۱۳۵۵۹۳۴
۱۷۷۰
۱۷۷۰
پ

این شور بامیه ساده و خوشمزه را امتحان کن!

«هر چی کنار غذای بیشتری داشته باشی لذت غذاخوردنت بیشتره!» یکی از شورهای سنتی ما ایرانی‌ها شوری بامیه است. برخلاف بقیه شورها زیاد تشکیلات خاصی ندارد.

فرادید: «هر چی کنار غذای بیشتری داشته باشی لذت غذاخوردنت بیشتره!» یکی از شورهای سنتی ما ایرانی‌ها شوری بامیه است. برخلاف بقیه شورها زیاد تشکیلات خاصی ندارد.

این شور بامیه ساده و خوشمزه را امتحان کن!

سریع حاضر می‌شود و خیلی هم آسان می‌توانید آن را تهیه کنید. این شور کنار غذاهای سنتی سرو می‌شود. اصلا شما خالی خالی آن را میل کنید! اینقدر ارزش‌های طعم و مزه‌اش زیاد است که قطعا عاشق آن یا هستید یا خواهید شد!

این شور بامیه ساده و خوشمزه را امتحان کن!

مواد لازم:

ماده غذایی مقدار
بامیه

یک کیلو

نمک

۲ قاشق غذاخوری

زردچوبه

نصف قاشق غذاخوری

سرکه سفید  

یک لیوان

آب جوشیده سرد شده 

به مقدار لازم

سیر

هر چه بیشتر بهتر!

ترخان و شوید

در صورت تمایل!

این شور بامیه ساده و خوشمزه را امتحان کن!

طرز تهیه:

بامیه‌ها را بشویید. خیلی خوب این کار را انجام بدهید! در یک قابلمه آب را جوش آورده و به مدت یک دقیقه بامیه‌ها را داخل آن قرار بدهید. حواستان باشد که بیشتر از این زمان نشود چون باعث لزج شدن بامیه‌ها خواهد شد! بعد از یک دقیقه بامیه‌ها را داخل آب سرد بریزید. این کار تقریبا یک نوع بلانچ کردن کوتاه مدت است! هدف این است که بامیه‌ها فقط در حد همان یک دقیقه بپزند نه بیشتر!

داخل یک کاسه نمک و زردچوبه و آب جوشیده سرد شده را با هم مخلوط کنید و هم بزنید.

یک ظرف شیشه‌ای انتخاب کنید که قرار است شوری‌ها داخل آن بمانند. از مخلوط آب و نمک که تهیه کردید در آن بریزید و حالا یک لیوان سرکه به آن اضافه کنید.

سرکه شما باید حتما از نوع سفید باشد تا رنگ این شوری شفاف و زلال باشد. هم بزنید و از بامیه‌ها   داخل آن بریزید. مقداری سیر حبه شده هم در ظرف ریخته و این نکته را مدنظر قرار بدهید که طعم دهنده اصلی این شور سیر است پس در استفاده از آن خساست به خرج ندهید.

اگر تمایل به اضافه کردن سبزی معطر دارید می‎‌توانید به دلخواه مقداری ترخان و شوید هم در شیشه‌ی شور بریزید. اگر هم در دسترس ندارید اشکالی ندارد! بقیه بامیه‌ها را بریزید و روی آن را با محلول آب و سرکه پر کنید. در ظرف را ببندید و آن را برعکس کنید تا دقایقی به همین شکل بماند.

2 روز این شور را بیرون از یخچال نگهداری کنید و بعد با هر غذایی که دوست دارید میل کنید. بامیه شور شما ظرف دو روز حاضر است و بعد از آن می‌توانید هم در یخچال قرار بدهید و هم در محیط آشپزخانه. مهم شور بامیه است که الان شما آن را آماده دارید و می‌توانید با لذت از آن میل کنید. نوش جان

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج