adexo3
۱۳۵۹۰۰۴
۶۶۲۷
۶۶۲۷
پ

موضع ایران در برابر تنش ارمنستان و آذربایجان

رئیس جمهور ضمن اعلام مخالفت با حضور و دخالت بیگانگان در منطقه قفقاز، بر موضع جمهوری اسلامی ایران مبنی بر حل مسائل جمهوری آذربایجان و ارمنستان از طریق گفتگو تاکید کرد.

ایسنا: رئیس جمهور ضمن اعلام مخالفت با حضور و دخالت بیگانگان در منطقه قفقاز، بر موضع جمهوری اسلامی ایران مبنی بر حل مسائل جمهوری آذربایجان و ارمنستان از طریق گفتگو تاکید کرد.

موضع ایران در برابر تنش ارمنستان و آذربایجان

سید ابراهیم رئیسی در دیدار  «آرمن گریگوریان» دبیر شورای‌عالی امنیت ملی ارمنستان، روابط دو کشور را مبتنی بر پیوندهای تاریخی و برخوردار از امتیاز همسایگی و در حوزه‌های مختلف سازنده ارزیابی کرد.

رئیس جمهور ضمن اعلام مخالفت با حضور و دخالت بیگانگان در منطقه قفقاز، بر موضع جمهوری اسلامی ایران مبنی بر حل مسائل جمهوری آذربایجان و ارمنستان از طریق گفتگو تاکید کرد.

 رئیسی با تاکید بر لزوم احترام به تمامیت ارضی کشورهای منطقه، هرگونه تغییرات ژئوپلتیک در قفقاز را غیرقابل قبول و مضر برای منافع کشورهای این منطقه دانست و با تاکید بر ضرورت حفظ حقوق و امنیت ارامنه منطقه قره‌باغ، بر آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای همکاری در جهت برقراری و حفظ صلح، ثبات و امنیت منطقه قفقاز تاکید کرد.

«آرمن گریگوریان» دبیر شورای‌عالی امنیت ملی ارمنستان نیز در این دیدار پس از ارائه گزارشی از آخرین تحولات منطقه قفقاز به  رئیس جمهور ایران، با بیان اینکه کشورش برای روابط با جمهوری اسلامی ایران ارزش و جایگاه خاصی قائل است، از حمایت ایران از لزوم احترام به حاکمیت ملی و تمامیت ارضی کشورهای منطقه تقدیر و تشکر کرد.

گریگوریان با تاکید بر علاقمندی و آمادگی کشورش برای توسعه روابط و همکاری‌های جامع با جمهوری اسلامی ایران ابراز امیداوری کرد دو کشور شاهد جهش در روابط در سطوح مختلف باشند.

 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج