۱۳۵۸۳۶۴
۱ نظر
۲۲۸۷
۱ نظر
۲۲۸۷
پ

شیوه عجیب تبلیغ «خانه‌داری زنان» توسط خزعلی

محمد دهقان با تاکید بر اینکه حضور در عرصه‌های اجتماعی نباید منتج به تضعیف جایگاه خانواده شود، ادامه داد: محور کانونی خانواده، زن است و اگر این محور از بین برود خانه و خانواده از بین می رود

ایرنا نوشت: محمد دهقان با تاکید بر اینکه حضور در عرصه‌های اجتماعی نباید منتج به تضعیف جایگاه خانواده شود، ادامه داد: محور کانونی خانواده، زن است و اگر این محور از بین برود خانه و خانواده از بین می رود

الگوی انقلاب اسلامی در حوزه زنان ترسیم یک راه سوم بود

محمد دهقان، معاون حقوقی رئیس جمهور در این نشست با بیان اینکه ما عملا با دو الگو از زن مواجه هستیم، گفت: در یک نگاه متحجرانه زنان هیچ جایگاهی در عرصه‌های اجتماعی، سیاسی و اقتصادی ندارند و به عنوان شهروندان درجه دوم محسوب می‌شوند. در نگاه دوم نیز به اسم دفاع از حقوق زن، برهنگی و کالایی شدن زن را تبلیغ و ترویج می‌کنند و استیفای حقوق زنان را در تخریب نهاد خانواده جلوه می‌دهند.

شیوه عجیب تبلیغ «خانه‌داری زنان» توسط خزعلی

وی با اشاره به اینکه در دوران پیش از انقلاب اسلامی در مساله زنان ما هم نگاه‌های متحجرانه و هم نگاه منورالفکری به نقش و جایگاه زنان را داشتیم، افزود: امام خمینی(ره) به عنوان یک فقیه عالم و جامع‌الشرایط با در نظر گرفتن نگاه بنیادین اسلام به مساله زن و در نظر گرفتن اقتضائات، الگویی را از زن مسلمان ارایه دادند که در کنار حضور اجتماعی، سیاسی و فعال نتیجه آن منتج به تضعیف بنیه خانواده و یا کالایی شدن زن و توسعه بی‌بند و باری نشود.

نتیجه الگوی زن غربی تخریب بنیاد خانواده و تضعیف جامعه است

معاون حقوقی رئیس جمهور با بیان اینکه امام خمینی (ره) عملا دوگانه غلط دنیای معاصر در خصوص زنان را از بین برد و یک راه سوم مبتنی بر کرامت انسانی را برای حضور زنان در تمامی عرصه‌های اجتماعی پدید آورد، ادامه داد: البته این رویکرد صرفا در عرصه نظری نبود و ما می‌دیدیم در همان ایام پرشور انقلاب اسلامی نیز زنان باحجاب در تمامی تظاهرات‌ها علیه رژیم ستم‌شاهی حضور فعال داشتند.

دهقان با تاکید بر اینکه حضور در عرصه‌های اجتماعی نباید منتج به تضعیف جایگاه خانواده شود، ادامه داد: محور کانونی خانواده، زن است و اگر این محور از بین برود خانه و خانواده از بین می رود و وقتی خانواده از بین رفت سازه اجتماع فروخواهد پاشید، تجربه ای که امروز جوامع غربی عملا دچار آن شده اند.

خانه‌داری زن به معنای خانه‌نشینی نیست

معاون حقوقی رئیس جمهور در جمع‌بندی این بخش از سخنان خود با نقد دو نگاه انحرافی به زنان که یکی ارتجاعی است و رسالتی جز خانه‌نشینی برای زن قائل نیست و دیگری زن را به عنوان ابزار بهره‌برداری و التذاذ جنسی تلقی می کند، گفت: ما خانه‌داری زن را از ضروریات تداوم نسل می‌دانیم که بدون خانه‌داری زن زندگی‌ها به فساد کشیده می‌شود و در عین حال خانه‌داری را متفاوت از خانه‌نشینی می‌پنداریم و الزام زن به خانه‌نشینی را مسیری نادرست و مغایر اندیشه امام خمینی‌(ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی می‌خوانیم.

وی همچنین گفت: غربی‌ها یک الگوی غلط و انحرافی را در دنیا تبلیغ کردند که برای پیشرفت زن و مبارزه با خانه‌نشینی زنان یک راه بیشتر وجود ندارد وآن بی‌حجابی و برهنگی زنان و ترک خانه‌داری و فرزندآوری و فروپاشی خانواده است و آنها همچنان برآن راه غلط و منحط خود پافشاری می‌کنند و به همین دلیل در تناقضی آشکار اجازه آزادی حجاب را به دانش‌آموزان مسلمان نمی‌دهند.

دهقان افزود: این درحالی است که جمهوری اسلامی ثابت کرد حجاب و خانه‌داری زن مغایرتی با پیشرفت زن ندارد و به همین دلیل شما شاهد حضور جمع بزرگی از زنان مسلمان و باحجاب در جایگاه هیات علمی دانشگاه‌ها هستید و می‌بینید بخش اعظم دانشجویان ما دخترانی هستند که باحجاب در دانشگاه حاضر می‌شوند و شاهد فعالیت زنان مسلمان باحجاب در عرصه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی، پزشکی، اقتصادی و ورزشی هستید و این نشان می دهد الگوی جمهوری اسلامی دو الگوی انحرافی غربی و ارتجاعی را با چالش جدی مواجه ساخته است و یکی از علل مقابله آنها با حجاب هم به این دلیل است که این الگو در دنیا فراگیر نشود.

بر مبنای عدالت بار اضافی باید از روی دوش زنان برداشته شود

خزعلی عنوان کرد: برای اینکه زن بتواند در پرورش نسل دخالت بیشتری داشته باشد ما وظیفه داریم بعضی از بارها را از روی دوش او برداریم و سبک کنیم.

وی در خصوص حمایت‌های قانونی از زنان، گفت: در قوانین بالادستی و در قوانین توسعه‌ای توجه خوبی به مسائل زنان شده است. در قانون توسعه برنامه ششم در ماده ۱۰۱ تمامی دستگاه‌ها موظف شدند ضمن ساماندهی، تقویت جایگاه سازمانی زنان و خانواده رویکرد عدالت جنسیتی را در سیاست‌ها و روندهای خودشان اعمال کنند. البته شاهد قانون‌های حمایتی دیگری در قوانین عادی کشور هستیم. از جمله قانون کار، قانون نیمه وقت بانوان، قانون دور کاری برای بانوان، قانون تامین اجتماعی برای زنان و کودکان بی سرپرست مصوب سال ۱۳۷۱ است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ناشناس

      شما یک ساله. نتوانستید حقوق بازنشستگان را اضافه کنید اگر میخواهید بار از روی دوش زنان برداشته بشود باید. حقوق. شوهرشان اضافه بشود. این هم که این طور که معلومه. از محالات هست. پس ساکت شو بشین سر جات

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج