اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۱۳۵۶۷۴۱
۳۵۹۳
۳۵۹۳
پ

۹۰ درصد از زنان این منطقه خودکشی می‌کنند!

در یکی از نشانه های ترسناک از منزوی شدن زنان و دختران در افغانستان، تنها ۲۲ درصد از زنان مصاحبه شده گزارش داده اند که حداقل هفته ای یک بار با زنان خارج از خانواده خود ملاقات می کنند و اکثریت آنها بدتر شدن روابط با سایر اعضای خانواده و جامعه را گزارش کرده اند.

جماران: در یکی از نشانه های ترسناک از منزوی شدن زنان و دختران در افغانستان، تنها ۲۲ درصد از زنان مصاحبه شده گزارش داده اند که حداقل هفته ای یک بار با زنان خارج از خانواده خود ملاقات می کنند و اکثریت آنها بدتر شدن روابط با سایر اعضای خانواده و جامعه را گزارش کرده اند. محدودیت ها برای زنان منجر به افزایش ازدواج کودکان، افزایش تعداد کودکان کار و افزایش مشکلات سلامت روان برای زنان و دختران شده است.

بخش زنان سازمان ملل متحد با همکاری یوناما و دفتر بین المللی مهاجرت سازمان ملل در سال گذشته با بیش از ۵۰۰ زن افغان حاضر در افغانستان مصاحبه کرده است. در میان پاسخ های آنها چند پاسخ قابل توجه و ارزیابی است:

۴۶ درصد فکر می کنند که طالبان تحت هیچ شرایطی نباید به رسمیت شناخته شوند.

۵۰ درصد فکر می کنند که طالبان تنها زمانی باید به رسمیت شناخته شود که حقوق زنان و دختران را برای تحصیل، اشتغال و مشارکت در دولت به آنها بازگردانند.

زنان مصاحبه شونده گفتند که کاهش چشمگیر نفوذ آنها بر تصمیم گیری، نه فقط در سطح ملی یا استانی، بلکه در جوامع و خانه هایشان، ناشی از افزایش فقر، کاهش مشارکت مالی زنان در مسائل مالی خانواده و  تحمیل «هنجارهای» پدرسالارانه توسط طالبان است.

براساس این گزارش در یکی از نشانه های ترسناک از منزوی شدن زنان و دختران در افغانستان، تنها ۲۲ درصد از زنان مصاحبه شده گزارش داده اند که حداقل هفته ای یک بار با زنان خارج از خانواده خود ملاقات می کنند و اکثریت آنها بدتر شدن روابط با سایر اعضای خانواده و جامعه  را گزارش کرده اند.

محدودیت‌ها برای زنان منجر به افزایش ازدواج کودکان، افزایش تعداد کودکان کار و افزایش مشکلات سلامت روان برای زنان و دختران شده است. براساس این گزارش،  از آنجایی که درصد زنان شاغل همچنان کاهش می‌یابد، ۹۰ درصد از زنان جوان پاسخ‌دهنده گفته اند که وضعیت سلامت روانی بد یا بسیار بدی را تجربه و دائما به خودکشی می کنند.

 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج