adexo3
۱۳۵۶۳۷۹
۱۶۰۳
۱۶۰۳
پ

نماینده مجلس خوزستان: ما به قله نزدیک شدیم

آیت الله عباس کعبی نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در آغاز سال تحصیلی چهار مدرسه علمیه آل یاسین علیه السلام که صبح امروز در حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد با اشاره به نزول آیه علم به پیامبر اکرم(ص) اظهار داشت: یکی از آداب مهم علم و تحصیل در حوزه های علمیه، توجه به هدف، وظایف، ماموریت ها و آرمان های طلبگی و حرکت در این مسیر است.

 دیده بان ایران: آیت الله عباس کعبی نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در آغاز سال تحصیلی چهار مدرسه علمیه آل یاسین علیه السلام که صبح امروز در حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد با اشاره به نزول آیه علم به پیامبر اکرم(ص) اظهار داشت: یکی از آداب مهم علم و تحصیل در حوزه های علمیه، توجه به هدف، وظایف، ماموریت ها و آرمان های طلبگی و حرکت در این مسیر است.

نماینده مجلس خوزستان:  ما به قله نزدیک شدیم

وی در ادامه افزود: متاسفانه برخی از انسان ها به جای حرکت در مسیر آفرینش در اثر پیروی از هوای نفس و وسوسه های شیطان از راه علم فاصله می گیرند و علم را نه برای خدا و در راه خدا می آموزند و یاد می دهند؛ بلکه برای لذت بردن، کسب نام و شهرت، دریافت پست و مقام و به دست آوردن ثروت و قدرت به دنبال علم می روند که اگر به این هدف دنبال علم رفته شود، دیگر نام این علم، علم الهی نیست؛ بلکه علم دنیایی خواهد بود.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان برخی از مهمترین آداب تعلیم و تربیت خاطرنشان کرد: تصحیح نیّت و توجه به هدف علم آموزی در مسیر طلبگی، بسیار مهم و ضروری بوده و از مهمترین آداب تعلیم و تربیت است که فلسفه آفرینش نیز با توجه به آیه 12 سوره طلاق، علم می باشد و هدف انبیاء و وارثان رهبران الهی این است که علم و معرفت را به بشر بیاموزند.

وی افزود: فلسفه بنیادی ترین بحران و مسئله اصلی بشریت، الحاد نظری و الحاد عملی است و برای نجات از این الحادها باید حوزه های علمیه، توحید را برای تحقق عدالت و پیشرفت و رسیدن انسان به کرامت والا، به بشریت عرضه کنند که ما از این هدف بنیادی در مسیر طلبگی نباید غفلت کنیم.

آیت الله کعبی با اشاره به این که تقوا و طهارت روح، یکی از زمینه ها و بسترهایی است که خداوند برای انسان فراهم می کند تا علم توحید و آخرت، علم حرام و حلال الهی را در مسیر اصلاح دنیا و کمال آخرت، بهتر فرا گیریم اظهار داشت: خداوند به کل هستی و آفرینش علم دارد و تقوا بستر علم انسان ها را فراهم می کند که معرفت و ارتباط با خداوند، انسان را در مسیری قرار می دهد که فرشته ها برای او بال گسترانده و مددرسان عالم می شوند و باید نگاه ما به علم، نگاه توحیدی باشد.

وی افزود: یکی از جمله های حکیمانه امام راحل برای طلاب حوزه های علمیه این است که برای خداوند درس بخوانید؛ چراکه تقوا، اخلاص و داشتن همت بالا، لازمه رسیدن به علم توحید است و بدون داشتن همت، تقوا و اخلاص نیز کارساز نخواهد بود و باید انسان در تمام مراحل تحصیل خود، تلاش و کوشش داشته باشد که متاسفانه یکی از آسیب های مهم طلاب حوزه های علمیه، ضعف همت آنان و سستی در تحصیل است.

نماینده مجلس خبرگان رهبری بیان داشت: فلسفه انقلاب اسلامی دعوت به توحید و کرامت انسان، بهبود اوضاع جهان، بسترسازی برای ظهور امام زمان(عج) برای اصلاح جهان است و هدف طبلگی این است که ظلم و ستم پایان پیدا کرده و امنیت فراگیر و عدالت گسترده حاکم شود؛ چنانکه امام حسین(ع) می فرماید «اگر مارا یاری نکرده و انصاف به خرج ندهید، ظالمان بر جهان مسلط می شوند»؛ یعنی باید راه رهبران الهی را طی کنیم.

ما به قله نزدیک شدیم یعنی قله دگرگونی مناسبات ظالمانه و مناسبات عادلانه

آیت الله کعبی با اشاره به فرموده رهبر انقلاب اسلامی که فرمود «ما به قله نزدیک شدیم» خاطرنشان کرد: منظور رهبر انقلاب از رسیدن به قله، قله ساخت تمدن، قله دگرگونی مناسبات ظالمانه و مناسبات عادلانه در روابط بین الملل، پیشرفت و عدالت و قله ای است که مناسبات انسانی بر پایه علم و ایمان، عقلانیت و معنویت، عدالت و آزادی، خانواده بنیادی و حیاط طیبه پا می گیرد؛ امری که آمریکا و دشمنان انقلاب اسلامی نمی خواهند این اتفاق ها اتفاق افتد.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان این که عصر آینده، عصر ولایت محمد و آل محمد(ص) و رهبران الهی است بیان داشت: در این عصر جهان نیاز به عالمان دانا، باتقوا، توانا، زمان شناس و مردمی جوان گرا و با انگیزه بالا دارد تا بتواند همگام با تحولات جهانی نقش آفرینی کند که این عالمان در حوزه های علمیه ساخته می شوند و باید حوزه های علمیه محتوای فرهنگ و تمدن انسانی بر پایه اسلام و مکتب اهل بیت(ع) را بر بشریت عرضه کنند که این از اهداف بلند حوزهای علمیه و رسالت آنان است.

باید حوزه های علمیه به همه دروس طلاب، نگاه تمدنی داشته باشد

وی افزود: باید حوزه های علمیه به همه دروس طلاب، نگاه تمدنی داشته باشند و به علومی مثل فقه و کلام و تفسیر، تاریخ و اخلاق، نگاه تمدنی و توحیدی داشته باشد و الحمدلله ما در این چهار دهه پیشرفت کردیم و دشمنان تلاش های مضبوحانه زیادی می کنند که در جنگ ترکیبی پیچیده خود نیز برنامه های متعددی دارند که ایجاد فاصله بین مردم و روحانیت، ایجاد فاصله بین مردم و نظام اسلامی، ایجاد یاس و ناامیدی میان مردم، ترویج خشونت و بی حیایی، تبدیل حق به باطل و بالعکس و ترویج سکولاریسم و نظامات مادی حاکم بر جهان از جمله برنامه های دشمنان بر علیه انقلاب اسلامی است.

آیت الله کعبی در ادامه افزود: ما برای مقابله با برنامه های دشمنان علیه انقلاب اسلامی باید اقداماتی را انجام دهیم؛حفظ ساختار نظام اسلامی، تولید محتوا و مقابله جهادی با دشمنان از جمله اقداماتی است که باید از سوی ما بر علیه دشمنان صورت پذیرد؛ مقابله جهادی این است که ما علم و معرفت و دانش حوزوی را افزایش داده و به تدریس سنتی حوزه توجه کنیم تا از اهداف غفلت نکنیم و هوشمندانه و با نگاه به افق های تمدنی انقلاب اسلامی در حوزه های علمیه تحصیل کنیم.

حضور در میدان حوزه های علمیه یک جهاد فی سبیل الله است

باید طلاب حوزه های علمیه به جایی برسند که قدرت تبیین، تبلیغ، گفتمان سازی، جریان سازی، تاثیرگذاری در عرصه ای از عرصه های علم و فرهنگ و تمدن در خارج و داخل کشور داشته باشند که لازمه رسیدن به این مراحل دارا شدن به علوم لازمه است که سلاح ما امید آفرینی و مبارزه با یأس در حوزه های علمیه می باشد تا قدر و منزلت طلاب بیشتر دانسته شود و امروزه حضور در میدان حوزه های علمیه یک جهاد فی سبیل الله است.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان این که تحولات حوزه های علمیه قبل از انقلاب و بعد از انقلاب قابل قیاس با همدیگر نیستند خاطرنشان کرد: حوزه قبل از انقلاب، حوزه منزوی، حاشیه، غیر تاثیرگذار و غایب در میدان بود؛ اما حوزه بعد از انقلاب اسلامی، حوزه حاکمیتی، تمدنی، جهانی و گسترده برای بسترسازی برای ظهور امام زمان(عج) است و امروزه حوزه های علمیه از لحاظ کمی و کیفی دارای رشد هستند؛ ولی فاصله ما با حوزه مطلوب بسیار زیاد است که باید تلاش شود به این مرحله دست پیدا کنیم.

 


 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج