۱۳۵۸۱۶۸
۱۱۶۳
۱۱۶۳
پ

با مصرف این خوراکی‌ها در طول روز هیدراته بمانید

نوشیدن مایعات تنها راه آبرسانی بدن نیست. وقتی صحبت از هیدراتاسیون می‌شود، احتمالاً ذهنتان بلافاصله به سمت نوشیدنی‌هایی چون آب، چای، قهوه و ... می‌رود، اما باید بدانید که بدن با مصرف مواد غذایی، نسبت به مصرف مایعات، بیشتر و بهتر هیدراته می‌شود.

خبرآنلاین: نوشیدن مایعات تنها راه آبرسانی بدن نیست. وقتی صحبت از هیدراتاسیون می‌شود، احتمالاً ذهنتان بلافاصله به سمت نوشیدنی‌هایی چون آب، چای، قهوه و ... می‌رود، اما باید بدانید که بدن با مصرف مواد غذایی، نسبت به مصرف مایعات، بیشتر و بهتر هیدراته می‌شود.

توصیه می‌شود زنان در طول روز ۲.۷ لیتر یا تقریباً ۱۱ لیوان و مردان ۳.۷ لیتر یا ۱۶ لیوان آب در روز مصرف کنند. با این حال، آب لازم برای بدن همیشه نباید از نوشیدن مایعات به دست آید. حدود ۸۰ درصد می‌تواند از آب آشامیدنی و سایر نوشیدنی‌ها مانند قهوه، چای، شیر و آب میوه باشد و ۲۰ درصد باقی از غذاهای غنی از آب تأمین شود. غذاهای پر آب مانند میوه‌ها و سبزیجات به شما کمک می‌کنند تا بخش کثیری از نیاز بدن به آب را تأمین کنید. میوه‌ها و سبزیجات خام دارای بالاترین میزان آب در بین مواد غذایی هستند. سعی کنید این خوراکی‌ها را در وعده‌های غذایی و میان‌وعده‌های خود بگنجانید.

۱) کاهو

حدود ۹۵ درصد کاهو، از آب تشکیل شده است. خوردن این سبزی به شکل‌های مختلف در سالاد یا نوشیدن آب آن، می‌تواند بدن را هیدراته نگه دارد. هم‌چنین کاهو حاوی مقادیر زیادی فیبر و مواد مغذی مانند فولات و ویتامین K است.

با مصرف این خوراکی‌ها در طول روز هیدراته بمانید

۲) خیار

خیار جزو میوه‌های خنک‌کننده و دارای بیشترین مقدار آب در میان تمام میوه‌هاست. مصرف روزانه این میوه بدن را به خوبی آبرسانی می‌کند. علاوه بر این، خیار مملو از پتاسیم است و در جلوگیری از بروز سکته نقش دارد. هم‌چنین این میوه حاوی یک ماده ضد التهابی به نام فیستین است که سلامت مغز را ارتقا می‌دهد.

با مصرف این خوراکی‌ها در طول روز هیدراته بمانید

۳) کدو سبز

کدو سبز با محتوای آب ۹۵ درصدی در جایگاه بالایی از لیست مواد غذایی آبرسان قرار دارد. این ماده غذایی کالری کمی (۲۰ کالری) دارد و گزینه مناسبی برای افزایش حس سیری و جلوگیری از تشنگی است.

با مصرف این خوراکی‌ها در طول روز هیدراته بمانید

۴) کرفس

کرفس مانند تمام مواد غذایی که دارای آب فراوان است، منبع خوبی برای تأمین آب مورد نیاز بدن است. این سبزی، کالری بسیار کم و فیبر و آب بالایی دارد و با خوردن آن، علاوه بر اینکه بدن خود را هیدراته می‌کنید، احساس سیری هم کسب می‌کنید. مطالعات نشان می‌دهد لوتئولین، فلاونوئید موجود در کرفس، پتانسیل مهار رشد سلول‌های سرطانی، به ویژه در لوزالمعده را دارد. مطالعه دیگری نشان داد که آپیژنین، ترکیبی که در کرفس یافت می‌شود، می‌تواند از تکثیر و گسترش سلول‌های سرطان سینه جلوگیری کند.

با مصرف این خوراکی‌ها در طول روز هیدراته بمانید

۵) تربچه

این گیاه ریشه‌دار، حاوی ۹۵ درصد آب است. تربچه به دلیل خاصیت خنک‌کنندگی، گرمای اضافی بدن را کاهش می‌دهد. هم‌چنین این خوراکی، منبع عالی ویتامین C، فسفر و روی، مواد معدنی کلیدی و آنتی‌اکسیدان‌هایی است که از سلول‌ها و بافت‌ها محافظت می‌کنند.

با مصرف این خوراکی‌ها در طول روز هیدراته بمانید

۶) گوجه فرنگی

گوجه فرنگی با محتوای آب بیش از ۹۰ درصد، گزینه مناسبی برای مصرف در هر وعده غذایی و هیداراتاسیون است.

با مصرف این خوراکی‌ها در طول روز هیدراته بمانید

۷) بادمجان

بادمجان با محتوای آب ۹۲ درصد، یک ماده غذایی آبرسان است که کالری کمی هم دارد و هم‌چنین منبع خوبی از فیبر رژیمی است. بادمجان منبع سرشاری از مس، ویتامین‌های گروه B، منگنز، ویتامین K و پتاسیم نیز هست که از متابولیک، سیستم ایمنی و سیستم قلبی عروقی محافظت می‌کند.

با مصرف این خوراکی‌ها در طول روز هیدراته بمانید

۸) هندوانه

هندوانه حدود ۹۲ درصد آب در خود دارد و سرشار از مواد مغذی مانند ویتامین‌های A، B۶ و C، و همچنین لیکوپن و آنتی‌اکسیدان‌هاست. هندوانه بهترین انتخاب برای تأمین آب موردنیاز بدن است.

با مصرف این خوراکی‌ها در طول روز هیدراته بمانید

۹) هویج

هویج حاوی ۸۸ درصد آب است و فیبر بالایی هم دارد؛ که این موضوع، آن را به یکی از بهترین خوراکی‌ها برای هیدراتاسیون تبدیل می‌کند. مصرف هویج، با حفظ رطوبت و غشاهای مخاطی، به تقویت بینایی هم کمک می‌کند.

با مصرف این خوراکی‌ها در طول روز هیدراته بمانید

۱۰) طالبی

طالبی یکی دیگر از گزینه‌های شگفت‌انگیز برای آبرسانی بدن است. محتوای آب موجود در طالبی ۹۰ درصد است. هم‌چنین این میوه منبع خوبی از بتاکاروتن و ویتامین C به شمار می‌آید.

با مصرف این خوراکی‌ها در طول روز هیدراته بمانید

 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج