۱۳۶۲۰۱۳
۲ نظر
۲۱۹۸
۲ نظر
۲۱۹۸
پ

راز ازدواج موفق در این اوضاع اقتصادی ایران، کشف شد

روزنامه جام جم در گزارش جدید خود اشاره کرده که افراد مذهبی زندگی موفق تری دارند. چیزی که از این گزارش به چشم میاید، عدم ارائه آمار ازدواج و طلاق برای اثبات این ادعا است.

روزنامه جام جم در گزارش جدید خود اشاره کرده که افراد مذهبی زندگی موفق تری دارند. چیزی که از این گزارش به چشم میاید، عدم ارائه آمار ازدواج و طلاق برای اثبات این ادعا است.

این روزنامه نوشته: طبق تحقیقات و پژوهش‌های به‌عمل‌آمده، ازجمله عواملی که می‌تواند بر تعهد زناشویی تاثیر مثبت داشته باشد، باورهای مذهبی است. چوگان با اشاره به این‌که مذهب، سیستم سازمان‌یافته‌ای از ارزش‌های اخلاقی، رسومات و مشارکت در جامعه دینی است می‌گوید: «تعهد و رضایتمندی از زندگی زناشویی، به دوام ازدواج و متعهد ماندن زوجین به زندگی زناشویی و خانواده منجر می‌شود و برعکس، عدم‌تعهد زناشویی در ازدواج، باعث شکل‌گیری روابط فرازناشویی و خارج از ازدواج می‌شود که درنهایت به طلاق و جدایی منجر خواهد شد. باورهای مذهبی شیوه موثری برای مقابله با مصائب و تجارب دردناک زندگی است و از طرفی در زمان مشکلات و ناراحتی‌ها می‌تواند بر شیوه ارتباط زوجین با یکدیگر و حفظ جایگاه و مرزهایی که بین اعضای خانواده وجود دارد و از همه مهم‌تر در ارتباط زناشویی تاثیر بسزایی داشته باشد، زیرا مذهب رهنمودهایی برای زندگی ارائه می‌دهد که این رهنمودها می‌توانند زندگی زناشویی را متاثر سازند.»

راز ازدواج موفق در این اوضاع اقتصادی ایران، کشف شد
هرچه زوج‌ها از نظر نگرش‌های مذهبی در سطحی بالاتر باشند، احتمال موفقیت در رابطه زناشویی آنها بالاتر است و اعتقاد و التزام زوج‌ها به باورها و ارزش‌ها در حوزه خانواده و ازدواج نقش مهمی در حفظ و تداوم میزان پایبندی و وفاداری آنان نسبت به همسر و ازدواج‌شان ایفا می‌کند. زوجینی که پایبند به مذهب هستند، کمتر الگوهای ارتباطی معیوب را برمی‌گزینند و از طرفی اغلب افراد دین‌دار، تمایلی به رابطه خارج از زناشویی ندارند و دینداری آنها باعث متعهدماندن آنها به رابطه با همسرشان و پیش‌بینی‌کننده مناسبی برای رضایت زناشویی و شادکامی محسوب می‌شود. 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ناشناس

      فقط انسانیت باعث دوامه

    • باران محبت

      آفرین.. احسنت . ایمان انسانیت... دوام زندگی وخوشی زندگی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج