخانید.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج