adexo3
۱۳۵۸۷۱۵
۲۹۰۸
۲۹۰۸
پ

شفاف‌سازی بغداد درباره مرز عراق

تحسین الخفاجی سخنگوی ستاد عملیات مشترک ارتش عراق امروز سه‌شنبه تأکید کرد که هیچ نیروی خارجی در مرزهای این کشور حضور ندارد.

فارس: تحسین الخفاجی سخنگوی ستاد عملیات مشترک ارتش عراق امروز سه‌شنبه تأکید کرد که هیچ نیروی خارجی در مرزهای این کشور حضور ندارد.

الخفاجی به پایگاه خبری المعلومه گفت: تنها کسی که مسئول حمایت از مرزهای عراق با همسایگان به شمار می‌رود، نیروهای امنیتی مخصوصا نیروهای مرزبانی هستند.

وی با اشاره به اینکه در مسئله حراست از مرزها، نیروهای امنیتی عراق هیچ همکاری با نیروهای خارجی ندارند، تصریح کرد: رابطه عراق با ائتلاف بین‌المللی [موسوم به ضد داعش]، منحصر به خدمات استشاری، آموزش و ارائه اطلاعات است.

این فرمانده عراقی با بیان اینکه نیروهای امنیتی نیز وظیفه برنامه‌ریزی و آموزش را بر عهده دارند، خاطر نشان کرد: نیروهای امنیتی عراق مسئول تعقیب تروریستها هستند. وظیفه ائتلاف بین‌المللی منحصر به ارائه خدمات استشاری در مسئله تروریسم است.

پیش از این نیز، سلام الزبیدی عضو ائتلاف النصر، گفته بود که حضور نیروهای ائتلاف ناتو در داخل عراق، به خاطر تأمین منافع ویژه آمریکا است.

محمد السودانی نخست وزیر عراق هم تأکید کرد که تروریستهای داعش، دیگری خطری برای این کشور به شمار نمی‌رود و به همین دلیل، حضور نیروهای ائتلاف، هیچ ضرورتی ندارد.

توافق امنیتی اسفند ماه سال گذشته میان دولت‌های ایران و عراق به‌منظور ایمن‌‌سازی مرز مشترک میان دو کشور در نیمه دوم شهریور ماه گذشته وارد مرحله اجرایی شد و در یک زمان ده روزه مناطق داخل عراق - مشرف به مرزهای ایران - از حضور گروهک‌های مسلح که تحت حمایت آمریکا و اروپا و بعضی دولت‌های منطقه بودند، پاکسازی شد.

هم‌اینک در عمق ۴۰، ۵۰ و بعضاً ۷۰ کیلومتری مرز ایران گروهک‌های مسلح و جنایتکار اخراج شده‌اند. این علاوه‌بر آنکه مرزهای شمال غربی ایران را از تعرض مصونیت بخشید، شمال عراق را نیز برای فعالیت‌های اقتصادی و... دولت عراق ایمن کرد و لذا می‌توان از آن به پیروزی بزرگ ایران و عراق یاد کرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج