۱۳۵۸۲۳۲
۳۰۰۸
۳۰۰۸
پ

سینمای جهان در تصرف رقیب هالیوود

از میان پنج فیلم پرفروش این هفته سینمای جهان، جایگاه اول، سوم و پنجم به محصولات ساخته شده در چین اختصاص یافته است.

ایسنا: از میان پنج فیلم پرفروش این هفته سینمای جهان، جایگاه اول، سوم و پنجم به محصولات ساخته شده در چین اختصاص یافته است.

سینمای جهان در تصرف رقیب هالیوود

به نقل از ورایتی، مجموعه‌ای از فیلم‌های چینی که برای پایان فصل تعطیلات سپتامبر اکران شدند، در آخر هفته اخیر بر گیشه جهانی تسلط داشتند و بر اساس گزارش منتشر شده از سوی کمپانی آمریکایی «Comscore»، فیلم های تولید چین مقام‌های اول، سوم و پنجم فروش در گیشه را در هفته میلادی گذشته به خود اختصاص دادند.

فیلم سینمایی «زیر نور» (Under the Light) که تنها در چین اکران شده از جمعه تا یکشنبه ۵۴ میلیون دلار فروش داشت تا بالاتر از فیلم «سگ‌های نگهبان: فیلم بزرگ» (Paw Patrol: The Mighty Movie) محصول پارامونت قرار گرفت که حدود ۲۳ میلیون دلار در بازار آمریکای شمالی و ۲۳.۱ میلیون دلار دیگر در سایر نقاط جهان به دست آورد و در مجموع آخر هفته را با فروش ۴۶.۱ دلار خاتمه داد.

در جایگاه سوم جهانی، فیلم چینی دیگری با نام «پرونده‌های ایکس ۴: طرح ازدواج» (The Ex-Files ۴: The Marriage Plan) قرار گرفت که در چین و پنج منطقه دیگر با مجموع ۴۱.۴ میلیون دلار اکران شد (که شامل ۶۶ هزار دلار از آمریکای شمالی می شود). فیلم هالیوودی «آفریننده» (The Creator) ۳۲.۳ میلیون دلار در سراسر جهان به دست آورد که شامل ۱۸.۳ میلیون دلار از محل گیشه بین المللی و ۱۴ میلیون دلار از آمریکای شمالی است و در جایگاه چهارم قرار گفت. اما پنجمین فیلم در فهرست پرفروش‌ترین‌های این هفته گیشه جهانی فیلم چینی «داوطلبان: به جنگ» بود که در دو کشور اکران شد و ۳۰.۸ میلیون دلار به دست آورد.

کمپانی «Artisan Gateway» با توجه به هفته موفق فیلم‌های چینی اعلام کرد که سینمای چین در فاصله پنجشنبه تا یکشنبه گذشته در مجموع فروش ۱۶۸ میلیون دلاری را رقم زده است. دوره تعطیلات در چین طی چند روز آینده ادامه می یابد و با تعطیلات روز ملی جمهوری خلق چین که از اول اکتبر آغاز می شود، ترکیب می‌شود و بسیاری یک هفته طلایی هشت روزه برای سینمای چین پیش‌بینی می‌کنند.

فیلم «زیر نور» به کارگردانی «ژانگ ییمو» که پرفروش‌ترین فیلم اخیر سینمای جهان است، دومین فیلم موفق این سینماگر شناخته شده در سال جاری پس از فیلم «رودخانه تمام سرخ» که در سال نو قمری اکران شد. «زیر نور» به موضوعات متعددی از جمله جرم و جنایت و تلاش‌ها برای مبارزه با فساد پرداخته و با حضور بازیگرانی چون «ژانگ گولی»، «یو هیوی»، «جوآن چن»، «ژو دونگیو» و «لی جیایین» همراه است.

گیشه تابستانی سینمای چین امسال با رسیدن به ۲.۴۴ میلیارد دلار به بالاترین سطح تاریخی خود رسید و این در حالی است که فیلم‌های داخلی به مراتب عملکرد بهتری از فیلم های هالیوودی داشتند. تاکنون چهار فیلم از جمله «گمشده در ستاره‌ها» و درام جنایی «بدون شرط بندی» از مرز فروش دو میلیارد یوان در گیشه سینمای چین فراتر رفته‌اند که رکورد دیگری برای گیشه تابستانی این کشور آسیایی محسوب می‌شود.

طبق گزارش اداره فیلم چین، درآمد فیلم های تابستانی امسال که از ژوئن تا آگوست را پوشش می دهد، از رکورد قبلی ۱۷.۷۸ میلیارد یوان که در سال ۲۰۱۹ به دست آمده بود، فراتر رفته است

گیشه سینمای چین در سال ۲۰۲۲ نسبت به سال گذشته آن با افت ۳۶ درصدی مواجه شد و به اندکی بیش از ۳۰ میلیارد یوان (۴.۳۵ میلیارد دلار) رسید و بار دیگر عنوان بزرگ‌ترین بازار سینمایی جهان را به آمریکا واگذار کرد.

چین برای بیشتر از یک دهه منتهی به سال ۲۰۱۹ در حال رشد بود و با پشت سر گذاشتن ژاپن به دومین بازار بزرگ سینمای جهان تبدیل شد. در سال ۲۰۲۰ و دوباره در سال ۲۰۲۱، به دلیل خروج سریع‌تر از شرایط کرونایی، صنعت سینمای چین از آمریکای شمالی پیشی گرفت و بزرگترین بازار سینمایی جهان نام گرفت. 

باید منتظر ماند و دید رقابت سینمای آمریکا و چین از حیث فروش در سال ۲۰۲۳ در نهایت به کجا می‌رسد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج