۱۳۵۹۳۳۶
۳۵۰۸
۳۵۰۸
پ

پیش‌بینی جالب یک اقتصاددان از قیمت ارز و طلا

کارشناس مسائل اقتصادی گفت: سیاست‌های بانک مرکزی در حوزه انضباط بانک‌ها، کنترل رشد نقدینگی و تلاش برای ناترازی شبکه بانکی موجب برقراری ثبات و آرامش در بازارهای ارز، طلا،‌ مسکن و خودرو شده است و پیش‌بینی می‌شود این روند در ماه‌های آینده ادامه داشته باشد.

تسنیم: کارشناس مسائل اقتصادی گفت: سیاست‌های بانک مرکزی در حوزه انضباط بانک‌ها، کنترل رشد نقدینگی و تلاش برای ناترازی شبکه بانکی موجب برقراری ثبات و آرامش در بازارهای ارز، طلا،‌ مسکن و خودرو شده است و پیش‌بینی می‌شود این روند در ماه‌های آینده ادامه داشته باشد.

پیش‌بینی جالب یک اقتصاددان از قیمت ارز و طلا

وحید شقاقی شهری درباره وضعیت بازار ارز در هفته‌های اخیر و شرایط تا پایان سال، اظهار کرد: امسال آرامش بر بازار ارز حاکم است، البته این تنها مختص بازار ارز نیست و در سایر بازارهای دارایی نیز ثبات و آرامش برقرار بود.

وی با اشاره به وضعیت نرخ تورم در کشور افزود: تورم نقطه به نقطه روند کاهنده دارد و مطابق محاسبات در سه سناریوی خوشبینانه، میانه و بدبینانه تورم نقطه به نقطه اسفند ۱۴۰۲ به ترتیب برابر ۲۷، ۳۰ و ۳۵ درصد خواهد شد.

این کارشناس مسائل اقتصادی ادامه داد: در کنار کاهش تورم نقطه به نقطه، انتظارات تورمی با سیاست‌های اقتصادی دولت نیز فروکش کرده است و در نتیجه این شرایط آرامش بر بازار طلا، مسکن،‌ خودرو و سرمایه حاکم و هیجانات از بین رفته است.

شقاقی شهری بیان کرد: چند ماهی است که نرخ دلار در مرکز مبادله در کانال ۴۰ و ۴۱ هزار تومان نوسان دارد در بازار آزاد نیز دلار با قیمت کمتر از ۵۰ هزار تومان معامله می‌شود و در نتیجه پیش‌بینی می‌کنم ثبات نرخ دلار در ماه‌های آینده ادامه داشته باشد و حتی کاهش خواهد شد.

وی با بیان اینکه توصیه می‌کنم بانک مرکزی سال آینده هوشمندانه عمل کند» و سیاست‌های خود در حوزه انضباط بانک‌ها، کنترل رشد نقدینگی، منضبط کردن بانک‌ها و تلاش برای کاهش ناترازی بانک‌ها را ادامه دهد، زیرا بانک مرکزی مدیریت سختگیرانه نظام بانکی را شروع کرده است.

این استاد اقتصاد دانشگاه توضیح داد: در حوزه ارز نیز با توجه به منابع ارزی آزاد شده و اقدامات بانک مرکزی در حوزه مصرف منابع ارزی و در کنار کاهش انتظارات تورمی، آرامش بر بازار ارز حاکم شده است.

این کارشناس اقتصادی گفت: نگرانی ما این است که با توجه به درپیش بودن انتخابات آمریکا در تابستان سال آینده و سناریوی احتمال پیروزی جمهوری خواهان انتظارات تورمی دوباره در کشور بازگردد؛ بنابراین باید بر اساس رخدادهای بین المللی و با درنظر گرفتن شرایط تحریمی آمادگی داشته باشیم تا این روند کاهنده تورم نقطه به نقطه ادامه داشته باشد.

 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج