۱۳۶۱۶۴۴
۳۳۲۴
۳۳۲۴
پ

وقوع یک فاجعه بزرگ در غزه با قطعی برق

درپی قطعی برق نوار غزه پس از اتمام سوخت نیروگاه آن، وزارت بهداشت غزه در بیانیه‌ای از در خطر بودن جان صدها بیمار در این باریکه خبر داد و نسبت به خطر توقف خدمات آزمایشگاهی و بانک خون هشدار داد. جان ۱۰۰ کودک نارس نیز در خطر است.

ایرنا: درپی قطعی برق نوار غزه پس از اتمام سوخت نیروگاه آن، وزارت بهداشت غزه در بیانیه‌ای از در خطر بودن جان صدها بیمار در این باریکه خبر داد و نسبت به خطر توقف خدمات آزمایشگاهی و بانک خون هشدار داد. جان ۱۰۰ کودک نارس نیز در خطر است.

وقوع یک فاجعه بزرگ در غزه با قطعی برق

در بیانیه وزارت بهداشت غزه آمده است: قطعی برق موجب قطع خدمات دیالیز و ترس از دست دادن جان ۱۱۰۰ بیمار مبتلا به نارسایی کلیه می‌شود؛ ۳۸ کودک در هفته ۳ بار به دیالیز نیاز دارند.

در این بیانیه آمده است: قطعی برق پیامدهای جدی بر زندگی ۱۰۰ نوزاد نارس در بخش‌های ویژه(ان.ای.سی.ی.) دارد و زندگی آنها را با خطر مواجه می‌کند. قطعی برق همچنین منجر به توقف خدمات آزمایشگاهی و بانک خون در ۵۸ آزمایشگاه با وجود نیاز فوری هزاران مجروح و بیمار به آزمایش و واحد خون خواهد شد.

این وزارتخانه همچنین اعلام کرد: قطعی برق منجر به توقف خدمات تشخیصی تیم‌های پزشکی برای درمان جراحات مجروحان تجاوز اسرائیل می‌شود. بحران برق همچنین منجر به توقف کار آسانسورها و ایجاد مشکل در تردد مجروحان و بیماران بالینی بین بخش‌ها و اتاق‌های عمل می‌شود.

وزارت بهداشت غزه در ادامه گزارش داد: قطع برق منجر به ناتوانی در کارکرد دستگاه‌های استریلیزاسیون، ایستگاه‌های اکسیژن، ایستگاه‌های تصفیه و تامین آب بخش‌های داخل بیمارستان‌ها می‌شود. منابع رسانه‌ای بعد از ظهر امروز (چهارشنبه) از فرو رفتن غزه در خاموشی به دلیل از کار افتادن تنها نیروگاه تولید برق این باریکه پس از اتمام سوخت خبر دادند.

«ظافر ملحم» رئیس اداره انرژی در نوار غزه در این باره اعلام کرد که تنها نیروگاه برق در نوار غزه ساعت ۱۴ به دلیل تمام شدن سوخت از کار افتاد. در همین راستا، شبکه الجزیره اعلام کرد که به دلیل ازکار افتادن نیروگاه برق غزه، برق این باریکه به صورت سراسری قطع شده است.

رئیس اداره انرژی در نوار غزه صبح امروز اعلام کرده بود: شرکت برق غزه ۳۰۰ هزار لیتر دیگر سوخت دارد که فقط برای ۱۰ تا ۱۲ ساعت کفایت می‌کند. وی افزود که این شهر تنها یک نیروگاه برق دارد که سوخت آن از خارج از این منطقه تامین می شود.

ملحم ادامه داد: برق تولیدی این نیروگاه بخشی از نیازهای غزه را تامین می کند و بخش دیگری از خارج از غزه وارد می شود، این درحالی است که رژیم صهیونیستی برق و آب نوار غزه را قطع کرده است.

پیش از این نیز درپی اقدام غیرانسانی رژیم صهیونیستی و بستن گذرگاه‌های غزه و قطع آب و برق این باریکه در راستای جبران شکست میدانی در مقابل نیروهای مقاومت، جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در بیانیه‌ای خواستار اعمال فشار جامعه بین‌المللی و کشورهای عربی و اسلامی بر رژیم اشغالگر در راستای بازگشایی گذرگاه‌های غزه شده بود.

رژیم صهیونیستی که در میدان نبرد با مقاومت فلسطین غافلگیر شده و شکست مفتضحانه‌ای را طی چند روز گذشته متحمل شده با اقدامی غیر انسانی تمام گذرگاه‌های غزه را بسته تا مقاومت فلسطین را ناگزیر به توقف عملیات دلاورانه «طوفان الاقصی» کند.

۵ روز از حمله حماس به سرزمین‌های اشغالی با پرتاپ حدود ۵ هزار راکت می‌گذرد. طبق آمارهای اعلام شده، در این مدت بیش از یک هزار اسرائیلی کشته و ۱۰۵۵ فلسطینی شهید و هزاران نفر مجروح شده‌اند. وزارت بهداشت فلسطین در غزه روز چهارشنبه اعلام کرد که ۵ هزار و ۱۸۴ نفر از آغاز تجاوز رژیم صهیونیستی به غزه زخمی شدند.

 

 

 

 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج