۱۳۵۹۸۷۷
۱۷۴۲
۱۷۴۲
پ

اندازه عجیب خرگوش‌ها میلیون‌ها سال پیش

نورالاگوس سرده‌ای از خرگوش‌های غول پیکر است که بین ۳ تا ۵ میلیون سال پیش زندگی می‌کردند. «Nuralagus rex» تنها عضوی از این جنس است که تاکنون شناسایی شده‌است. خرگوش غول پیکر بزرگترین خرگوش کشف شده تا کنون در نظر گرفته می‌شود.

خبر آنلاین:  نورالاگوس سرده‌ای از خرگوش‌های غول پیکر است که بین ۳ تا ۵ میلیون سال پیش زندگی می‌کردند. «Nuralagus rex» تنها عضوی از این جنس است که تاکنون شناسایی شده‌است. خرگوش غول پیکر بزرگترین خرگوش کشف شده تا کنون در نظر گرفته می‌شود.

این خرگوش غول پیکر چندین برابر خرگوش‌های امروزی بوده‌است و دانشمندان فکر می‌کنند دلیل بزرگی آن این است که در جزیره‌ای زندگی می‌کرد که غذا در آن فراوان بود و شکارچیان در آن وجود نداشتند.

نورالاگوس یک سرده منقرض شده از خرگوش‌های بزرگ است که در دوران پلیوسن زندگی می‌کردند. دانشمندان فکر می‌کنند این موجود بزرگترین عضو راسته لاگومورفا است که تا به حال زندگی کرده‌است. تنها عضوی از این گونه که تاکنون یافت شده‌است نورالاگوس رکس است.

اندازه عجیب خرگوش‌ها میلیون‌ها سال پیش

این خرگوش غول پیکر که حدود نیم متر قد و حدود 12 کیلوگرم وزن داشته‌است، تقریباً 6 برابر وزن خرگوش اروپایی (Oryctolagus cuniculus) بوده‌است. از نظر اندازه، خرگوش غول پیکر فلاندی تنها گونه خرگوشی است که به نورالاگوس نزدیک می‌شود.

اندازه تنها چیزی نیست که این خرگوش ماقبل تاریخ را از خرگوش‌های امروزی متمایز می‌کند. نورالاگوس جمجمه نسبتاً کوچکی داشته‌است. گیرنده های حسی آن مانند گوش و چشم نیز کوچک بودند. این نشان می‌دهد که این خرگوش حس شنوایی و بینایی ضعیفی داشته‌است.

 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج